Noen har kanskje fått med seg at jeg holder på med 2 replika prosjekter; 2 CV Sahara og 2CV Barbot 1 seter sport.
Nå har jeg skaffet meg et nytt paralellprosjekt; 2 CV Azelle 2 seter cabriolet.
Av 2cv byggesettene, synes jeg Azellen er den lekreste. Haffmannen er jo fin den, men Azellen er mye mer linjelekker og sofistikert etter min smak. Jeg synes det er flott med bruken av originalskjerne bak og baklukearrangementet er veldig lekkert og diskret.
Problemet fra et estetisk synspunkt er imidlertid at partiet mellom døra og bakskjermer er for lang (etter min smak). Dette tenker jeg å løse på samme måte som på Barboten, nemlig ved å redusere avstanden mellom hjulopphengstraversene med 20 cm og ved å flytte bakskjermene fram 5 cm. Da blir partiet mellom skjermene og døra redusert med 25 cm. Dette vil forbedre proposjonene betraktelig, særlig om jeg i tillegg trekker cabrioleten en smule lenger bak enn originalen.
Men; jeg har aldri sett en Azelle i virkeligheten. Så mitt spørsmål er derfor; er det noen som kjenner til hvorvidt det befnner seg en Azelle i Norge eller noe naboland. Jeg vil gjerne kunns studere en original for å kunne kopiere de rette profilene etc.
Er det eventuelt noen som kjenner til hvorvidt det er noen som produserer disse kitene fortsatt, eller som for øvrig har innspill de mener at kan være nyttige?