FORUMET PÅ FLYTTEFOT

Startet av admin, søndag 27 sep 2009 @ 19:10:05

« forrige - neste »

PerI

Sitat fra: jwh på fredag 02 okt 2009 @ 10:55:15


Ser også at signaturene våre nå er i samme skriftstørrelse som teksten. Innleggene var bedre å lese når signaturene var i mindre fonter - og tok mindre plass. Nå er signaturen mer til irritasjon - spesielt de med mye tekst, og det er faktisk bedre å slette de store signaturene hvis ikke skriftstørrelsen kan minskes.

JW

Hvis man redigerer signaturen og setter inn koden [size=7pt] Din signatur her [/size] så blir signaturen i mindre skrift. Har gjort det med min.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Alx

#16
Sitat fra: jwh på fredag 02 okt 2009 @ 10:55:15
(...)
Jeg mener lesbarheten i det nye forumet er et skritt tilbake i forhold til det gamle. Tenker først på den uthevede bruken av ordene: Nyeste innlegg av "nn", der jeg synes det var mye enklere å finne de ferskeste meldingene når KUN: I dag: - var uthevet. Når jeg scanner forumet så er jeg på jakt etter de nyeste meldinger - og navnet på skribent er sekundært - og nær uintressant (iallefall ikke nødvendig med utheving av navnet).
Har nå begynt å lese de siste meldingene ved å bruke valget - "Vis nyeste innleggene på forumet", og dette er for meg et lite tilbakeskritt, da lesing av trådene nå blir veldig oppstykket.
(...)
JW

Jeg synes ikke det er noe vanskeligere å finne nye innlegg. Alle innlegg som har kommet inn siden sist jeg var logget på er fortsatt merket ved først at symbolet for tema ser slik ut: i stedet for slik: . I tillegg er hver tråd med nye poster merket med:
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

jwh

#17
Sitat fra: Alx på fredag 02 okt 2009 @ 11:29:59
Sitat fra: jwh på fredag 02 okt 2009 @ 10:55:15
(...)
Jeg mener lesbarheten i det nye forumet er et skritt tilbake i forhold til det gamle. Tenker først på den uthevede bruken av ordene: Nyeste innlegg av "nn", der jeg synes det var mye enklere å finne de ferskeste meldingene når KUN: I dag: - var uthevet. Når jeg scanner forumet så er jeg på jakt etter de nyeste meldinger - og navnet på skribent er sekundært - og nær uintressant (iallefall ikke nødvendig med utheving av navnet).
Har nå begynt å lese de siste meldingene ved å bruke valget - "Vis nyeste innleggene på forumet", og dette er for meg et lite tilbakeskritt, da lesing av trådene nå blir veldig oppstykket.
(...)
JW

Jeg synes ikke det er noe vanskeligere å finne nye innlegg. Alle innlegg som har kommet inn siden sist jeg var logget på er fortsatt merket ved først at symbolet for tema ser slik ut: i stedet for slik: . I tillegg er hver tråd med nye poster merket med: NEW

Er ikke enig med deg her Alx.
Har tidligere festet øynene på dagens innlegg i høyre kolonne, og nå detter øynene automatisk ned på "nyeste innlegg" i alle boksene nedover -  pga. at disse to ordene er uthevet på samme måte som "I dag".  Sitter faktisk å leter etter "dagens innlegg" innimellom "nyeste innlegg" - noe jeg finner unødvendig tungvint og lett irriterende. Og å imøtekomme dette ønsket er sikkert så enkelt (fjerne utheving på 2 ord) at det sorterer under kategorien bagatell.......  Og bagateller løser vi da  ;)

De som bruker min tilnærming til navigering på hovedsiden (etter nye innlegg) vil nok oppleve det slik jeg skriver.

Alle symbolene/figurene som enten er avslått eller påslått holder ikke jeg orden på, og dermed har slik avansert bruk ingen verdi for meg. Rett på sak er min greie - og skal jeg ha tak i dagens innlegg så leter jeg etter DET - og ikke etter en figur jeg ikke husker hva betød.

Ellers en takk til Per I.
Jeg skal prøve å få minsket min signatur som du beskriver, og jeg oppfordrer flere på forumet til å følge Per sitt eksempel..  Lenkene blir jo også kortere...., DET er vel ingen ulempe ? Du nestemann her Alx ?

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Sitat fra: jwh på fredag 02 okt 2009 @ 12:12:41
Alle symbolene/figurene som enten er avslått eller påslått holder ikke jeg orden på, og dermed har slik avansert bruk ingen verdi for meg. Rett på sak er min greie - og skal jeg ha tak i dagens innlegg så leter jeg etter DET - og ikke etter en figur jeg ikke husker hva betød.
Alt i orden. Symbolene er nå der for å hjelpe brukerne. Jeg synes nå de gjør det. Alle tråder som har nye posteringer etter at jeg var innom forumet sist markeres med , og det holder for meg i hvertfall.
Nå er det jo nesten bare fantasien som setter begrensninger på hvilke modifikasjoner man kan gjøre med dette forumet fra simplemachines, så redaktøren for forumet tar sikkert med seg de synspunktene som kommer og vurderer sikkert om det er aktuelt å endre (og legger sikkert til grunn hvor lang tid det tar å endre.)

Sitat fra: jwh på fredag 02 okt 2009 @ 12:12:41
Du nestemann her Alx ?
Endelig fant jeg den funksjonen... ;) Postene blir jo visuelt finere av å skille tydligere på post og signatur også...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

eilert

#19
Ny drakt til forumet virker på meg veldig bra, godt jobbet Mr. Admin Morten!!

