Strøken 2cv ønskes kjøpt

Startet av ole bjørn, søndag 27 nov 2011 @ 09:43:14

« forrige - neste »

ole bjørn

Skal skifte ut toyotaen min med en 2cv. Er der noen som kan selge meg en som er over 30 år gammel. Eventuelt tips hvor jeg kan finne en. Har trålt til salgs i Norge Danmark Finland Men finner ikke en som er helt strøken. Legger ut på forumet hvis der er noen som vet om en som lurer på og selge. Har en fra før som er konas sin Men nå onsker jeg meg en også. Har brukt 1 1/2 år på konas så jeg ønsker en som jeg slipper og gjør noe med.            http://www.klubbinfo.no/ivtk/2-cv-spesial-6.html
Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det. Sitat Winston Churchill

stein

Hei

Jeg har sett på hjemmesiden din. Fine bilder. Bilen er blitt kjempekul.  :)Blir glad når man ser et sånt kjøretøy. Driver selv med en som skal bli til kona. Jeg ser at du har fått på nakkestøtter. Har du fått kjøpt de eller er det noe du har hatt fra før? Jeg har lett, men ikke funnet noen som har. Tidligere kunne de kjøpes.

Stein
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris

ole bjørn

Fikk nakkestøttene hos Torben i Danmark http://www.2cvcenter.dk/ Han skaffet nye seter med nakkestøtte fra Nederland. Bare ring så hjelper han med det. Det er bra andre steller bra med konene sine.
Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det. Sitat Winston Churchill

Arnfinn

Hei Oblix

Jeg vet at Kristian Jervell har en strøken Charlestone "tilovers". Sjekk nr på nett og hør med han. Bilen har vært i hans eie/foreldre siden den var ny.

Arnfinn

dg

Hei Stein

2cv experten er ikke så mye referert til lengre, men han holder jo stadig til i Skanderborg - han også.

Vi byttet seter med ham for noen år siden , og fikk et sett pent brukte med nakkestøtter og pene identiske trekk for grei pris. Han har sikkert mye på lager fremdeles  :)
"Armature d'appuie-tête avec fourreaux" tror jeg kan bli vanskelig å finne som ny del, og vi ble frarådet  sveisejobben også.

Tvi, tvi

dg

2EL (Klara)

Sitat fra: Arnfinn på onsdag 30 nov 2011 @ 09:10:46
Hei Oblix

Jeg vet at Kristian Jervell har en strøken Charlestone "tilovers". Sjekk nr på nett og hør med han. Bilen har vært i hans eie/foreldre siden den var ny.

Arnfinn

Skal Jervell selge Charlestone sin. Har han blitt mer opptatt med GSen sin?
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Arnfinn

Tror ikke GS tar over for 2cv, men han har jo sin "gamle 2cv" stående på låven. og det er faktisk begrenset hvor mange biler man klarer å kjøre på en gang. Men som sagt kunn Kristian som kan svare på hvorvidt det blir salg eller ikke. Han var her i går med 2cv så mulig han tenker å kjøre den i vinter  :)

ab