Hovedmeny

2 cv 1983 i Stokke

Startet av morkland, onsdag 02 mar 2016 @ 15:28:20

« forrige - neste »

morkland

Hei, er det noen som har kunnskap om den 2cv'n som står på Finn nå? Den har stått i en periode før. Har vært avregistrert i mange år. Ser litt ut som " et lappeteppe ". Den er priset til kr 35000. Har 2 cv klubbens merke på bakruta. Tenkte derfor at noen har noe kunnskap om bilen
Mvh
Odd Mørkland

eilert

Hei Odd!

Jeg vet intet om denne 2CVen, men kommer gjerne med mine meninger og mine kommentarer til det jeg ser på bildene. Bilen har stått i 19 år, og før det har det nok gått minst 128' km med grei bruksslitasje. Bl.a. er bak seter godt brukt, litt små riper og bulker hist og her, slitte dekk og taket har rift og bør skiftes. Det er faktisk en del antydning til rust på flere vanlige plasser, spesielt i gulvet - ses bl.a. bak ved passasjersetet og noen har lappet fotbrettet og gulvet ved forsetene - dette gir stor sannsynlighet for påbegynt rust i ramme og kanaler på undersiden. Men mye rust er det jo ikke, bl.a. ikke noe bak ved baklyesne, men dog mer enn "ikke nevneverdig" som det står i teksten. Dørtrekkene er hele og "pene" - men ikke akkurat "meget pene". Panser og dører nok "hjemme lakkert/malt" - lappeteppe er en god beskrivelse, men dette kan også veldig lett byttes eller "fargelegges" etter eget ønske. For å få denne godkjent for registrering må nok bremser overhales og litt av hvert gjennomgås, men bør være overkommelig.
Så etter min mening er det et godt prosjekt og et helt greit utgangspunkt, men da må også prisen gjenspeile dette, og senkes betraktelig...

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Morten

Jeg kjenner ikke bilen, så dette er min subjektive mening. Jeg blir fort litt skeptisk når en 2CV-annonse bruker mange bilder på å vise at /dørene/ er rustfrie - det er vel blant de tingene jeg bryr meg minst om i den sammenheng. Ville sjekket bakseteboksen grundig. Ser også ut som det har vært gjort noe rundt baksetefestet synes jeg, og hvis det først har begynt å ta her hjelper det ikke at reservehjulsbrønnen er strøken.
Det er veldig bra med annonser med mange og tydelige bilder, da kan man lettere gjøre seg opp en mening.
Det ser etter min mening ut som en bil som har fått jevnlig fiks og reparasjon over en periode. Har sett vesentlig verre eksemplarer på veien, men samtidig må man nok være innstilt på at en større rustjobb ikke er så veldig mange sesonger unna.
Prisen mener jeg av prinsipp ingenting om.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

morkland

Takk for svar til begge. Min menining ligger tett opp til deres. Selger har hatt flere med " 2 cv kunnskap"  ( sier han ) til å se på bilen uten at de har funnet nevneverdeg rust. Ingen hadde nevnt ramma, den har jeg spurt spesiellt om.
Mvh
Odd Mørkland
Rygge

Poirot

Jeg er ogsaa "tilbudt" denne bilen (siden JEG ER PAA JAKT ETTER EN EU-GODKJENT 2CV!!!), og selger sier ogsaa han kan leverfe bilen EU-ok - "mot et tillegg i prisen"... ???
Men da jeg ba om flere bilder, spesielt fra de vanligste rust-plassene, blei det merkelig stilt :-X
Det kan godt tenkes at dette er en bra bil - men det er garantert sikkert at det IKKE bare er aa plugge paa et nytt batteri og kjoere i vei!!  Uansett maa en 2CV (eller en hvilken som helst annen bil) som har staatt i saa mange aar, gaas skikkelig over foer den igjen tas i bruk!  Gjoer man ikke det, BER man om troebbel! :'(
Prisene paa 2CV'er ser ut til aa vaere mer forvirrende enn noensinne.  Noen har sett paa franske nettsider og tror de kan faa en formue for en halvsliten bil her i Norge, mens andre (inkludert meg selv...? ::) ) tror en fortsatt kan faa en brukbar 2CV for "dobbel vrakpant" ;D
Faktum ER imidlertid at 2CV aldri har vaert noen spesielt vanlig eller populaer "allemannsbil" i NORGE, og dermed er det faktisk helt naturlig at Norge er blant de billligste landa naar dert gjelder aa kjoepe en 2CV.
Samtidig begynner det aa bli ganske faa igjen her paa bjerget, noe som etterhvert presser prisene - i hvert fall paa de GODE eksemplarene - opp.
Men fortsatt er nok 35" for den omtalte bilen her ALT for mye forlangt!
Bedre med 2CV enn bare èn!