Tips til overnatting i Oslo sentrum

Startet av EirikJ, torsdag 19 jun 2014 @ 16:02:14

« forrige - neste »

EirikJ

Har sterk trang til å dra på en konsert i Oslo i morgen kveld. Valget står mellom å kjøre eller ta toget, blir omtrent samme kostnaden.
Med tog blir det en overnatting, og trenger tips til billig overnatting i overkommelig avstand fra sentrum.

Med bil kan jeg sove i bilen, som er det jeg helst vil gjøre, men trenger da et sted å parkere fra fredag ettermiddag til lørdag formiddag. Noenlunde trygt pga.de timene jeg er borte fra bilen. I overkommelig avstand fra Oslo sentrum.

Tips til overnattinger og parkeringer blir satt pris på :)
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

#1
 Har ikke prøvd det, men couchsurfing.com er kanskje noe?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Kjører du kan http://www.ekebergcamping.no/ være et godt alternativ. Enten inne på campen eller området like ved Ekeberg sletten... Camping stort nærmere sentrum en dette kommer jeg ikke på i farten.
Ellers er det jo mange hoteller o.l., men har ikke erfaring om hvilke som evt. er rimelige.

Jeg er dessverre ikke mye til selskap pga. jobb hele helgen og kan dessverre ikke tilby overnatting... Men trygg parkering/garasje nokså sentrumsnært skal vi klare å finne om du ikke vil bo i bilen.

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

hwibye

I gamle dager var det noe som het Cochs Pensionat   Der var det RIMELIG. Vet ikke om det eksiterer enda.  Husker ikke riktig skrivemåten.  Mener det var i krysset Parkveien og Bogstadveien eller like ovenfor.

EirikJ

Tusen takk for gode forslag og tilbud! Pga.dårlig tid og et akutt behov for å bruke minst mulig tid på organisering og mer tid på musikk og øl, så ble det hotell rett ved konserten. Nå åpner dørene straks, så nå blir det rock'n roll!!  8)  Ha en helrocka aften  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Og så må vi huske at det nå er FORBUDT å overnatte i bilen innafor Oslo kommunes grenser! >:(
Takket være litt for mange sigøynere som har praktisert denne formen for "turisme" de siste åra - og takket være norske politikere :police: som ikke tør å "diskriminere", men isteden lager forbud som rammer absolutt ALLE!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

Nå koster det ikke all verden å kjøre inn på en campingplass heller, med tilgang på fasiliteter.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Sitat fra: Poirot på lørdag 21 jun 2014 @ 12:24:09
Og så må vi huske at det nå er FORBUDT å overnatte i bilen innafor Oslo kommunes grenser! >:(

Dette var vel et forslag i 2012 som ikke ble gjennomført bl.a på grunn av problematikk rundt menneskerettigheter?

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: PerI på tirsdag 24 jun 2014 @ 13:38:07
Sitat fra: Poirot på lørdag 21 jun 2014 @ 12:24:09
Og så må vi huske at det nå er FORBUDT å overnatte i bilen innafor Oslo kommunes grenser! >:(

Dette var vel et forslag i 2012 som ikke ble gjennomført bl.a på grunn av problematikk rundt menneskerettigheter?

Dessværre, men det BLEI gjennomført og vedtatt og er gjeldende lov i Oslo i dag!  Og bl.a. grunnen til at det ikke lenger er lov å overnatte på Ekebergmarkedet!  Alt fordi "våre" politikere ikke TURDE å rette loven mot de den var beregna på; utenlandske sigøyner-bander! Som for øvrig ikke bryr seg døyten om den loven... Men loven gjelder bare på OFFENTLIG grunn, så finner du en privat plass, kan du fortsatt sove i bilen ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

Ekeberg camping tibyr overnatting med tilgang på toalett, dusj, osv for 270,-. Hvis man overnatter i bil i tettbygde strøk er det vel ikke så enkelt. ;) Men på fjellet...
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

henrysyrdahl sør

den gangen jeg gikk på  "sandnes cycleblues festival " jeg hadde min cycle bak på 2cv'n og gikk fra pub til pub, jeg parkert bilen inne på en P-hus midt i sentrum ettervert da jeg skulle sov gikk jeg og sov . enkelt og greit.  vindu var tildekket slik at ingen kunne ser inne.
lure på og det var gratis også p.g.a. festivalen ? den var åpen hele helgen .
jeg sov godt de 2-3 dager det sto på . O0