Nederlandsk elektriske 2cv godkjent som veteranbil

Startet av syklist, onsdag 05 des 2012 @ 23:01:24

« forrige - neste »

syklist

Hei alle,
Jeg fant denne artikelen (her på nedernorsk) om samarbeid mellom tre bedrifter som har bygd om to 2cv til elektrisk bil. Begge har fått godkjenning fra den RDW (Statens Vegvesen van Nederland) som veteranbil og godkjenning gjelder alle 2cv-er med likt ombygging.

Ifølge nettsiden er kjøre avstand mellom 100 og 200km og bilene har en max hastighet av omtrent 130km/t. Opplading av batterier tar mellom 6 og 8.5 timer. Batteripakken ligger i samme sted som bensintanken i en vanlige 2cv* og motoren er byttet ut med en 25kW elektrisk motor. Det ser ut at girkasse ligger fortsatt i bilen. Det er lurt hvis du vil ha bremser :) Jeg leste på en andre nettside at ombygging koster omtrent Eur 20000, men at det finnes også muligheten å kjøpe bare delene og gjøre det selv.

Det finnes noen andre lenker under artikelen som kan være interessant. Bruk Google oversetter, men hvis det er ikke å forstå, jeg kan prøve å oversette teksten.

*Videoen viser at det finnes batterier i bagasjerommet.
Citroen Dyane 6, 1981
VW T2 Dormobile 1971
VW T3 Syncro 1991
Trabant 601 LX 1982
Svenseid i Telemark

PerI

Interessant! Har også sansen for denne (ikke godkjent?) Meharien som har plassert motoren ute ved hjula og dermed har 4 motorer og 4-hjulstrekk.

Film av den mens den kjører:
Mehari Loisirs Concept-E
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil