Motordeler og gear ca 1961

Startet av aaslid, torsdag 14 jul 2011 @ 12:00:58

« forrige - neste »

aaslid

Jeg rydder i kjelleren for tida og oppdaga ei kasse med diverse reservedeler til min eks 2cv fra 1961. Det dreier seg om en delvis motor (mangler sylinderen som jeg brukte selv i ei knipe) og ei gearkasse. Delene kan hentes gratis i Volda, men om jeg skal sende må jeg ha litt for bryderiet. Mvh Egil

Otto

Hei, ser du bor i Volda. Har prøvd å spore opp en 2CV fra 60-tallet, muligens belgisk, som ble brukt i Ørsta på en tida. Har du noen tips? (jeg er fra Ørsta)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Er det "vanlig" eller med sertrifugalclutch?
Bedre med 2CV enn bare èn!

aaslid


aaslid

Brodern (Dagfinn Aaslid) hadde en belgisk 2cv med sentrifugalchlutch ei periode her i Volda ca 1969, men denne forsvant fort ut av landet. Vi hadde forreste ganske mange jernsenger på denne tida, og ganske mykje morro. Selv har jeg kjørt spaniakysten rundt på en sylinder, dvs med 12:2=6 hk. I  Lisboa fikk jeg ny sylinder. Slå den!

Otto

Peiling på hvem som kunne hatt belgieren før han? (eller var han første eier?)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

vnomad

Hei og hå- "broder Dagfinn" her  ;D
Den Belgiske 2CVen med sentrifugalkløtsj kjøpte eg i Antwerpen.
Etter Volda for eg tilbake dit og sendte bilen til Los Angeles.
Der vart den shaina opp, og så kjøpt av ei filmstjerne i Malibu  O0

Otto

Kan du huske namnet Kolås ifb med 2CV?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

hwibye

Har du fortsatt motoren uten cylindere  ?  jeg er være interessert hvis veivakselen har lite  slakk.
Tlf  908 48 165

Otto

Harald! Er det mulig å skaffe et prosjekt med 18hk?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

hwibye

Godt spørsmål !   Jeg kjøpte  min 18 HK prosjekt  (1966)  fra dødsboet på Nøtterøy og den er  nå 95% ferdig restaurert etter 2 mnd arbeide.   Jeg tror det er vanskelig å finne 18 Hk prosjekt.  Trolig må du til Frankrike.  Jeg abbonerte på et Fransk spesial magasin for  2Cv (Se nedenfor)  Der var det mange annonser for 2CV alle årganger og etter hva jeg husker så var 60 modellen de rimeligste av en eller annen grunn.  Kjøper du i Frankrike konne jeg tenke meg å bli med da jeg trenger Panhard  deler som må hentes i Paris. 
Jeg reiste til Frankrike kjøpte en 1958 2CV  og kjørte den hjem.  Selv kjøper jeg  alt jeg kan finne av 12HK prosjekt og deler.

http://www.2cvmag.fr/