France 3/ Transat/ Beachcomber 1983

Startet av brochmann, torsdag 31 jul 2008 @ 00:26:10

« forrige - neste »

brochmann

#240
Hei Ingeborg
Vi slakter "lammet" for den "heimkomande dattera". Ny olje og sjekkfor Dolly står da på menyen.
Velkommen til slektsstevne på Bekkestua.
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

#241
Hei Forum.
;D ;D ;D, tre fete glis i dag.

Bjørn Eidsvåg har ei vise som har ei strofe omlag som så: ... det er ingen vei tilbage ... . Gassen/ France3 har nå gjenopptatt forholdet med min sønn  ;). "Mora" og eg såg bare "rova på dei". Bilde 1.

Gassen har nå fått nye låser (takk til Henry i Grimstad!) rund baut. Jeg brukte anledningen til å vise etterkommeren hva en gjør når en fetter opp/ smører opp/ renser/ vedlikeholder en dørlås på 2cv. Kommer som artikkel i Citrophile. Bilde 3.

Koffertlokket er på plass, og "inge'n prosjektleder" er fornøyd så det holder. Gassen er på veien, i god stand  ;D. Måtte den fortsette slik. Bilde 2.

Kjære Forum, ser dere Gassen, gi gutten en hilsning  ;D.

inge'n takknemlig  ;) far her nei
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

Absolutt  ;D ;D ;D ! Kjempe bra innsats,  og måtte den sluke mange mil !

Bært - Bært !
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Forum. ;D ;D ;D
Tre breie glis i dag også. I vinter en gang tok jeg kontakt med salmakeren, han som sydde setene til Spot. Han fikk da et baksete i handa med ønske om å fjerne det gamle og sy på France3 trekk.

Her i uka som gikk (kan ha vært forige uke også ??? ukene går litt for fort for meg) ringte han og sa at jeg kunne hente. Jeg lot meg ikke nøde, men fikk liv i Spot og avsted til Lillestrøm. Litt talentløst selvfølgelig ikke å ta ut baksetet i egen bil, men, men. Jeg fikk da baksetet inn i Spot og hjem for montering.

Bilder viser resultatet. Vær velkomne. Verd hver krone, synes nå jeg. :)
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum.
Som det fram av bildene i forige innlegg ser du at salmakeren har byttet ut strikker med nye, hvite av farge, beregnet på båtkalesjer. Strikk koster omlag 7 kr/ stk. Frans Åse selger dem for 0.80Euro/stk.

Salmakeren måtte lage ny canvas til midten av setet, men canvasen i ryggen var grei. Han har stoppet opp, sydd bedre løpeganger til spiler og har også flyttet spiler, drillet nye hull etc. Flink gutt har han vært! ;D

Siste bilde vedlagt, så langt, forseter er underveis, engang i juni.

mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Sitat fra: brochmann på torsdag 02 jun 2011 @ 22:49:27Litt talentløst selvfølgelig ikke å ta ut baksetet i egen bil, men, men. Jeg fikk da baksetet inn i Spot og hjem for montering.
;D  ;D  Ville vært typisk meg også. Så innlysende, men likevel så lett å "ikke tenke på det".

Setene blir prikken over i'en! Nice.
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Forum. ;D ;D ;D
Nå er endelig bildene her, de du har ventet på. Fruen og jeg har vært vestpå hos sønnen med nystoppede forseter, rett fra salmakeren. Jeg ser etterhvert at NÅ er prosjektet "ferdig". Jada, Gassen var på verdenstreff, sammen med sønnen i juli. Men Nå er setene ferdige.
Værs' go', ... bil(d)er
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.