Treff på midten og Verdenstreff

Startet av skrue, onsdag 24 jun 2015 @ 22:24:42

« forrige - neste »

skrue

Takk til alle som var med på Treff på midten i helgen, det var kjempe hyggelig. Og så kjekt å bli kjent med alle dere andre 2cv galninger. Både jeg og Tobias storkoste oss og gleder oss til flere slike treff.... Siden jeg reiser offshore mandag tar jeg ikke kjangsen på å stille opp på Sørlandstreffet....

MEN jeg vurderer nå sterkt å bli med på felleskjøring til Polen og verdenstreffet....

Spørsmål: Hvordan er det å bli med på felleskjøringen ned for så å være med på verdenstreffet frem til fredag eventuelt tror dere? Er det alle som står hele uka fullt ut på treffet eller er det noen som har erfaringer med å reise etter noen dager? Ulike årsaker jeg tenker på å reise før siste dagen, tenker eventuelt å reise fra treffet fredag for så å treffe en jeg kjenner i Stettin som da vil slå følge hjemover til Norge.

Flere som kanskje ikke blir på hele treffet? Hva tenker dere?

Mvh, Odd & Charlize :) Bildet er fra helgens treff på midten! :)
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950

eilert

Hei Odd!

Synes så absolutt du skal bli med på verdenstreff ja! Og det er da ikke noe å lure på, du må jo ta sjansen på Sørlandstreffet. Så lenge som du har ventet på endelig å få 2CV igjen må du få med deg de treffene som er, sesongen er kort  ;D

Uansett, det vil være flere som "kommer og går" fra verdenstreffet, jeg vet ihvertfall om noen og det er helt naturlig at noen må dra nordover litt før treffet er helt slutt. Hjemreisen pleier ikke å være organisert, og man "hukker" evt. opp med andre som har noenlunde samme tids-/kjøreplan, evt. kjører på for å rekke hjem til pliktene.

Det som er mye av opplevelsen, som faktisk er særegen for Norge, er turen til målet: felleskjøringen. For deg vil jo dette si at du kan bli med rundt på halve norgesturne først og tilslutt ende med opplevelsen av treffet i Polen i akkurat så mange dager som du måtte ønsker. Ikke noe å "vurdere" mer, her er det bare å booke ferge billett og treff billett! Sees på veien til Polen!  ;)

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

skrue

Da har jeg booket meg inn på verdenstreffet og fergen over til Polen. Blir da med på felleskjøringen. :) Noen overnatting i nærheten av hvor vi skal møte opp lørdag morgen? Ser vi skal ha oppmøte ved Esso ved E6/Ring 3 på Ryen (hvor nå det er). Jeg må kjøre fra Ålesund fredag og tenker da det er greit å få en overnatting i nærheten. Noen som har noe å anbefale? :)
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950

eilert

Så bra!! Godt valg!  :D

Vet ikke spesifikk, hvor skal evt. andre langveisfarende overnatte?
Det er meget kort fra Ekeberg camping til Ryen.
Alt. er jo Ryen kort fra Oslo sentrum, og der finnes jo veldig mye å velge mellom, men noen direkte anbefaling har jeg dessverre ikke. Noen andre?
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Morten

#4
Skal legge ut litt mer info, men på hotellfronten ser Scandic Helsfyr ut som et ok tilbud:
Kommer du med CampLet-henger er sikkert Ekeberg Camping det billigste og greieste. OBS! Norway Cup starter på Ekeberg 26. juli, så det er en risiko for at det er fullt. Alternativet er Bogstad Camping, men det ligger på feil side av byen.

http://www.booking.com/hotel/no/scandic-helsfyr.html?sid=72ffe4fb9a4946720991cbaa2fd26ae2;dcid=4;checkin=2015-07-24;checkout=2015-07-25;dist=0;group_adults=2;srfid=3e5247ca91ac31026b720fe5e77ef3a6d301ffbdX26;type=total;ucfs=1&

Kartet nedenfor viser campingplassen, hotellet, møtestedet på Esso-stasjonen på Ryen, samt hovedveiene ut av byen. HTH :)

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

skrue

Jeg har da booket meg inn på Scandic Hotel Helsfyr fredag til lørdag 25/7. Da er jeg klar for oppmøte på Esso Ryen Lørdag morgen.
Bare gi beskjed om noen er i området fredag ettermiddag / kveld ol.
odd.iversen@outlook.com / tlf. 48294950

Jeg kjører da fra Ålesund fredag og ned til Oslo og Scandic :) Om noen vil slå følge på veien så kjører jeg E6 nedover.... :) Det kan jo være jeg møter dere som er på rundtur også, dere kjører fra Røros slik jeg har forstått det fredagen... :)

Jeg og min 2cv Charlize gleder oss til tur! Returen fra treffet blir med Kiel ferga etter å ha plukket opp en arb kammerat i Stettin, Polen.

"Odd Henrik Iversen -81 & Charlize -86 "
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950