Hei Kjetil,
Bruk god tid på denne prosessen, det er ikke alt som ser bra ut som er like bra når alt kommer til stykke. Spesielt bland det som ligger på finn. Men dersom du følger med en stund dukker det gjerne opp et prosjekter som kan være veldig bra utgangspunkt.
En tur til Mongolia vil kreve ekstremt mye av bilen, det vises tydelig på "Over land - fra London til Mongolia" som gikk på NRK i høst og nå i vår. En 2CV bør nok derfor uansett forsterkes i ramme og hjuloppheng/bærearmer m.m. + beskyttelses plater under motor/gir og bensintank... Det finnes en del info om "raid-tilpassing" av 2CVer som bør følges på det store nettet, andre kan kanskje komme med noen konkrete steder å se, men google hjelper deg også. Poenget er at du bør kjenne din bil og da kan det være behov for å strippe den ned for å sjekke alt uansett.
Jeg tror, men bare tror, den røde
bilen med fisker på i Kongsberg kan være et godt kjøp av det som ligger ute nå, selger har forsøkt å selge denne over lengre tid og jeg forstår ikke hvorfor folk kjøper biler til både 70' og 80'tusen som er helt åpenbart dårligere en den - dette kun basert på bildene på finn.
Den litt fargerike i Kvalsund tror jeg også er nokså bra utgangspunkt, tror den er urørt siden ny, hadde garantert km, og sto alltid i egen garasje hos sin første eier frem til 2009. Forstår ikke at selger oppgir 6 eiere nå...? Med litt flaks er fargene folie som lett kan fjernes.
Prosjekter til under 20.000,- kan også fortsatt dukke opp, hvorvidt de er rustfrie er en annen sak.
Spør gjerne mer her om konkrete objekter eller andre ting som du måtte lure på.
Mvh Erlend;