Sitat fra: Belgau på tirsdag 02 08 2022 @ 21:02:14Sitat fra: spoten på mandag 01 08 2022 @ 22:04:18
Det er fort gjort å ødelegge hullet i svingarmen ved å forsøke seg med brutal makt (stor hammer) med svingarmen montert på bilen. Det som er foretrukket er å ta av svingarm med nav og bruke en 20T eller lignede hydraulisk benkpresse. Med et bredt utvalg av standard pressemothold og en gammal kingbolt og litt annet grafs er det trygt og jeg tipper det er metoden Classic Parts bruker. Et ødelagt hull gjør at en ny kinbolt blir sittende løst der den skal være fast og det er jo ingen tjent med.
Ikke helt enig her. Jeg har etter hvert byttet mange kingbolter med stort hell med dette verktøyet og en hammer:
https://ecas2cvparts.co.uk/collections/kingpin-tools/products/tool-set-drift-type-to-knock-out-kingpins-the-professional-way-t602
Reltativt uproblematisk og mye enklere enn å ta armen og finne noen som har presse.
Sitat fra: spoten på mandag 01 08 2022 @ 22:04:18Jeg svarte visst tidligere da denne tråden var lagt ut under utenomsnakk.....
...benytter slagvåpen for å få den ut. Noen tips her? Hva angår lyspærer er det ikke så enkelt å finne de gamle pærene lengre. Derfor tenkte jeg på halogen, men blir uansett å benytte de "originale".
Mvh
Tor-Erik Olsen
Sitat fra: Otto på mandag 18 04 2022 @ 07:43:00
Vil det fungere bra på støtfangeren eller blir det for lavt? Kopler jeg releet til fjernlysledningen på lyktestativet og strøm til ekstralyset med kabel og sikring fra batteriet?
Sitat fra: Olav på tirsdag 19 04 2022 @ 10:46:09
Ja, det er riktig.
Sitat fra: Olav på tirsdag 19 04 2022 @ 10:46:09Sitat fra: Otto på mandag 18 04 2022 @ 07:43:00Ja, det er riktig.
Vil det fungere bra på støtfangeren eller blir det for lavt? Kopler jeg releet til fjernlysledningen på lyktestativet og strøm til ekstralyset med kabel og sikring fra batteriet?
Siden ble generert på 0.040 sekunder med 15 spørringer.