Hovedmeny

Amelie

Startet av GeirW, tirsdag 22 sep 2009 @ 17:19:40

« forrige - neste »

GeirW

føler seg litt tøffere i dag, der hun bresker seg med nye saharafangere.  ;)

Ingeborg

student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

GeirW

#2
Tusen takk, og mer attitude er underveis.  ;)
Saharafangern ber jo nærmest om et par moderate 1000metere evt tåkelys. Vet det edle forum om det da er et krav at ekstralysene rne har samme gule lyset som hovedlyktene? Og får man ekstralys f. eks m H1 eller H3 pære? Ser at franzose ikke sier noe om pæretype på sine.

Morten



599,- på Biltema. Lyser som tusan:)

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=454&iItemId=133335

Som du ser er ikke innfestingen min helt optimal - jeg må få laget meg en brakett-sak så de kommer et par cm lavere.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

GeirW

Og i dag føler seg enda litt tøffere  ;)

PerI

Stilig panser, hvor kom du over det? Og er det i glassfiber eller metall?
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

GeirW

#6
Glassfiberpanseret fra Franzose!  ;D
Jeg skal ikke påstå jeg "kom over" det, var nok litt mer aktivt oppsøkende.  ;D

Var jo dødsfrustrert over at Franzose nektet å sende det, når de endelig hadde fått det inn igjen.
Men skjebnen - uten å nevne navn, så fortalte ryktet at enkelte i området skulle en tur til franzosetreffet, så jeg våget meg frempå med en varsom forespørsel.

Vedkommende var så uovertruffen vennlig å kjøpe det med til meg og frakte det hjem i Spot`n sin.
Uten å nevne navn, altså.  ;)


Poirot

Inge'n nevnt, inge'n glemt - var det dèt du mente...? ;)
Bedre med 2CV enn bare èn!

GeirW

Poirot, spot on.  ;D

Et annet spørsmål, tror dere biltilsynet godtar at skiltet foran er såpass godt gjemt bort der bak saharafanger`n? Det er jo typegodkjent 2CV, og skiltet sitter der det er ment å være.
Samtidig ser jeg jo at det muligens glir unna bompengefotoene...?

PerI

Sitat fra: GeirW på onsdag 30 sep 2009 @ 19:18:21
Et annet spørsmål, tror dere biltilsynet godtar at skiltet foran er såpass godt gjemt bort der bak saharafanger`n? Det er jo typegodkjent 2CV, og skiltet sitter der det er ment å være.
Samtidig ser jeg jo at det muligens glir unna bompengefotoene...?

Du blir nok belastet, det gjør hvertfall jeg med samme type støtfanger. De nye stasjonene rundt Oslo inkl Bærum tar bilde av skiltet både foran og bak, sånn for sikkerhets skyld...
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

GeirW

#10
Bompengene skal jeg nok overleve, bare håpet det ville være greit at skiltet sitter der det sitter.  :)

EirikJ

Gratulerer! Nice det der. Ser du kjøpte nye 3-kantplater også. Noen detaljbilder av panseret ville vært kult. Kansje et uten hjulet i også?

Bomstasjonene tar bilder forran og bakfra, så ikke vær redd for ikke å få betale ::)

Kunne godt tenkt meg å se et bilde av Spot med det panseret inni også!
Skal si det florerer i ordlek her så snart Spot nevnes... ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

GeirW

#12
Skal så gjerne ta bilder også uten reservehjulet, selv om det klart er coolest med hjulet på plass. Laget en brakett (forsterket over og under panseret, for å fordele belstningen til et større område) hvor bolten stikker opp. Tenker på sikt å endre dette til tre reimer som ligger slik de gjør på sahara`n. Har en møbeltapetserer rett nede i veien som laget en takrem for meg tidligere i sommer og dessuten får anbefalinger av D-modell gutta i Citrophile, tenker han er den rette mannen for jobben, og tenker tre kraftige, i slitt brunt skinn. På det viset kan man også ha trekk rundt dekket - som kanskje vil vise seg anvendelig ift renhold.  :D

Noen som vet hvor man kan få kjøpt og tilpasset profilerte lister/ plater i Aluminium?
Har en tanke om at det kunne bli tøft å få laget denne greia fra mehari (mørke delen på nederste bilde) i aluminiumsplater med mønster, og samtidig få laget en list nede mellom skjermene, samt nederst bak. Profilert aluminium er coolt, og det finnes jo. Ser f. eks LR og andre snacksy 4x4 kjører rundt med lekre alumuniumsdetaljer. Jeg vil også ha!  ;D

GeirW

Sitat fra: EirikJ på onsdag 30 sep 2009 @ 22:44:23


Kunne godt tenkt meg å se et bilde av Spot med det panseret inni også!
Skal si det florerer i ordlek her så snart Spot nevnes... ;D
Da jeg hentet det på Bekkestua, vurderte jeg å ta Mitsubishi`n. Men bestemte meg fort for at det ville være respektløst. Har Spot`n fraktet det fr Vechta til Bærum, får Amelie pokkern meg klare å frakte det fra Bærum til Asker. Ergo: ut med baksetene.  :D

eilert

Sitat fra: GeirW på onsdag 30 sep 2009 @ 23:00:21
Noen som vet hvor man kan få kjøpt og tilpasset profilerte lister/ plater i Aluminium?
Har en tanke om at det kunne bli tøft å få laget denne greia fra mehari (mørke delen på nederste bilde) i aluminiumsplater med mønster, og samtidig få laget en list nede mellom skjermene, samt nederst bak. Profilert aluminium er coolt, og det finnes jo. Ser f. eks LR og andre snacksy 4x4 kjører rundt med lekre alumuniumsdetaljer. Jeg vil også ha!  ;D

Nå snakker vi på god vei til raid bil her Geir ;D  Artig å få følge med!

Alu plate under motor og fremover står vel også på listen da tenker jeg :-)

-e;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën