Intervallbryter på vindusvisker.

Startet av pastorn, tirsdag 07 jun 2011 @ 22:41:13

« forrige - neste »

pastorn

Hei Forum.
Det er fint at vindusviskere går kontinuerlig når det regner mye. Men, når det bare regner litt, er det kjekt at viskerne ikke går hele tiden. Det er litt slitsomt å måtte slå bryteren av og på med jevne mellomrom, spesielt når en må bøye seg fram hver gang. Kan intervallbryter monteres? Hvor kan den kjøpes?  (Biltema?)Er den vanskelig å montere?

Mvn Jan Arnth

Morten

Ja, det kan det, men det finnes ikke som originalutstyr, så derfor blir det litt tilpasning.

Franzose har: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Scheibenwaschanlage/ANR14198/

Med polert frontrute (RainX e.l.) renner vannet av ruta uten vindusviskere :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

2EL (Klara)

Ser ut til at det er meget enkelt å montere den inn. Det var en spensti pris det hadde på den :(
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

EirikJ

Finnes som byggesett til noen kroner på div. utenlandske nettbutikker for elektronikk. Men da må man bygge litt selv.
Citroënnlig hilsen Eirik


Olav

Sitat fra: Morten på onsdag 08 jun 2011 @ 23:06:21
Med polert frontrute (RainX e.l.) renner vannet av ruta uten vindusviskere :)

Helt enig.

Jeg bruker Glasspolish fra Biltema på Tutten og visiret på hjelmen jeg bruker på scooter'n. Regndråpene blåser bort, så jeg savnet ikke intervallbryter.

Anbefales: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Glasspolish/
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

pastorn

Hei.
Takk for svar. Da starter jeg med det enkleste, polish på frontruta. Så er det bare å vente på regnet for å se hvordan det virker.  Det klarer seg med en kort byge!

Jan Arnth

henrysyrdahl sør

hei,
du trenger ikke noe denne helg i arendal.......sol sol og sol ;D

pastorn

Hei,
Du har helt rett Henry. Jeg kjenner også Han, og har fått garanti for godt vær. De som trenger en dusj får ta den på campingens sanitæranlegg ;D

Jan Arnth