HASTER - 2CV 1982 må bort innen 15. april!

Startet av Morten, fredag 01 apr 2016 @ 10:48:02

« forrige - neste »

Morten

Klubben har fått en henvendelse fra Tore Flatø, som har en 1982 2CV6 som han har kjørt siden den var ny. Han har i utgangspunktet påbegynt kosmetisk oppussing av bilen, så dører, panser og bagasjelokk er demontert, men nå blir han kastet ut av verkstedet og har ikke mulighet til å ha bilen lengre. Han søker derfor noen som ønsker å overta den - hvis ikke blir den vraket i midten av april. Pris blir dere sikkert enige om :)

Kontakt Tore på 91708616
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

citro1cx

Sitat fra: Morten på fredag 01 apr 2016 @ 10:48:02
Klubben har fått en henvendelse fra Tore Flatø, som har en 1982 2CV6 som han har kjørt siden den var ny. Han har i utgangspunktet påbegynt kosmetisk oppussing av bilen, så dører, panser og bagasjelokk er demontert, men nå blir han kastet ut av verkstedet og har ikke mulighet til å ha bilen lengre. Han søker derfor noen som ønsker å overta den - hvis ikke blir den vraket i midten av april. Pris blir dere sikkert enige om :)

Kontakt Tore på 91708616

hvor står denne bilen?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Godt poeng..
Den står på Furuset nordøst i Oslo
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

morkland

Hallo. Er det noen kunnskap om bilens tilstand utover det kosmetiske?
Odd Mørkland
Rygge

Morten

Da er det nok best å ringe eieren for detaljer. Han sa at han hadde kjørt bilen ganske lite de siste årene, men at den ble kjørt for egen maskin til verkstedet og at han hadde påbegynt lakkering av karosseriet, og at dører og panser derfor er demontert.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

morkland

Ok. Takk for svar. Da dropper jeg det iog med at det er påbegynt en lakkeringsjobb.
Odd

movikong

Er vi sikre på at dette ikke er aprilsnarr? Høres nesten for godt ut til å være sant...



Morten

Er ganske sikker på det. Jeg snakket riktignok med ham 1. april, men han hadde forsøkt å ringe meg et par dager tidligere uten at jeg rakk å svare på telefonen.
Som sagt kjenner jeg ikke tilstanden, så den kan være alt fra "helt grei" til "ganske slitt", men han var tydelig i modus for å bli kvitt den nå når han ikke hadde mekke-/lagringsplass til den lengre.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

movikong

Da burde noen kjenne sin besøkelsestid og kjøpe den. Jeg har dessverre for liten plass og for mye jeg ikke får gjort. Men det ville være synd om den skulle bli hugget.


Mvh Movikong

jonaf


eilert

Så bra! Tolker det slik at du har kontroll på denne!
Håper det er et godt utgangspunkt for videre fremdrift av prosjektet, gleder meg til å høre mer!

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

jonaf

Jeg hørte ikke mer fra selgeren, så da har nok en annen tatt seg av denne. Men den har nok unngått huggeren, så da er det nok greit  :)

jonaf

#12
I  dag ble bilen hentet. Den ser ikke så helt ille ut, og den fortjener definitivt et videre liv.
Om det blir meg eller en annen som sørger for det, får tiden vise. Er noen på utkikk etter et prosjekt uten mye rustreparasjoner?

Jurgh

Har du noen flere bilder? Kanaler, torpedo, C-stolper, beltefeste bak eller der de skulle vært hvis ikke belter er montert, frontruteramme og reservehjulsbrønn for å være mer spesifikk.  :-) Alternativt hvor står bilen og hva er prisen?

jonaf

#14
Solgt 22. juni.

Kanalene er fine. Bagasjeromgulvet et også OK. Torpedo er rusten i skjøten med tåbrettet. Foran A-stolpene er det rust, men ikke noe i noen av selve dørstolpene. Under ser bilen bra ut. Karosserikantene over bakskjermene er det rusthull i.
Alt i alt ikke mye rust i dette karosseriet. Det bør kunne gå gjennom EU-kontroll slik det er.
Bremsene trenger full gjennomgang. Bremserøret bakover er rustet av. Nye bremsepumper bak følger med.
Motoren går rundt og det kjennes ut som kompresjon er OK. Jeg vil ikke forsøke å starte den før innsuget har vært avmontert og sjekket.

Bildealbum: http://s80.photobucket.com/user/jonaf/2CV/KE77545/story

Bilen står i Ingedal i Sarpsborg.  Et moped- eller motorsykkeprosjekt kan være aktuelt bytteobjekt.