Hovedmeny

2CV Sahara i Norge

Startet av jwh, torsdag 10 jan 2008 @ 02:22:02

« forrige - neste »

jwh

Det skal finnes to slike i Norge. En i Svelvik og en i Kongsberg området.  Jeg har registreringsnummer og navn på Svelvik-bilen, den skal ha stått i 30 år og er etter sigende veldig dårlig, mens den andre vet jeg lite om, annet en at den var eid av en Midtlyng i Tr.heims-området på 70-80-tallet, bilen var da registrert, mannen døde og bilen skal være eiet av en etterkommer idag.  Vært i kontakt med Pål B om saken og han bekreftet at Svelvik-bilen var svært dårlig for 20år siden, men's Midtlyng-bilen husket han ingenting om.  Trolig er denne bilen også i bedre stand.

På verdensbasis skal det være bevart ca25 eller rundt 100 biler (varierer ihht. kilde), så hadde vært artig å få tatt disse norske klenodiene i nærmere øyesyn.

Som et ledd i kartlegningen av 2CV bestanden i landet er det selvsagt også naturlig å avklare omstendigheten rundt bilene.

Derfor en oppfordring:   Vet noen noe mer, så skriv om dette på forumet

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

Er det virkelig ingen som vet ???

Reg. nr er KZ13184 og VD66477,  da regner jeg med at tipsene strømmer på.....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Da er det vel bare å ta kontakt med kontaktsenteret@vegvesen.no , så får du ihvertfall siste eier på de :)

Har ellers aldri hørt om Sahara i Norge, men så har jeg jo ikke vært med i klubbsammenheng altforlenge da :)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Alx

Sitat fra: jwh på onsdag 06 feb 2008 @ 15:47:48
Reg. nr er KZ13184 og VD66477,  da regner jeg med at tipsene strømmer på.....

REGNR <registreringsnr.> til 2282 - kr. 3,- per mottatt melding.

KZ13184: CITROEN: Nelson Hans Wahl Svelvik Neste EU-kontr: 04.1974 Skyldig Årsavg:0 Omreg.avg:0
VD66477:Citroen: Midtlyng Gunulf M Hemna Neste EU-kontr:11.1967 Skyldig Årsavg:0 Omreg.avg:0

Det er med andre ord lenge siden disse bilene har vært på veien...

Hans Nelson
Storg. 69 i, 3060 Svelvik
Pb 8, 3061 Svelvik
tlf 33 77 45 05 mob 413 09 241

I telefonkatalogen er det sju stk som heter Midtlyng i Hemna kommune (Kyrksæterøra og Vinjeøra)

Lykke til!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

pilster

Er det ikke slik, at det også ble bygget om noen fra ordinær 2CV til Shara, eller er det bare ønsketenking !? :-)

I danmark så jeg en slik stå på Falck stasjon i/på Løkken, den var ombygget da, norske skilter , ca 10 år siden da.
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

jwh

Takker for den, Alex.  Må lære meg å bruke mobilen bedre ....  Vil du ha noe refundert så bare si ifra. 

Begge bilene var kjørbare på midten av 70-tallet, han Nelson har jeg styr på, men bilen til Midtlyng er det værre med, fordi fyren gikk bort for mange år siden, og hans Sahara skal visstnok være i en av etterkommernes varetekt.  Men, si hvem ?  Jeg har en kilde - skal sjekke mer der.

Siden det oppereres med enten 25 eller rundt 100 biler bevart WW, så er dette hyperspennende ....

Jeg vet ingenting om noen som er ombygd, og heller ikke hva som måtte finnes i Danmark, kanskje noen annen vet ?  Det var også en Sahara i Sverige, men den forulykket under transport - dengang ABBA var på topp.  Sørgelig sak.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Sitat fra: jwh på onsdag 06 feb 2008 @ 17:12:05
Takker for den, Alex.  Må lære meg å bruke mobilen bedre ....  Vil du ha noe refundert så bare si ifra. 

