Hovedmeny

fusker

Startet av ivars, søndag 17 apr 2016 @ 16:36:49

« forrige - neste »

ivars

Hei.
Jeg har en xsara Picasso 05 bensin, 1,6 l. Den har gått fint,  bruker litt olje,  KM stand 210000 nå. Fikk plutselig en feil med at den fusker,  går på 2 og 3 slumsete virker det som. Tittet på pluggene og fikk inntrykk av at to syl ikke hadde  normal tenning. Fikk ikke sett om det var gnist da jeg var alene. Er det en el komponent som kan være årsak til dette? Sjelden at tennplugger slutter å virke helt. Hører ikke noen ventiler el som tikker. Den ryker ikke spesielt og det tok litt tid før motorlampen begynte å lyse.
Takknemlig for tips.

PerI

Nå er jo dette forum først og fremst for 2cv. For såpass nye modeller som Xsara så vil jeg anbefale www.citroenakuten.com

Men når du først har stilt spørsmålet så hadde jeg et lignende problem med min Xsara, og da var det coil-pakka som hadde tatt kvelden og den fusket på to sylindre oftere og oftere. Selv om det er én del, er det flere (to?) coiler inni den. Koster en drøy tusenlapp eller to hos bildelsfirmaer. Den er nokså lett å komme til med vanlig verktøy.

Det kan være lurt å ta en diagnosetest av bilen hvis du ikke vil bruke penger på ny coil og det viser seg at det ikke var den likevel (Slike deler får du ikke byttet tilbake igjen hvis du har åpnet pakka).
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III