Jeg kjører Mobil Super 2000 10w-40. God olje med bra innhold av ZDDP(etter hva jeg fant ut for noen år siden,men kan ha endret seg nå), lett tilgjengelig og til billig penge hos Jula og Europris. Bruker denne på 2CV'ene mine, DS'en og vinterbilen XM'en. Kjøpte en svær haug med 4L kanner på salg hos Europris for et par år siden. Har til enda et par år

Har kjørt 20w-50 for mange år siden, men det er ikke ideelt i nord da den er for tykk ved kaldstart.
Girolje bruker jeg Comma GL-4 80w-90. Koster litt over 100-lappen pr.liter. Men alle GL-4 oljer et sted mellom 75 og 90 kan brukes.
Har lest på nett at folk plages med dårlig kvalitet på bensinslanger. IKKE kjøp bensinslange fra f.eks. Biltema. Morkner etter få år. Selv har jeg brukt slange fra Würth. Har holdt i mange mange år nå, og ser like fine ut. Slangen har diameter på 5,6 mm, som er perfekt, da trenger man ikke slangeklemmer. Stikker du innom et bilverksted, har de trolig slange på rull fra Würth som du kan få kjøpe noen meter av. Men selvsagt er andre fabrikat sikkert også bra.
Sjekk ledningsnettet ditt nøye, særlig ved metallklipset som holder ledningsbunten fast under luftfilteret, og der ledningene går inn i lyktestativet ved coilen.
Og sikre papprørene til varmeapparatet. Se annen tråd i forumet