Begge bilene var kjørbare på midten av 70-tallet, han Nelson har jeg styr på, men bilen til Midtlyng er det værre med, fordi fyren gikk bort for mange år siden, og hans Sahara skal visstnok være i en av etterkommernes varetekt.  Men, si hvem ?  Jeg har en kilde - skal sjekke mer der.

hehe. Skal da ikke ha noe refundert for det. Tenkte bare det var greit å spre kunnskaper. Denne sms-tjenesten er veldig kjekk. Jeg bruker den stadig.

Ville vel forsøkt disse Midtlyngene som bor i Hemna først. De burde muligens vite noe. Sjekk: http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=midtlyng+hemna&x=0&y=0. Slektsforsknings-etterforskningsteknikker kan brukes til så mangt. Også Citroën. ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

citro1cx

Kyrksæterøra er jeg innom noen ganger i året, så hvis det dukker opp en adresse kan jeg stikke innom å se ved en anledning. :D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

Bilen var opprinnelig grå, ble gul, og så brun på 70-tallet.
Det bor noen Midtlyng på Kirksæterøra har jeg sett. Trolig står ikke bilen der -  men i Rjukan/Notodden/Kongsberg-området.  At noen av Midtlyngene er i slekt med avdøde Gunnulf Midtlyng er jo sikkert - og at de også vet hvor bilen er blitt av er mer enn sannsynlig.  Tenker å ta en telefon etterhvert...., men kom meg gjerne i forkjøpet, Roger.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

urqell

Svelvik bilen havnet desverre tilbake i Frankrike i helgen :'(

eilert

Hei Urqell!

Hva, hvordan, hvorfor??
Må være lov å spørre etter mer informasjon og omstendighetene rundt dette.  ???

Mvh Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

#11
Her tror jeg mange er nyskjerrige ja. Og hvis så stemmer, hvorfor ble ikke bilen annonsert først? Vil jo tro at en markedspris er gunstig på en slik sjelden sak nesten uansett tilstand.

edit: nå ser jeg jo at her ligger det kontaktinfo til eier av Svelvik-bilen her, kanskje en franskmann har brukt forumet til å få kontakt med eier?

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

urqell

Hallo,fikk høre om denne via en kollega på jobben som er Fransk .Han igjen har en kamerat med Citoen museum i Nice.Hvordan han hadde fått høre om denne kan jeg spørre han om etterpå da jeg treffer han på jobb .Ihvertfall fikk min kollega "finnerlønn" av nevnte som har museet for spesielle biler han måtte finne.Min kollega vet at jeg er intressert i gamle biler ,da jeg reiser mye på biltreff igennom sommeren og jeg har en 50 talls amerikaner.Var meningen jeg skulle bli med og hente ut denne Saharaen på Mandag ,men de endret det til Lørdag,og da hadde ikke jeg mulighet. Ble nyskjerrig på denne typen bil og kom over dette forumet først igår.
Kjøper var visst veldig fornøyd da bilen var veldig komplett.Min kollega skulle ta med kamera på jobb etterpå,så da skal jeg spørre om og få  noen bilder ,så kan jeg poste her om ønskelig.
Trist at slike biler går ut av landet : ((

PerI

#13
Å høre slikt blir nå jeg ihvertfall noe deppa av, selv om en eier av bil står fritt til å selge til hvem man vil. At tidligere eier ikke hadde mer kontakt med 2cv-klubbmiljøet er synd, for da kunne han sikkert fått konsulenthjelp med tanke på prissetting av en slik bil. Det høres jo ut som om en franskmann har vært å ranet en nordmann her i og med noen til og med fikk finnerlønn.. Sukk, sukk, der fòr jo enda en Sahara inn på museum. De må heller ut på veien!

Akkurat nå skulle jeg ønske grensa for eksport av veteranbiler uten godkjenning av teknisk museum(?) var litt høyere enn 1950, for dette er jo et klenodie man godt kunne beholdt i landet.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

urqell

Den gikk visst for 170.000.Han hadde glemt bildene i dag men kan legge ut så snart han tar de med