Hovedmeny

2CV - 1985/86 GIS BORT

Startet av jno, fredag 11 aug 2006 @ 17:18:08

« forrige - neste »

jno

Min frar har en 2CV som har stått i hagen de siste årene, og bilen er derfor i dårlig forfatning.
Bilen må ansees som et resteureringsprosjekt, da den trenger motoroverhaling og en del
karoseriarbeid. Jeg er ingen ekspert, og er dermed usikker på rammens og andre vitale delers
forfatning. Bilen er i rød/hvit-kombinasjon og var en gang meget lekker.

Vi har bestemt oss for å gi den bort til den som vil ha den som delebil eller prosjekt. Bilen
befinner seg i Skånland kommune i Sør-Troms dersom noen er interessert. Bilder kan eventuelt
mailes. Ta kontakt på e-post, eller tlf. 41 32 32 56

Mvh

Jakob Øien

EirikJ

Da var bilen hjemme hos meg :)
Takk til fam.Øien for en hyggelig prat! Dessverre må jeg nok si at det ikke vil være fornuftig å reparere denne bilen. Men det positive er jo at bilen ikke havnet på dynga, men kan "leve videre" som delebil. For bilen er komplett, og start på den skal jeg også få i løpet av de neste dagene. Litt morro må man ha.
Bilder er alltid en bra ting på et forum, så jeg kan bidra litt ;)



Burde man dra å se på biler som står rundt om kring? Nei.
Burde man dra hjem alle vrak man kommer over? Nei.
Har man bruk for flere vrak? Nei.
Har man plass til flere vrak? Nei nei og atter nei.
Men gjør man dette uansett? JA! ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Jacob

Jaja, de gærne har det godt, sies det :o
Gjerne det ;D ;D

Gratulerer med tilveksten til samlingen!!

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Poirot

Si meg, EirikJ, hvordan klarte du å få henger`n til å stå med snuta i været MED 2CV`n på? Og traff den kula på BX`en da den landa...?
Forøvrig veit du vel at "autoholisme" er langt vanskeligere å kurere enn alkoholisme...?  Dattera mi foreslo her om dagen (etter at far hennes hadde foretat nok et par bilhandler) at jeg burde melde meg inn i AA.  "Anonyme Autoholikere".  Men jeg tror ikke jeg er anonym nok...
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Jeg har henger hvor man kan tippe hele planet med en hydraulisk sylinder i front, mens hengeren er koblet til bilen. Uten tipp på planet er det så vanskelig å hente CX'er og DS'er som ligger "paddeflate" 8)
(Når jeg henter voksne Citroëner bruker jeg CX som trekkvogn, ikke BX'en!)

Anonyme Autoholikere hadde kanskje vært noe. Men vet ikke om jeg er så anonym jeg heller. Et par ganger når jeg har tatt drosje hjem og sagt adressen, har jeg fått høre: "E det dær me alle Citroængan?!"
Og anda har jeg jo ikke mange! Samboen akseptere allt, så lenge det er mine penger det går ut over, og barn har jeg ikke, så det hele begrenses av mangel på LAGRINGSPLASS ::)
Citroënnlig hilsen Eirik