Ja og nei

Telleverket viser hvor mange IP-adresser (=~pcer) som går inn på en side under 2cvforum.no innenfor de siste 15 minuttene.
Det er derfor rimelig at dette tallet var veldig høyt det øyeblikket vi ble angrepet, og det har kanskje vært noen sveip innom i dagene rundt dette også, men jeg har ikke fått noen alarm om nytt angrep (med tusenvis av treff i sekundet fra over 500 forskjellige maskiner), så noe nytt angrep har vi ikke vært utsatt for.
Jeg ser i statistikken til serveren at mange av de anonyme besøkene våre kommer fra yahoo, bing, google og andre søkemotorer, som jevnlig "leser" igjennom nettstedet og gjør det
søkbart. Jeg har valgt å ikke gjøre noe for å sperre disse ute, ettersom jeg tror forumet er tjent med at vi dukker opp når det søkes på nettet etter begreper som har vært nevnt her.
Disse besøkene er for øvrig hovedgrunnen til at jeg av og til (dessverre for noen) er nødt til å gjøre oppgraderinger av forumprogramvaren til nyeste versjon. Mye av det som gjøres fra en versjon til en annen er sikring og tetting av sikkerhetshull i programkoden.