1955-modell, strøken og restaurert i Vestfold

Startet av PerI, søndag 11 des 2011 @ 14:32:48

« forrige - neste »

jwh

#45
Der var prisen satt ned til mer realistiske 75.000kr.

Hadde min moderate entusiasme vært mulig å overføre på kona så kunne jeg nå vært i nærheten av å kontakte selger. Mitt tips er at bilen havner på Bekkestua....  Eller hva sier du Inge B. ?

edit:
spelling error
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

DEN prisen tror jeg er realistisk - baade i Norge og hvis den averteres i utlandet!
Godt JEG verken har de penga eller er i Norge just nu... ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum.
Tja, kanskje det ...? Har ikke hørt fra selger,de har mitt nummer.
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#48
Solgt eller ikke solgt.......
Har det skjedd noe i løpet av de siste 2 måneder ??
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

Den kom på Finn igjen i dag...så det er fortsatt mulig  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

Sitat fra: André på lørdag 12 mai 2012 @ 19:21:17
Den kom på Finn igjen i dag...så det er fortsatt mulig  ;D

Får håpe Eikin ikke lader børsa med løskrutt denne gangen  ;D

(har noen fått brakt på det rene om bilen har et ladeproblem eller ikke ?)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#51
Ser at selger har mistet noe av optimismen rundt bilen, både mht. tilstand og pris.

Når er den ikke lenger restaurert - men "bare" 99% restaurert.
Da er tydligvis 1% urestaurert event. så er det funnet feil på bilen.
Noen som vet ? 
Hvis den bare mangler laderele, så er det jo drøyt at prisen skal dras ned med 10-lapper....

65000kr er laaaaangt fra opprinnelig prisant. og nå er bilen iallfall ikke særlig dyr lenger - hvis ikke en alvorlig mangel - eller flere små - er avdekket da....

(Hadde bilen vært i markedet for 3-4 år siden hadde jeg vært i kontakt med selger for lenge siden, for engang i tiden hadde jeg skikkelig lyst på en 50-taller).
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

hwibye

Jeg har vært og prøvekjørt bilen og sett litt nøyere på den.  Det var noen mangler ja som ikke var helt bra og som jeg påpekte.
Jeg har ditt et  tilbud som ikke ble akseptert.    Jeg er derfor fortsatt i tenkeboksen.   
Men, man kan jo spørre seg om hva man skal med flere en 8 stk 2CV  !  og har gitt tilbud på 2 til .   
Restaurerte biler: 1958,  1987  og 1965.  Prosjekter:   87,  85,  58,  60,  64   Markedet virker jo ganske så dødt å dømme etter Finn.no.
Har noen interesse av et 1985  prosjekt ( Kjøpt folr 10 000 kr)  så selger jeg det til selvkost.

jwh

#53
Sitat fra: hwibye på mandag 04 jun 2012 @ 10:07:34
Har noen interesse av et 1985  prosjekt ( Kjøpt folr 10 000 kr)  så selger jeg det til selvkost.

Harald:
Vær forsiktig med hva du kvitter deg med....  ;), du kan ende opp med å angre.....
Jeg var alvorlig syk i 2009-10 og greide da å avhende flere biler, bl.a en ferdigsveiset og optisk pen 1974 modell som bare var noen få monteringstimer unna veien.  Pris 4000kr !!!!

Hadde jeg strøket med for 2 år siden ville ingen brydd seg, og kona ville bare vært glad for at bilen var borte. Jeg kom meg imidlertid gjennom sykdomsperioden - og er idag frisk og rask igjen. Blir i dårlig humør (les: forbannet) hver gang jeg tenker på "salget" (les: gavepakken).

Men kjøp 55'n du, så kanskje det blir 50-taller på meg likevell (du skjønner sikkert hva jeg har i tankene ;D).
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

Da er den jammen ute igjen  ;D

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=59224884&fks=59224884

Kan si hva man vil om prisen, men denne har jeg lyst på...skikkelig lyst på :)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

#55
.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#56
Her trengs snart en entusiastisk eier, som er istand til å - ferdigstille - bilen, med de siste detaljene, noe den fortjener.
Bilen blir ikke bedre av at den stadig skifter eier, til høyere og høyere prisantydninger.
Hyppige eierskifter skaper vel heller usikkerhet.
Selgers "opplysninger" om prisnivå i Frankrike er vel smått overdrevet.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

Helt enig Jan Willy,
Entusiasmen har jeg, men det blir for mange kroner dessverre
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

#58
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60157271&searchclickthrough=true
Førpris - 149000 kr
NU 99.000 kr......
Bilen skiftet eier igjen i våres.
Ny eier/selger kjenner ikke til ladeproblemer, men dette skulle sjekkes ut.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV