41. Nordiske Grensetreff 21.-24. mai 2010

Startet av Max Wiggo, søndag 27 des 2009 @ 22:56:54

« forrige - neste »

PerI

Sitat fra: gordini på lørdag 29 mai 2010 @ 18:13:23
... Men det aller beste er at fruen også har fått lyst på 2cv nå ;D

Hvis du har en detaljert oppskrift på hvordan du har omvendt henne, så er det en oppskrift jeg gjerne skulle testet her i gården også ;D Nå har hun jo god sans for GSen, så helt håpløst er det jo ikke her ;D

PS, du kjørte omtrent like langt som jeg gjorde til og fra verdenstreffet i sommer!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

#62
Kom etterhvert hjem jeg også. Ble vel rundt 2650km. Jeg syns Per sa det så godt, så jeg sier som han: Takk til alle som var med, det hadde ikke blitt det samme uten dere!
Ingen nevnt, Ingen glemt. Eller noe slikt.

Kjempegøy var det! Og været kan vi ikke klage på, to av tre dager med skyfri himmel må da være bra. Finnene gjorde en god jobb med arrangementet vil jeg si. Trivelig sted og "tilstedeværende" arrangører. Finske ord lærte jeg meg også utpå natta, slik som "2CV", "flaggermus", "f**" og et par ord jeg ikke kan si her. Man må også like et treff der det serveres Koskenkorva(brennevin) til frokost før man skal ut å kjøre kortesje. Som dessuten ble kjørt det remmer og tøy klarte. Fantastisk :D
Dessuten en stor takk til et par Svensker som åpnet sitt hjem og tilbydde overnatting for en gjeng tullete norsker på tur hjem fra treffet ;D På gården var det både 2CV, AMI6, Panhard og Tatra. Utrolig koselig!

En liten sak til slutt, da jeg og to andre biler kjørte hjemover på motorveien i Sverige den ene dagen, mistet jeg de to som lå bak en liten stund. Jeg lå å "cruiset" i rundt 90 og ventet på at de skulle ta meg igjen. Jeg ser i speilet og ser ingen 2CV'er. Neste gang jeg ser i speilet ser jeg rett i grillen på en Charleston som nettop har lagt seg ut i venstre fil. Jeg snur meg og ser det jeg tror er Max(fart)Wiggo glise fra øre til øre med et videokamera hevet i hånden, mens han filmer da han passerer. Og før jeg egentlig har skjønt hva som skjedde, så var han borte. Forsvunnet i horisonten. WTF?!  :D ;D :P

PS: Kommer bilder fra treffet etter hvert.
Citroënnlig hilsen Eirik

Max Wiggo

Sitat fra: EirikJ på søndag 30 mai 2010 @ 23:58:40
... Jeg snur meg og ser Max(fart)Wiggo glise fra øre til øre med et videokamera hevet i hånden, mens han filmer da han passerer. ...

Det var da merkelig, jeg kjørte sammen med 4 andre 2CVer og en blå Dyane fra Grisslehamn til Charlottenberg på mandagen. Ikke har jeg videokamera heller. Så ingenting til deg, Eirik. Men jeg så herr og fru Abel i Traction på Årnes. ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

#64
Var det ikke du?! Haha, hvem var det da?? Erlend? Kunne sverget på at jeg så luen din i bilen da den passerte. Det hele gikk litt fort..... Jaja,kanskje det var en svenske.
Citroënnlig hilsen Eirik

eilert

Sitat fra: EirikJ på søndag 30 mai 2010 @ 23:58:40
Og før jeg egentlig har skjønt hva som skjedde, så var han borte. Forsvunnet i horisonten. WTF?!  :D ;D :P

Hehe! Eirik da, jeg kjører jo 2CV jeg også, så det kan da ikke ha gått så fort  ;D

Men det var nok meg ja, med hjemlengsel på tanken og solgangsbris i forgasseren går det unna på svenske tofeltsveier. Og etter å ha kjørt helt alene siden Grisslehamn via Stokholm var det veldig artig å endelig se kjentfolk igjen. De to 2CVene bak deg lagde litt antydning til oppbremsing sammen med to vogntog under forbikjøring ved en innsnevring til et felt og de ble derfor liggende litt bak deg. Jeg fikk da anledningen til fort å ta dere igjen og kunne ikke dy meg for å gi på det lille ekstra.
Jørgen og Inger ble også hilst og vinket til noe senere da de trolig jaktet på et gunstig piknik sted el.l., de sto i hvert fall i ro ved en side vei da jeg passerte. Så stoppet jeg i Tockfors for å fylle opp litt, men dere kom aldri forbi der så lenge jeg fulgte med. Men det var jo også en stygg ulykke like før der som fort kan ha lagd lange køer bakover? Vet ikke om dere havnet i den eller hadde et annet stopp før grensen?

Selv spottet jeg en rød svensk Special den dagen!! Men en svenske var det definitivt ikke som passerte deg, Eirik.  ;D

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

EirikJ

Aha! Så da forvekslet jeg huene deres. Og luene. Haaa...
Men burde jo visst at det var du pga.videokameraet. Og den noe blankere bilen :P

Vi kjørte endel småveier og stoppet når det passet oss, så er nok derfor vi ikke dukket opp. Ikk'no stress der i gården.

Her er bla.fra grensepasseringen inn til Norge. E18 ble litt kjedelig.
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Sitat fra: EirikJ på onsdag 02 jun 2010 @ 14:18:53

Her er bla.fra grensepasseringen inn til Norge. E18 ble litt kjedelig.


Sukkerveien?  :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

#68
Ingen aning, men det høres ut som du vet. Så mange alternativer er det jo heller ikke ;)

Her er et annet bilde fra småveier uten asfalt. Dette er fra Buskerud kanskje mulig. Ganske interessant å sette GPS'en på "tillat grusveier" og "korteste strekning". Men man bør jo ikke ha hastverk. Men det er jo uansett lastverk har jeg hørt, så best å unngå uansett.



En liten filmsnutt tok jeg også. Kortesjen holdt vel rundt 100-105km/t, så for å kunne kjøre forbi med en fornuftig hastighet så ikke filmen skulle bli veldig langtekkelig, var jeg avhengig av en nedoverbakke. Da den kom,og det ikke var biler i venstrefilen, la jeg meg ut og la pedalen i gulvet. 120km/t+ når jeg kjører forbi de andre 8)  Etter hvert ble det slutt på nedoverbakke og jeg innså at bare 3 biler med på filmen ::)

Grensetreff Aaland 165.avi
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

#69
Hei Forum.
Takk for fin tur, godt miljø, hyggelige minner OG flotte bil(d)er  ;).
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

#71
Noen bilder fra søndagen på Åland. Her delte vi oss som kjent i Mariehamn, og vi fire biler prøvde oss først på en avstikker syd for Mariehamn uten særlig hell. Regn og "privat område" hindret oss å finne fine motiver. Men på noen småveier mellom Mariehamn og Ekerö fant vi disse fine grusveiene, og en av de endte opp helt nede ved vannet. Litt opphold i regnværet gjorde dette til en "høydare" denne dagen for min del :)





Etterpå gikk det så spruten sto :)





(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III


Max Wiggo

Sitat fra: EirikJ på fredag 11 jun 2010 @ 21:51:13
Hehehe...: http://www.kolumbus.fi/~g638622/2cv_turku/nyan_treffit.pdf

Jeg gikk til kilden (journalisten) og fikk pdf tilsendt. Den kommer på trykk i Citrophile i juli, med Nya Ålands velsignelse ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules