Hovedmeny

Høsten kommer....

Startet av Alx, tirsdag 23 sep 2008 @ 09:35:41

« forrige - neste »

Alx

...og med høsten ser det ut som at de gamle, slitne 2cv'ene selges unna for å frigjøre plass...

To (tre) nye på finn i dag:
Finnkode: 14882334 en sliten franskmann på Bøverbru. Står ikke noe om ramme, men det er jo en '84 med rustent karosseri.

Finnkode: 14881800. To slitere på Greåker i Sarpsborg kommune, ikke Fredrikstad som det står. Fredrikstad er som dere kanskje vet en liten utkantkommune i Østfold. Havnebyen til storebror Sarpsborg, Østfolds sentrum. Vel, nok interne Østfoldkonflikter... ;) Jeg har sett disse to bilene, ettersom de holder til ikke langt unna modern. Har dog ikke sett de på veldig nært hold. De så ok ut da de ble plassert der, men det begynner å bli noen år siden. Siden har de forfallt. Den røde tror jeg ikke har hatt skilter de siste fire (minst) årene. 10000 er nok litt optimistisk. Jeg tror nok kanskje vi snakker delebiler eller høystbydende over vrakpant her...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

jwh

Enig med Alx:  Bilene i Østfold er vel ikke verdt i nærheten av 10lapper tilsammen engang.

Når det gjelder bilen i Bøverdalen så har Alx oversett en detalj i annonseteksten.  Her er oppgradert endel (står ikke om det er brukte deler eller nydeler), MEN det står faktisk at ramme er byttet (t.o.m) i nyere tid.  Hvis man får tak i en rammeknekt bil med godt hus så kan dette være et fint utgangspkt. for en bruksbil.  Men er rammen byttet ?

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

eilert

Sitat fra: Alx på tirsdag 23 sep 2008 @ 09:35:41
Finnkode: 14882334 en sliten franskmann på Bøverbru. Står ikke noe om ramme, men det er jo en '84 med rustent karosseri.

Etter det jeg kan fårstå nevner selger som i en bisetning at rammen er byttet:

"Maurice har en del karosserirust og et ødelagt føresete, men er ellers i svært god form. I nyere tid har det blitt byttet motor, girkasse, clutch, støtdempere, bremser, eksosanlegg, ramme, pluss at han har fått en ny kalesje."

Så om dette stemmer virker jo dette meget lovende (les: oppnåelig) prosjekt, hadde jeg bare hatt et sted å ha den(de) trygt lagret...


Edit: Ble litt dobblet her, Jan Willy kom meg såvidt å forkjøpet, men lar det stå...

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Alx

Sitat fra: jwh på tirsdag 23 sep 2008 @ 11:55:25
Når det gjelder bilen i Bøverdalen så har Alx oversett en detalj i anonseteksten. (...) MEN det står faktisk at ramme er byttet (t.o.m) i nyere tid. 
Øya er det første man blir blind på! Så det nå. ::)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline