Imponerende pris på Finn

Startet av Olav, torsdag 21 mai 2015 @ 14:57:42

« forrige - neste »

Olav

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

eilert


Her selges jo en påkostet bil som fremstår tilnærmet strøken, selv om prisforlangende er noe høyt bør denne uansett vere verdt mer enn 55 modellen som ligger ute spør du meg...

Men det er mange år siden siden 2009, og "nesten ikke vinterkjørt" trekker jo ned.
Hvor mye har det blitt kjørt og ikke minst hvordan har renhold, vedlikehold og oppbevaring/parkering siden 2009 blitt utført? Det er nok viktigste parametrene for om det kan være et støkent premium eksemplar, eller om det viser seg at bildene er noen år gamle og normal slitasje har satt sine spor....

Uansett en veldig pen bil ja!

Hvorfor beveget jeg meg inn i den diskusjon nå egentlig?   ::)

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

André

Ja det kan du si Eilert  ;D

Prisen gjenspeiler vel at hvis du setter bort bilen for å få byttet "hele halve bilen" inkludert lakkering så koster det myyyye penger...også for en 2CV  ;)

Har vel ikke tro på at den blir solgt for noe i nærheten en gang, men pen bil...absolutt  :)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Otto

Den spennende historien om denne bilen står i et tidligere nr av Citrophile. Kostet nok en del å få den i den stand den er i nå.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Nå er det jo flere av oss som vet et og annet om kostnaden ved å pusse opp en 2CV selv, men å betale andre for jobben gjør det betydelig dyrere.

Det er vel neppe økonomisk gevinst å hente på det heller, med mindre prisnivået i Norge har gjort seriøse byks oppover i det siste.
Men jeg synes å merke en nedgang i antall 2CV annonser på finn.no, så kanskje gjør det begrensede utvalget noe med prisene. Selv om de fleste som er til salgs synes å stå lenge usolgte på finn.

Tuttens salgsverdi vil uansett neppe overstige bruksverdien og gleden for eier, der han står ferdigpakket og klar for grensetreff  :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#5
Når Sandvik ga opp å fremby 2CVer i 100.000 kr-klassen, skal selger ha usedvanlige evner for å lykkes.
Sandvik vartet opp med firma i ryggen, verksted i ryggen, garantier mm.
Når salgslokalet er egen garasje, og kanskje med garanti ut døra, har man noen odds mot seg.

Det er vel ikke mange år siden 2CV-Experten solgte fine biler for 50-60.000 kr (DK riktignok).

Kan selger ha blitt fartsblind av 55-annonsen ?

Ang. hva Olav sier om mulige lange liggetider på Finn.
Enig i at det har vært få 2CVer på markedet hittil i år, men mitt inntrykk er at de - hele/fine - bilene har solgt raskt.
De "dårlige" og håpløst overprisede (tenker på en blå/gul 70-taller som ble lagt ut for 60K), blir liggende.
Trolig et godt marked for fine 2CVer om dagen, gitt at man ikke forlanger priser ala RM Auctions, eller leser seg bort på mobile.de.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Arnfinn

Hei Alle

Spennende utvikling av 2cv priser på finn. Antallet 2cv til salgs på finn har minsket spesielt det siste året.
Noe helt annet, jeg var en tur i Orleans i fjor vår og like utenfor ligger en firma som med navn Mehari Evasion. Jeg handlet litt forskjellig deler og fikk en omvisning på verkstedet.

De full restaurerer 2cv'er, Mehari og HY på bestiling og for salg. Jeg ble opplyst at hvis jeg hadde papirer på en 2cv kunne de bygge opp en "flunka" ny en for ca 12 000 Euro.

http://www.meharievasion.com/

Da kan man jo diskutere om det er en original "veteran" eller kunn en nybil på gamle papirer.


Arnfinn

Otto

12 000 Euro er ikke så verst. Jeg kommer til å bikke halveparten i deler på prosjektet mitt.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil