Hovedmeny

'72-modell på Finn.no

Startet av Jacob, fredag 30 06 2006 @ 15:41:25

« forrige - neste »

Jacob

Noen som har noe kjennskap til / forhørt seg om den '72 modell opprinnelig 2CV4 som har ligget ute på Finn siden tidlig i mai måned ???  Har tydeligvis nyere 602 motor og en heller håpløs lakkdesign :P, men dog...
Eg berre spyr ;)

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Morten

Skal ikke fyre igang enda en prisdiskusjon, men jeg liker nå best teknisk originale biler, da.. Er det vanskelig å få tak i en brukbar motor/kasse av riktig type til en slik bil?
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Jacob

Her oppe i steinrøysa er det nok heller vanskelig å få tak original 4'er motor?  Ble vel ikke importert så mange av dem i utgangspunktet, og enda færre som har overlevd (motorstyrke, slitbarhet osv tatt i betraktning, i forhold til 6'ern...) :-\
Sikkert problemløst å skaffe fra flatbygdene i mer sentralt beliggende land, dog, hvis man skulle ha interesse av restaurering (ville hlt klart blitt en sjelden sak i 2CV-miljøet her i furet, værbitt) 8)

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Jacob

... 2CV4 modellens fortreffelighet osv (eller snarere mangel på sådan),  samt evt. utbredelse (eller mangel på sådan) kan utvilsomt den meget diskrete privatetterforsker M. Poirot (les: V.... fra Indre Enfold ;)), Pål B, evt. andre guruer mer om enn undertegnede...
De nevnte herrer utfordres herved til en utredning av saken  8)

Jacob igjen
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

jwh

Hei,

Ser ikke på meg som guru, den biten kan en av de virkelige oldtimerne ta seg av.

Mitt bidrag baserer seg på at jeg har en 74 modell 2cv4 stående til lysten til ferdigsstillelse kommer (bilen var stort sett knekkebrød - på de vanlige stedene + innerskjermer bak , reservehjulsbrønn mm - men etter sveising ble det bil igjen. 
Alt var gøy til sveisern skulle ha betalt ........  for et hinsides antall timer.  Men pytt pytt ..... tiden leger ......

Biilen ble kjøpt ny av en dame på Norderhov utenfor Hønesfoss, og greia var at hun tydligvis var så misfornøyd at hun gikk tilbake til forhandleren å bestilte oppgradering til 2cv6. Har så vidt kjørt bilen og det er mulig at hun kun byttet motoren (2cv4 gearkassa har annen utveklsling enn 2cv6 kassene) da bilen opplevdes svært kortpustet under kjøring.  Synes turtallet på motoren i 70- 80 km/t tilsvarte min 83 spesial i +100 km/t.  Mulig at dama ikke ble det spøtt mer happy, for bilen havnet etter noen år på en låve og ble "glemt".  Rustangrepene var nok også en årsak til låveoppholdet. 

Som en kuriositet fulgte den opprinnelige 435cc motoren med i handelen - mistenker at den ikke har "svivet" mange kilometerne.

jwh


Mvh, Jan Willy
1953 2CV