1955-modell, strøken og restaurert i Vestfold

Startet av PerI, søndag 11 des 2011 @ 14:32:48

« forrige - neste »

Poirot

Selger av 55-modellen insisterer fortsatt paa at de har faatt opplyst av "2CV-klubben i Vestfold" at bilen er Norges nest eldste...
Tror det hadde vaert VELDIG klokt at en fra Norsk 2CV-klubbs ledelse hadde gitt kontrabeskjed og bedt selger fjerne denne opplysninga fra finn-annonsa!
Bedre med 2CV enn bare èn!

KjellJarle

Hei.
At det er sagt at den er norges nest eldste 2cv, så betyr det ingen ting. Han har ikke dokumentasjon på at det er tilfelle. I tillegg er han nå blitt varslet(hvis jeg oppfatter det riktig) om hans ukorrekte opplysninger. (Dokumentasjon på det kan være lurt). Ved et salg hvor dette kan tenkes å påvirke prisen, så kan kjøper bevise at selger har gitt opplysninger som han visste var feil.
2cv klubben kan ta det hele med ro.
Traction 15 six                    1950
50% eier av Traction 15 six   1950 (prosjekt)
2cv                                   1968
50% eier av 2cv sahara        1963
C5  2,0                              2002
Berlingo 1,6 HDI                  2011

Poirot

Sitat fra: KjellJarle på fredag 20 jan 2012 @ 07:36:43

2cv klubben kan ta det hele med ro.

Mulig de KAN det (rent juridisk), men de BOER det ikke!
Selger misbruker klubbens navn og rykte til aa formidle feilaktig "reklame" om produktet han forsoeker aa selge.  Det boer ansvarlig for klubben snarest faa stoppa! Spesielt siden dette i utgp. aapenbart skyldes en misforstaaelse fra baade klubbens og selgers side!
Hjelper det ikke aa gi beskjed til selger, er neste skritt aa melde fra til finn.no  DE slaar ned paa feil og misbruk!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#18
SitatSelger av 55-modellen insisterer fortsatt paa at de har faatt opplyst av "2CV-klubben i Vestfold" at bilen er Norges nest eldste...

Denne Vestfoldklubben eksisterte for +/-20 år siden. Enten er selger et lite rotehue - ref. annonsens første hensvisning til 2CV-klubben - og nå etterhvert Vestfoldklubben, eller så ønsker han å fremstille bilen feil (sikkert ikke riktig) - eller så vil han rette teksten etterhvert..............
Selger har benyttet Per i 2CV-klubben og blant annet en kar i Buskerud (utelater navnet) for å samle 2CV-info. Kan ikke tenke meg at disse 2 personer snakker om en eksisterende klubb i Vestfold. Da er iallefall klubben ganske så anonym.

Takket være innlegg på denne lenken så kan ikke selger unndra seg feilopplysninger i salgsannonsen - FORUTSATT at selger leser denne lenk. DET har vi ingen garanti for at han gjør - og dette faktum kan han dekke seg bak ovenfor en eventuell kjøper som vil kunne hevde at han har solgt bilen på falske premisser - og f.eks kreve et prisavslag. Selger kan da gå fri ved å påstå at han (feil eller sant) ikke kjenner til denne diskusjonslenken - og dette forum. Nå har PerI sagt at han har gjort selger oppmerksom på feilinformasjonen og da er det underlig at selger istedenfor henviser til en klubb som ikke finnes....
Men, ser den at om bilen er den nest -tredje -fjerde - femte eller sågar den 10-nde eldste 50-taller på norske skilt så har ikke det stor innvirkning på verdien på bilen. Men hadde jeg gitt opplysninger som selger så hadde "vridd og vrengt på" i ettertid - ville jeg ikke likt det...
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Hvis bilen kjøpes av en kjenner/samler/2CV entusiast så har det som står i annonsen og på forumet null betydning.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#20
Sitat fra: Otto på fredag 20 jan 2012 @ 14:29:07
Hvis bilen kjøpes av en kjenner/samler/2CV entusiast så har det som står i annonsen og på forumet null betydning.

Ikke så sikker som deg Otto, for troverdigheten til styret i 2CV-klubben har vel ikke akkurat styrket seg i kjøpers øyne. Men du tenker sikkert på at hvis en fra den "indre-krets" kjøper bilen så ville han vite at det som står i annonsen er feil, og muligens likevel handle - da ser jeg at feilopplysningen ikke spiller særlig rolle.

Eikin spurte tidligere om slike bilers verdi i Norge. DET er det vel flere enn han som med enn viss interesse ser frem til å finne ut. Her er vel fasiten at INGEN markedspriser eksisterer. Jeg kjenner noen biler og hva det forlanges for de, også hva 1 bil har vært solgt for. Ga selv et bud på prisantydning på en strøken 58 (59)-modell fra et dødsbo i Sverige for 3 år siden - så noen tanker om priser har jeg selvsagt, men det fører ingensteds å kommentere på slikt her - til det er eierskiftene i Norge for få.
Hva kan snittet være ? 
0,5 biler pr. år de siste 10år - dette er maks. og trolig for høyt......
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Ja, jeg mener at en fra den "indre-krets" vil helt sikker se/vite at dette er en sjelden og spesielt strøken bil og verdien av den.

Hadde jeg hatt disponible penger så tror jeg det kunne vært en bra investering. Bedre en banken akkurat nå? ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#22
Sitat fra: Otto på fredag 20 jan 2012 @ 15:06:33
Ja, jeg mener at en fra den "indre-krets" vil helt sikker se/vite at dette er en sjelden og spesielt strøken bil og verdien av den.

Hadde jeg hatt disponible penger så tror jeg det kunne vært en bra investering. Bedre en banken akkurat nå? ;)

Uff ikke si slikt... ;D
Jeg skulle greid å skrape sammen til kjøp, men fornuften min sier - LIGG UNNA....
Hva skal en stakkars "adicted" sjel gjøre....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Hadde gjort seg i Flåklypa Grand Prix V ;Deteranbilløp!
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Sitat fra: Poirot på fredag 20 jan 2012 @ 13:02:21
Sitat fra: KjellJarle på fredag 20 jan 2012 @ 07:36:43

2cv klubben kan ta det hele med ro.

Mulig de KAN det (rent juridisk), men de BOER det ikke!
Selger misbruker klubbens navn og rykte til aa formidle feilaktig "reklame" om produktet han forsoeker aa selge.  Det boer ansvarlig for klubben snarest faa stoppa! Spesielt siden dette i utgp. aapenbart skyldes en misforstaaelse fra baade klubbens og selgers side!
Hjelper det ikke aa gi beskjed til selger, er neste skritt aa melde fra til finn.no  DE slaar ned paa feil og misbruk!

Teksten får stå for selgers regning, jeg kommer ikke til å forlange at selger endrer annonsa, men har sagt ifra pr. epost til vedkommende jeg har hatt en del kontakt med tidligere at det ikke stemmer at det er den nest eldste, men at det ikke er noe i veien for å si at den er en av de eldste i landet.

Kan aldri tro det blir noe etterspill ut fra en slik annonsetekst. Hvem kan tenkes å kjøpe den? En spekulant, en fra den "indre krets" eller en generell veteranbilsamler? Alle kategorier bør i så fall sjekke sannhetsgehalten i teksten. Ordene "importert fra Frankrike" og "den nest eldste i Norge" bør etter min mening vekke enhver seriøs kjøper om at man bare kan importere en til så stemmer ikke utsagnet lengre.

At ikke styret skulle ha troverdighet av en ny kjøper pga et slikt utsagn i annonsetekst får ikke jeg til å henge sammen. Hvis jeg skulle miste troverdighet i denne saken får noen heller kaste meg på årsmøtet da jeg opplagt ikke vet nok om 50-tallere ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: jwh på fredag 20 jan 2012 @ 14:23:20
SitatSelger av 55-modellen insisterer fortsatt paa at de har faatt opplyst av "2CV-klubben i Vestfold" at bilen er Norges nest eldste...



Takket være innlegg på denne lenken så kan ikke selger unndra seg feilopplysninger i salgsannonsen - FORUTSATT at selger leser denne lenk. DET har vi ingen garanti for at han gjør -

Jeg har sendt en mail fra finn.no og gjort selger oppmerksom paa "feilen".  Det var i svar til meg han fortalte om "Vestfoldklubben" ;-)
Men til tross for altsaa naa flere beskjeder om at opplysningen er gal, velger altsaa selger aa la annonseteksten staa...
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

#26
Sitat fra: PerI på fredag 20 jan 2012 @ 16:21:59
Sitat fra: Poirot på fredag 20 jan 2012 @ 13:02:21
Sitat fra: KjellJarle på fredag 20 jan 2012 @ 07:36:43

2cv klubben kan ta det hele med ro.

Mulig de KAN det (rent juridisk), men de BOER det ikke!
Selger misbruker klubbens navn og rykte til aa formidle feilaktig "reklame" om produktet han forsoeker aa selge.  Det boer ansvarlig for klubben snarest faa stoppa! Spesielt siden dette i utgp. aapenbart skyldes en misforstaaelse fra baade klubbens og selgers side!
Hjelper det ikke aa gi beskjed til selger, er neste skritt aa melde fra til finn.no  DE slaar ned paa feil og misbruk!

Teksten får stå for selgers regning, jeg kommer ikke til å forlange at selger endrer annonsa, men har sagt ifra pr. epost til vedkommende jeg har hatt en del kontakt med tidligere at det ikke stemmer at det er den nest eldste, men at det ikke er noe i veien for å si at den er en av de eldste i landet.

Kan aldri tro det blir noe etterspill ut fra en slik annonsetekst. Hvem kan tenkes å kjøpe den? En spekulant, en fra den "indre krets" eller en generell veteranbilsamler? Alle kategorier bør i så fall sjekke sannhetsgehalten i teksten. Ordene "importert fra Frankrike" og "den nest eldste i Norge" bør etter min mening vekke enhver seriøs kjøper om at man bare kan importere en til så stemmer ikke utsagnet lengre.

At ikke styret skulle ha troverdighet av en ny kjøper pga et slikt utsagn i annonsetekst får ikke jeg til å henge sammen. Hvis jeg skulle miste troverdighet i denne saken får noen heller kaste meg på årsmøtet da jeg opplagt ikke vet nok om 50-tallere ;D

Da har vel klubben gjort sitt... 
Ingen andre enn finn.no har vel makt til aa "kreve" de gale opplysningene fjerna.  Og en henvendelse til finn.no faar det bli opp til de ansvarlige i Norsk 2CV-klubb aa vurdere.  Som jeg skreiv, skyldes aapenbart infoen paa finn.no en misforstaaelse, og dersom selger velger aa fortsette aa gi gale opplysninger ETTER at han HAR forstaatt, er det selvsagt HANS ansvar!
Jeg syns bare det er litt synd at en annonse for en saa FLOTT BIL, skal "belemres" med aapenbart gale opplysninger - og med bruk av Norsk 2CV-klubb som "sannhetsvitne" for dem!
Men DIN troverdighet, Per, er det vel ingen som stiller sporsmaal ved!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

Jeg mener bilen taler for seg selv. Den blir nesten garantert kjøpt av en som vet hva han/hun kjøper.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Thomas

Sitat fra: Eikin Schrøder på mandag 16 jan 2012 @ 19:02:51
Hvor mye er dette ikonet verdt gutter?? Hilsen 2cv mannen.
Hvor mye er den "egentlig" verdt?
Mvh
Thomas
(har plass og lyst, men prisen.......)
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

jwh

#29
jwh skrev:
Sitattroverdigheten til styret i 2CV-klubben har vel ikke akkurat styrket seg i kjøpers øyne.
Det var bare den eventuelle kjøper's mening om klubbstyret jeg problematiserte. Jeg tror sannsynligheten for at noen skulle rette skyts mot styret i ettertid er nær mikroskopisk, men større enn 0,000% er den nok.

Per skrev:
SitatHvis jeg skulle miste troverdighet i denne saken får noen heller kaste meg på årsmøtet da jeg opplagt ikke vet nok om 50-tallere
Vi må oppmuntre og verne om det styret vi har  :angel:
Nye styremedlemmer står på ingen måte i kø - så å erstatte et fungerende styre er både unødvendig - og ikke noen enkel sak - så istemmer absolutt Poirot's gode ord.

Thomas skrev:
SitatHvor mye er den "egentlig" verdt?

Jeg skrev tidligere om priser:
SitatJeg kjenner noen biler og hva det forlanges for de, også hva 1 bil har vært solgt for. Ga selv et bud på prisantydning på en strøken 58 (59)-modell fra et dødsbo i Sverige for 3 år siden - så noen tanker om priser har jeg selvsagt, men det fører ingensteds å kommentere på slikt her - til det er eierskiftene i Norge for få.

I tillegg kjenner jeg til bud som er lagt før bilen havnet på finn.no.
MEN 1, jeg ville aldri finne på å være den som åpner tallsynsingen her - da det blir litt feil - og da det er en alt for bentent materie å gå inn i.

MEN 2, jeg kan godt fortelle om pengene innvolvert ved den nærmest tilsvarende bilen jeg la bud på - og trodde jeg hadde "i lomma" - i Skåne i 2008.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV