Hovedmeny

Vinteropplagsplass

Startet av Andreas, lørdag 06 nov 2010 @ 23:57:10

« forrige - neste »

Andreas

Jeg har en 2CV 1984 modell som jeg pleier å kjøre vestover til Stavanger for vinteropplag.

I år prøver jeg heller å finne en grei lagerplass i Oslo-området. Vinteren er ikke langt unna nå.
Noen som har tips om et greit og ikke altfor dyrt sted?

Andreas

2EL (Klara)

Du kan ringe Obos. De har mange garasje plasser til leie for 400kr måneden tror jeg.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Alx

Det stemmer. Du må selvsagt være medlem av OBOS, og så må man visst stå litt på venteliste for å få plass. (Om man da ikke kan ta hvor som helt i Oslo...) Søk på finn.no etter bolig til leie, Oslo, garasje/parkering og fritekst OBOS. Da kommer det fire stk opp. Dessuten står det mer på OBOS sine hjemmesider...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Thomas

Det er også et garasjeanlegg på Bøler som har plasser.
tror ikke dette er i OBOS-systemet...
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Det er nok dyrere enn som så hos Obos, ihvertfall hvis det bare er vinterlagring man trenger. De leier ut for minimum et år.

http://www.obos.no/?aid=9685367

Hvis jeg ikke mister en garasjeplass jeg leier av naboen (De har antydet at det kan bli aktuelt å ha bil), så kan den leies ut for vinteren. Vet mer om det i løpet av et par ukes tid. Prisen er da 350/mnd, og da står den til det blir tørre veier til våren. Når våren kommer vil jeg ha inn en av mine der :) Borettslaget er rett ovenfor Bogstad Camping.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Andreas

Ja, det blir fort dyrt hos Obos, snakket med dem i dag og de har minimum et års bindingstid.

Høres flott ut med borettslaget ved Bogstad Camping, gi meg et hint hvis du får vite om noe mer.
Leter uansett videre.

Andreas

Geir

Hei!

Jeg tror dette er et mer omfattende problem, og derfor tok jeg initiativ til å få på plass en "klubbgarasje" tidlig i høst. Det hadde vært fint om vi kunne hatt et sted der vi kunne hatt flere biler som stod tørt. Garasjen bør være varm slik at den kan benyttes også til noe småfiksing i løpet av vinteren. Om vi var flere som hadde samme garasje kunne vi jo også hjulpet hverandre, om ikke annet med verktøy.

Jeg har selv Brumle i en tidligere OBOS garasje, men den er halvåpen med god lufting under tak og ved gulv. Men der er det god plass til mange fler, og det er definitivt bedre enn å ha bilen stående på gaten. Dog hadde det vært fint om vi kunne fått et lunt hi.

Meld dere på her, så får vi sette oss ned på våren og forsøke å finne et bedre alternativ til neste vinter.

                              --- Geir

Andreas

Fikk satt 2CVen under tak for et par dager siden.

Tusen takk til alle som har hjulpet meg med gode tips.

Ellers er jeg muligens interessert i en mer permanent løsning neste gang, slik Geir etterlyser.

Andreas

Flanør`n

Det står jo tomme låver over alt, her på østlandet. Har kun bet. 500.- for hele vinteren :)
2CV
2CV Charleston 1985
2CV    Dolly   84  (hugget)

PerI

Kontakter med eiere av slike bygg tror jeg veldig mange er interessert i, både vinterlagring og hvis det kan stå prosjekter der sommerstid også :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Geir

Av forståelige grunner døde denne debatten ut med den første sneen, men også i år har jeg sett noen stakkars 2CVer stå og vansmekte i Oslos gater gjennom en frustrerende lang vinter. Det virker som om det er litt interesse for å undersøke mulige "låver" omkring Oslo, så om jeg kan få med meg minst én til i "prosjektgruppen" setter vi i gang med henblikk på neste vinter. Noen frivillige?

getor

Ja - ser jo at vintereventyrlandet ikke er av det beste for den kjaere. Jeg er med, men ikke for langt utenfor byen hvis mulig. Jeg er hjemme tidvis under vinteren og liker aa ta den paa tur i ukesperioder under vintersesongen.