Hovedmeny

Deleslang

Startet av EirikJ, fredag 06 nov 2009 @ 20:40:46

« forrige - neste »

EirikJ

Min familie har en eiendom i Hedmark. En gammel gård. Under uthuset hadde jeg lagret en skjerm til en 50-talls 2CV, som lå igjen etter min morfar, til en gang jeg var på de kanter med en bil med god plass. Jeg var der for en stund siden i høst, ens ærend for å hente skjermen. Skjermen var borte. Jeg lette rundt på hele området, men neida. Borte var den. Jeg beklager å måtte si at det er vel ikke annet å vente. Det finnes ærlige,hederlige mennesker, men det er ikke så mange av de.

Så, hvis noen som leser her på forumet hører om noen som har en 50-taller eller kanskje tidlig 60-taller(?) som har skaffet seg en brukt forskjerm, som ser/så slik ut:


Så ønsk dem lykke til med bilen. Og gratulerer med ny forskjerm!!!

>:(
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

#1
Uhederlige drittsekker finnes det visst overallt, selv i Citroen-miljøene... :-[
Minner meg om mitt første Citroen-treff, ICCCR i Herning, Danmark, i -92.  Et mildt sagt bedritent regnvær, så istedenfor telt, valgte vi å leie rom et lite stykke unna treff/utstillingsplassen.  Det gjorde også en svenske med en nydelig B-11. Og det var IKKE været som gjorde han rimelig forbanna en kveld.  Det viste seg at mens bilen hadde stått utstilt på treffplassen om dagen, hadde noen rett og sett fjerna ene baklykta!!! :o >:(  En original, gammel og feilfri flott lykt. Som selvsagt ingen andre enn en med lik bil, kunne ha glede av.
I den grad vedkommende hadde noen samvittighet igjen, håper jeg den har plaga han hver enda dag siden -92!

Forresten, hvis flere oppdager slikt, kanskje vi skulle starte en egen tråd "til skrekk, advarsel og forsøk på oppklaring"?
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

Jeg ble frastjålet grill, hovedlykt og hjørnet på støtfangeren på en 75 modell CX for noen år siden. Du underlige var at det stort sett bare var meg som kjørte rundt i en så gammel CX i Trondheim på denne tiden, så det må være noen som manglet deler til prosjektet sitt som raidet CX'n min. Ekstra trist var det at samme bil (som da ble stående uten lykt og grill) ble utsatt for herværk og smadret noen uker etter.  :'(
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6