FORUMET PÅ FLYTTEFOT

Startet av admin, søndag 27 sep 2009 @ 19:10:05

« forrige - neste »

admin

Vi planlegger for øyeblikket flytting av forumet til ny server. Hvis prosessen går bra kommer det til å være gjort ganske kjapt, hvis ikke kan det ta litt mer tid.
Kan ikke utelukke litt ustabilitet underveis, men forhåpentligvis blir det desto bedre i andre enden:)

Morten

Det ser ut til å funke, og forumet blir derfor stengt ca kl 21.00 i kveld. INNLEGG LAGT INN ETTER DETTE VIL IKKE BLI OVERFØRT.
Forumet stenges ned ca kl 23.00
Etter dette vil alle forespørsler automatisk videresendes til ny adresse.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Retro

Lykke til.
Håper vi ikke våkner til svart skjerm i morgen ;D

Morten

Ingen fare for det (bank i bordet)!
Worst case er at vi må reversere prosessen og fortsette på denne serveren litt til.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Sitat fra: Retro på søndag 27 sep 2009 @ 20:20:11
Lykke til.
Håper vi ikke våkner til svart skjerm i morgen ;D

Da vil jeg anbefale å sjekke strømledning ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

jwh

#5
Flytte ?  Uæ - slikt er skummelt ...   Je legg fingre og tær i kryss !

Akkurat nå teller jeg 1629 emner og 13593 innlegg - og GØY med minst samme antall imorgen   ;D :( ;D
(er lov å håpe ......;D)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Det er notert, Jan Willy:)

(så hvis databasen kræsjer underveis får jeg bare sette meg ned og skrive som en gærning) ;)

Spøk til side: En del av forberedelsene jeg har gjort denne helgen før jeg i det hele tatt annonserte flyttingen er å sjekke at databasen lar seg flytte. Det inkluderer ikke bare at innleggene blir med, men også at avatarer og bildevedlegg følger med, at norske tegnsett fungerer som de skal, samt at alle direktelinker til innlegg o.l. automatisk kan omdirigeres til samme innlegg på den nye adressen.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

henrysyrdahl sør

hei, kan ikke se at den har flyttet på seg,(den kommer jo fram på min pc skjerm,som vanlig, etter jeg skrive norsk2cv osv....) men jeg lar merke til annenledese "look"
dvs. bakgrunns farge og stillen ellers ,det går nok greit skal du se !
men skal den kommer fram "in english?".

Max Wiggo

Forumet har flyttet fra 2cv.middledot.net til www.2cvforum.no. Morten har satt opp en "redirect" fra den gamle adressen, for at folk lettere skal finne frem til den nye adressen (tror jeg) ::)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

#9
Bildene fra dette innlegget dukker ikke opp..

http://www.2cvforum.no/index.php?topic=1644.0

dvs nr 2 kommer det et lite bilde av, men trykker jeg på det forsvinner det. Ingen av de andre dukker opp.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Ingeborg

Jeg synes flyttet gikk veldig greit. Men hvorfor har stilen endret seg? Server har vel ikke noe med utseende å gjøre...? Ikke at det er noe galt, jeg er bare nysgjerrig.
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

Olav

Synd at nye forum ikke har en iPhone tilpasset versjon da.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

Sitat fra: Olav på torsdag 01 okt 2009 @ 20:26:38
Synd at nye forum ikke har en iPhone tilpasset versjon da.

Forumet og de fleste andre nettsteder funker helt flott med en ny eller noen år gammel mobiltelefon med det norskutvikla Opera Mobile ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

#13
Joda... Men jeg tenkte mer på et design som er tilpasset mobiler bedre. Sånn som nettavisene har. Ser at det finnes en WAP versjon, og det er jo flott.

Ikke noen big deal da, men det hadde vært litt stilig med en iPhone utgave. Kanskje en egen app hvor det var mulig å poste tekst og bilder direkte fra 2cv'n.
Synes det hadde vært litt tøft jeg da...Neste versjon kanskje?
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#14
Til Web-redaktør:

Jeg mener lesbarheten i det nye forumet er et skritt tilbake i forhold til det gamle. Tenker først på den uthevede bruken av ordene: Nyeste innlegg av "nn", der jeg synes det var mye enklere å finne de ferskeste meldingene når KUN: I dag: - var uthevet. Når jeg scanner forumet så er jeg på jakt etter de nyeste meldinger - og navnet på skribent er sekundært - og nær uintressant (iallefall ikke nødvendig med utheving av navnet).
Har nå begynt å lese de siste meldingene ved å bruke valget - "Vis nyeste innleggene på forumet", og dette er for meg et lite tilbakeskritt, da lesing av trådene nå blir veldig oppstykket.

Ser også at signaturene våre nå er i samme skriftstørrelse som teksten. Innleggene var bedre å lese når signaturene var i mindre fonter - og tok mindre plass. Nå er signaturen mer til irritasjon - spesielt de med mye tekst, og det er faktisk bedre å slette de store signaturene hvis ikke skriftstørrelsen kan endres. Jeg har ikke funnet ut hvordan signaturteksten kan minskes, men dette lar seg sikkert gjøre.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV