Hovedmeny

2CV fortrenger Ural

Startet av pilster, fredag 24 apr 2009 @ 10:21:22

« forrige - neste »

pilster

Sitat fra: Alx på mandag 27 apr 2009 @ 10:29:17
Sitat fra: Poirot på mandag 27 apr 2009 @ 09:50:01
Sitat fra: Alx på fredag 24 apr 2009 @ 11:39:15
er jeg ekstremt glad jeg ikke har MC-lappen.  ;)

Har skikkelig sansen for Ural og har vurdert å ta lappen for å kjøpe nettopp Ural. Men... Ikke akkurat nå...

Deg er vel akkurat NÅ framover DU trenger sidevogn...?  ;D

Ja det er jo igrunn det... ;)
Men må som sagt ta MC-lappen først, så det får bli et par år til. Guttetur med minstemann i sidevogna frister jo. Dessuten hadde det vært ganske morsomt å komme som servicemann til kundene i en Ural med sidevogna full av instrumenter for kjemisk analyse...
Jeg kjørte faktisk noen "startvansk turer " i fjor vinter til bileiere som hadde startvansker i kulda. Hadde booster og verktøy i vogna  ;D, litt av noen tryner når jeg puttra inn på gården  :P
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

jwh

#16
Tydelig at Ural slår ann blant noen 2CVister.
Selv har jeg fått det for meg at sidevogn må være gøy, og å finne ut dette gjennom et Uralprosjekt koster lite penger. Og siden det er motoren som er problemet her, så er tanken om en 602cc konvertering også tilstede (har tilgang på skruhjelp). Hvis sidevogn kjøring er gøy, og 2CV konvertering ikke er noe greit, da ville jeg i neste omgang byttet til en tidlig utgave Goldwing (1000cc), event. et ordentlig bayersk kraftwerk med boxer. Begge fine MCer også til solokjøring.

Jeg "kjøpte" den grønne på bildet for 14 dager siden over telefon. Vi snakket 2 ganger, avtalte overlevering - så inntraff den store tystnad.  Purret opp selger, snakket sågår med kona, men umulig å få fyren i tale.
Denne var avertert til 12500kr, i Kr.sand og iflg. selger hadde han kjørt uten noen problemer (men det var snakk om småturer). Merkelig skrue denne selger - for ikke visste han km.stand og de 3 årene han hadde eid sykkelen, var 1år 4mnd når jeg sjekket tilsynet.

Det som jeg likte med den grønne var at det var sal på sykkelen, da jeg ikke er begeistret for disse flyndre-setene. Ser ut som om alle Ural kommer med 2 seter fra fabrikk (ural.com).

Spm.: Hvor kjøpes denne salen ?  Event. er det noe fra BMW sortimentet ?  Passer den rett på ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

pilster

Tja, litt snål fyr, merkelig ???

Pute kan du vel ratt få på MC apoteket i Tønsberg, eller bestille på nett via en rekke Ural forhandler  ;D

Jeg syns selv at sete er greit så lenge jeg har den ekstra polstringen på, med sånn gel i puta  ::)

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )