Ferdig renovert (nesten)!

Startet av SveinH, tirsdag 16 aug 2011 @ 08:56:01

« forrige - neste »

SveinH

Nå er min -85 modell ferdig registrert og godkjent; og det helt uten problemer! Det eneste punktet var at i EU-kontrollen ble jeg bedt om å montere sideblinklys også på venstre side.
Noen husker kanskje at jeg var dum nok til å kaste den gamle ramma før jeg kontaktet myndighetene. Men etter å ha fulgt gode råd her på forumet ordna det seg veldig greit. På Drammen trafikkstasjon i går ble Wilma omringa av mange skumle kontrollører, men det var bare for å beundre viste det seg.
Jeg legger ved noen "før og nå"-bilder (i 3 omganger). Mangler bare festeklips til de nye pyntelistene og skruer til de nye hjulkapslene før ho er komplett.
Kan opplyse om at dama nå har mye nytt: ramme, tak, hjul, lykter, grill, speiler, sikkerhetsbelter, frontrute, vinduspakninger, dørpakninger, bremserør, klosser og sko + mye småtteri. Alt fra Franzose bortsett fra ramme og tak (fra Torben).
Renoverte kalipere og fjæringspotter fra Torben.
Bilgledebutikken har gjort en omfattende rustsveising av huset og lakkert alle karosserideler. Veldig bra jobb.
Det eneste skår i gleden nå er at jeg har satt inn en "annen" motor mens jeg fremdeles venter på at den originale skal bli ferdig overhalt av kompisen til brutter'n. Og jeg får en ganske voldsom vibrasjon når jeg slipper kløtsjen. Betyr det slitt kløtsj, slitne motorfester eller en kombinasjon?
mvh Svein
Mvh SveinH

SveinH

4 bilder til:
Mvh SveinH

SveinH

Og de 4 siste:
Mvh SveinH

PerI

Dette så meget lekkert ut. Risting i clutch kan også være at det har kommet olje på clutchen. Kan være simring bak svinghjul eller at olja kommer fra gearkassa. Eller den berømmelige oljetrykksmåleren som sitter på siden av motoren rett bak viftehuset. Det kan piple ut andre steder også, men prøv å se etter oljesvetting fra motoren.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

Gratulerer... Lekkert ;D

Risting i clutch kan vel også være at den er dårlig sentrert. Jeg har sentreringspinne hvis skal fikse det.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

BergRace

Sentreringspinnen er kun brukt til å sentrere lamell under trykkplaten for/ved montering. Har du fått motor og girkasse i sammen, sitter lamellen sentrert på girkassens inngående aksel.

Risting kan som andre har nevnt være olje på lamell, blånet trykkplate eller en av fjærarmene på trykkplaten(tidlig type) kan ha kommet ut av stilling ved montering.

Myke/sprukne motor/girkasse fester vil også bidra.

J.
P.J.Berg

Otto

Flott resultat! Inspirerer til mer jobbing utover høsten.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

SveinH

Virker som kløtsjen har blitt noe bedre etter at jeg har kjørt noen mil. Velger å leve med det inntil jeg får den riktige motoren.
Mvh SveinH

brochmann

Hei Forum og Svein.
Gratulerer med flott resultat etter en stor jobb. Lekkert! Ser vi deg på Blåfargeverket til helgen?
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

SveinH

Dessverre, skjønnheten er hos lakkerer'n som skal rette opp noen småting. Har (hadde) et svinnende håp å få den tilbake før helga.
Mvh SveinH

Belgau

Gratulerer! Det var en riktig lekker Blanc Meije 2CV! Det fine med hvit 2CV er at den kan enkelt dekoreres for enhver anledning!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.204576106265337.51072.100001388476846&l=0333093cec&type=1
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive