Da var det over (for denne gang?)

Startet av BlackSheep, onsdag 13 jan 2010 @ 06:37:54

« forrige - neste »

BlackSheep

Hei alle sammen!

Torsdag skulle jeg som vanlig hjem fra jobb, når det verst tenkelige skjedde. Jeg stod i et kryss og skulle til venstre og ventet på klar bane. Plutselig hører jeg noen som bremser kraftig, og treffer meg bakfra.

Den stakkars 2cven ble ganske så sammentrykt, men BMW-en som traff meg hadde bare knust en fiberglass-skjerm...

Nå blir det nok kondemnering/delebil, men skulle virkelig ønske at det kunne la seg fikse for en (les:) billig penge.





















Forandret koden, nå vises bildene. Hadde dårlig tid i dag :)
:'(
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

pilster

Nei og nei og nei..... bra at det  gikk fint med folk og fe !
Får ikke sett bildene , men antar at det er et trist syn ...

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

PerI

Huffda, trøsten er at dette ikke er din skyld, og at du i prinsippet skal få deg en tilsvarende bil igjen. Her må du ikke akseptere hva som helst som forsikringsselskapet tilbyr deg, men kreve en bil i ca samme tilstand som du hadde eller penger nok til å kunne kjøpe en i tilsvarende samme tilstand.

Her er utfordringen også for forsikringsselskapet å verdsette en 2cv, og det kan godt være de leser nettforum som dette for å prøve å finne det ut. Og det er samtidig vanskelig å si en pris uten å kjenne til bilen og dens tekniske tilstand før kollisjonen.


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

BlackSheep

Da reparerte jeg bildene!

Det er jo den regelen om at jeg ikke skal ha noe tap på grunn av en ulykke som ikke var min feil, og her gjorde jeg jo alt rett. Jeg sto litt til venstre i kjørebanen, med blinklys på når jeg skulle. I tillegg hadde jeg ikke lagt over for å svinge, så når jeg ble påkjørt bakfra, trillet bilen rett fremover i stedet for mot møtende trafikk.

Jeg synes det rette er å sende bilen på verksted for å få den i samme stand som den var, har jo ikke lyst å kvitte meg med den :( er jo glad i lille bilen!

Alle jeg møter her i bygda, også butikkdamene bak kassa i matbutikken sier at jeg må få reparert den, så har jo folkestøtte da :)
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

EirikJ

Huff, triste greier....! For@&%* folk som ikke er oppmerksomme :-[

Å få den der reparert på verksted, vil koste myyye. Mye mer enn en meget bra bil på bruktmarkedet....vil jeg tro.
Kanskje må du akseptere en erstatning og bilen blir kondemnert. Men da skal erstatningen være så bra, at du kan kjøpe en tilsvarende bil. Og etterpå prøver du å få kjøpt vraket(Det er ikke så lett lengre), for å sikre deler.
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#6
Dæsken, der fikk den lille bil ordentlig bank....

Alt er jo ødelagt der bak. Å bygge opp denne bilen på verksted blir skikkelig kostbart og er nok ikke realistisk - da alt fra rammen og hus må byttes. Det er langt på vei snakk om å bygge ny 2CV.
Jeg ville fokusert på kontantoppgjør og kjøpt ny bil. Prøv event. å få kjøpt tilbake vraket for delene.

Ser at jeg ikke hadde denne bilen i min matrikkeldatabase. Send gjerne info. om deg selv og bil til min epost:  jawihaug@online.no.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

man from paradis

Trist historie dette, jeg føler virkelig med deg. Tror nok du må satse på nye 2hester,å bruke denne til delebil. Bakhjulet ser ut til å være skjevt og det vil nok si at ramma er brukket foran innfestinga til svingarmen. Da skal den etter forskriften ikke rettes men byttes, med andre ord rammeskift. I Tillegg er det jo store skader på huset. Å rette denne bilen opp blir nok like dyrt som BMW-en som kjørte på deg.
Hilsen Bjørn
2cv Special 1982
2cv Dolly 1983
Kia Ceed 2010
Fiat Elnagh campingbil 2007

pilster

Nu ser også jeg lyset...eller bildene da ... ;D

Dessverre har nok Bjørn rett ja.... uff
Kan bli interessant å se hva du får igjen .....
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot

Er neppe noen tvil om at forsikringsselskapet vil kondemnere denne stakkars 2CV'n  :'(
Men sørg for å få et såpass bra oppgjør at du kan kjøpe en annen CHARLESTON!  Innhent noen pristilbud, kopier annonser fra Finn etc. som dokumentasjon på hva en god Charleston virkelig koster!  Du må nok regne med å gå noen runder med BMW'ens forsikringsselskap, ja...
Og på din NYE Charleston, kan du kanskje sette et ABS-merke jeg så i Hellas i -99.
Der betød ABS AntiBmwSystem  :D
Bedre med 2CV enn bare èn!

BlackSheep

ABS ja, hehe :P

Snakket med en fyr fra forsikringsselskapet mitt, han sa at det ikke var noe problem å beholde vraket, men jeg ville da få litt mindre utbetalt i erstatning. Så det gjenstår å se hvor mye som blir trukket.

Når det gjelder bakdekket ser det ut som om det er svingarmen som har tatt slaget, så den har fått seg en liten bøy midt på huset, har ikke fått sjekket festet enda.

Og ny 2cv blir det, det spørst bare når :)
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

jwh

#11
Ang. verdi:
Ønsker du å vite prisant. på de få 2CV Charleston som har vært annonsert - er det bare å sende en mail, event. så gir prisveilederen her på forumet en pekepinn om verdi.
Skulle bilen være restaurert for austronomiske summer så kan det hende det er bedre å dokumentere verdi på annen måte.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Hei,
ramma ser ut til å være god og det er ikke rust bakerst på C-panelet og rundt baklyktene. Forsikringsselskapet må gå med på å erstatte med en bil i samme stand, dvs god stand.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Thomas

Trist, trist, trist.
Godt at ingen inne i bilen er skadet.
Blir spennende å høre hva forsikringselskapet tilbyr...
Ikke send bilen til hogger`n, det er sikkert noen som trenger noe......

Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

BlackSheep

Da har vi hørt litt fra forsikringsselskapet.

Har nå slept bilen til et oppretterverksted for å vurdere skadene og for å få en pris for reparasjonen.
Bilen startet også, og kjørte på parkeringsplassen for egen maskin, men hadde veldig lyst til å kjøre sidelengs. Derfor slepte vi den veldig sakte nesten en halv mil, og kom oss frem til slutt.

Nå gjenstår det bare å vente, igjen.
Forsikringsselskapet tok ihvertfall ansvaret for ulykken, så erstatning skal jeg ha uansett!
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(