Men jeg skal også si meg enig at det er noen ting som man må venne seg til og noe smått som sikkert kan forbedres underveis. F.eks. dette med signaturene bør justeres ned i skriftstørrelse og etter min mening bør dette bli utført på generell basis av admin. Så slipper vi mye forskjellig osv...

Kan så godt forstå JWH for det er noe med måten mann er vant å lese på. De første to årene var ikke jeg innlogget engang, og måtte lete etter nyeste innlegg og datoer. Så logget jeg inn "forever" begynte jeg å bruke symbolene, det var meget kjærkomment. Men så ble det til at jeg gikk over til å benytte "les nyeste innlegg", selv om det ikke gir den sammenhengen i de forskjellige trådene/temaene, så er det mye mer effektivt og letter å holde orden på. Og det er jo en fordel for oss som har innsett av vi har brukt ganske mange døgn inne på forumet...  :D

Det er ikke lett å gjøre alle til lags!!   ;)

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Olav

Det er vel litt sånn at noen like mora, mens andre liker datteren... Selv liker jeg datteren best... Ung, frisk, sprek og mye penere ;)

Bra jobba Morten!
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Alx

Sitat fra: eilert på fredag 02 okt 2009 @ 13:59:23
(...) Og det er jo en fordel for oss som har innsett av vi har brukt ganske mange døgn inne på forumet...  :D
(...)

Total time logged in: 11 days, 3 hours and 49 minutes.  ::)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

jwh

#22
Sitat fra: Olav på fredag 02 okt 2009 @ 14:53:15
Det er vel litt sånn at noen like mora, mens andre liker datteren... Selv liker jeg datteren best... Ung, frisk, sprek og mye penere ;)

Bra jobba Morten!

Ååå - er det slik det henger sammen... (ikke første gang jeg foretrekker mora isåfall.....;D).
Forumet før og etter oppgradering er nok mest å sammenligne med eneggede tvillinger, da minst 99,x % er likt i begge utgavene - og så like er vanligvis ikke mor/datter....  ;)

Etter hva jeg forstår er moderator opptatt med overtid om dagen - men jeg har stor tro på at han pusser litt på den nye fasaden. Lov å håpe...  ;)

TTLI:  20d 5t 53m -  ???  Ja. jeg gremmes tidvis en smule over slike siffre.


JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

EirikJ

Sitat fra: Olav på fredag 02 okt 2009 @ 14:53:15
Det er vel litt sånn at noen like mora, mens andre liker datteren...
Du glemte den tredje varianten. Noen liker begge ;D

Syns nye forumet er greit jeg! Det vil alltid være slik at man må venne seg til forandringer.

Skulle jeg kommet med noen ønsker utover det fantastiske forumet vi har,er det 2 ting.
Det er litt dumt at YouTube-videoer ikke kan spilles av i forumet.
Og jeg kunne tenkt meg å kunne endre farge på forumet. Blå er ikke en favoritt hos meg ;)

Men dette er bare luksus. Og slikt er ikke nødvendig. Så jeg er fornøyd jeg!

MEN, hadde brukerprofilene vært på HØYRE side, som på nye Akuten, da hadde jeg blitt SUR. For det er noe av det mest idiotiske jeg vet i forum-sammenheng ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Sitat fra: Olav på torsdag 01 okt 2009 @ 20:26:38
Synd at nye forum ikke har en iPhone tilpasset versjon da.

Kan noen av dere med sånn elektrisk forhold til epler gjøre en test nå? Hvis jeg har gjort det riktig skal terminalen automatisk plukke opp riktig tema sånn at forumet går rett i iphone-modus, men om det funker eller hvordan det ser ut vet jeg ikke;)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

Eirik: Vi styrer unna phpBB ja:)

For alle som savner det gamle designet: Grunnen til utseende-endringen var at vi oppgraderte til en nyere versjon av programvaren ifbm flyttingen. Der er dette utseendet standard. I tillegg har vi fått på plass et eget bildegalleri (se gallery-knappen øverst i vinduet), hvor det allerede har kommet inn noen bilder. Dette hadde også det nye utseendet som standard.

Men det aller meste kan fikses, og nå er galleriet også på plass i "gammelt" design for de som vil.

Slik gjør man for å gå tilbake til annen layout:

Trykk på "Profile" og velg "Modify profile -> Look and layout"

Helt øverst i dette vinduet står det:

"Current Theme: Forum or Board Default (change)"

Trykk på (change) og bla ned til "Babylon Theme", velg "use this theme", og annen layout skal være på plass umiddelbart.

Trykk "Home" for å komme tilbake til forumet.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Olav

Tygger litt på eplet, men ser egentlig ikke noen forskjell.

Ikke noe stress da, bare en liten ide,
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

En god idé også egentlig - med såpass mange som bruker iphone der ute. Som Per sier: Opera Mini håndterer vanlige websider overraskende bra, selv har jeg både lest og skrevet innlegg, og til og med lastet opp bilder fra min Nokia, så jeg har ikke tenkt på det før det kom opp her.

Skal se litt mer på den plug-inen jeg la inn, det kan jo hende noe må konfigureres før det begynner å virke..

Hvis du har anledning kan du gjerne teste litt til ved å gå inn på profilen din og velge iphone-theme, for å se om layouten fungerer på iphone ihvertfall..
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

#28
Mulig at jeg begynner å se dårlig, men jeg kan ikke finne noen Gallery-knapp øverst i noe vindu...

Klarer heller ikke å finne frem hvor theme kan endres på "Look and Layout"-siden...
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Haha, nei, som moderator hadde du visst litt færre tilganger enn de vanlige brukerne..

Jeg fikser!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)