Felleskjøringen

Startet av EirikJ, mandag 14 mar 2011 @ 22:07:35

« forrige - neste »

EirikJ

Vær hilset

En tråd om felleskjøringen vil nok komme godt med når det begynner å nærme seg, men jeg har allerede nå et spørsmål om ruta som står på trykk i nummer 25 av Citrophile.

Dag 4 til 5.....hvorfor kjøre om Nancy? Det er jo mye kortere om Strasbourg? Eller utenfor Strasbourg for å unngå byen?

Ellers vil jeg bare si godt jobba til den som har jobbet med ruten(tror jo jeg vet hvem det er), flott at noen vil ta på seg oppgaven!
Begynner å tro at vi har noe sær-Norsk her på gang, men slik felleskjøring til verdenstreff. Det er visst ikke så vanlig i andre land. Synd for dem :)
Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

hei Eirik. kunne du si litt mer om det som står i Citrophile (har ikke dette bladet)?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Citrophile er jo Norges beste bilblad! Et "must" for alle med gammel Citroën  ;)

Det står ganske mye i bladet, om du er med på(eller bare besøker) Landstreffet for DS/CX/SM i Trondheim så er det sikkert noen som kan ta med nummer 25 dit? Så får du en titt.

Men i korte trekk står det en reiserute med stedsnavn. Den er "foreløpig" og kan endres på kort varsel vil jeg tro.

Tirsdag 19: Oslo - Jylland - Silkeborg(DK)
Onsdag 20: Silkeborg - Lüneburg(D)
Torsdag 21: Lüneburg - Marburg(D)
Fredag 22: Marburg - Nancy(F)
Lørdag 23: Nancy - samling/minitreff før treffet, nær Mulhouse(F)

Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

#3
Ja, jeg kan si litt mer om det. :)

Vi gjennomfører jo dette først og fremst fordi det er en utrolig hyggelig reiseform. Man får kjøre i ro og fred og kan høre på naturen, 2cv-lyden eller valgfri musikk i egen bil, og trenger ikke konsentrere seg om å finne veien - det er bare å følge etter bilen foran (og passe litt på at bilen bak også blir med over lyskryssene).
I tillegg er det en trygghet for de som ikke vanligvis kjører på langtur - skulle noe skje underveis har vi verktøy, deler og kompetanse med oss. I år er delekofferten ytterligere oppgradert med BÅDE batteri og dynamo! :)

1. Det som står i Citrophile 25 er allerede litt utdatert. Etter å ha presentert kjøreruta i bladet og på klubbmøte i Oslo har det kommet tips og tilbakemeldinger, som har ført til at en revidert reiserute har blitt satt opp.

2. Franskmennene skal ha førtreff/grensemottagelse for langveisfarende ved noen punkter på vei inn i Frankrike. Her vil de lokale klubbene lage et lite treff for noen hundre biler helga før verdenstreffet. Formålet er at de besøkende skal få mulighet til å se og smake spesialiteter fra en annen region enn nærmiljøet rundt verdenstreffet, (og jeg mistenker også at de ønsker å holde igjen rushet for å unngå at folk begynner å forsøke å komme inn på treffområdet i Salbris før det er klart).

Nancy er vert for et slikt treff, og jeg tenker det kan være en hyggelig opplevelse, derfor er ruta lagt via dette stedet. Men vi er jo selvfølgelig frie til å fortsette videre dersom det ikke fenger - i kjøreplanen nå legger jeg uansett opp til at siste overnatting blir lenger inn i Frankrike, like rundt hjørnet for Salbris.

Så dermed blir kjøreruta omtrent som vist nedenfor, "reglene" er som de pleier:
1. Vil du være med? Bli med!
2. Har du noe å bidra med? Si fra!
3. Passer det ikke inn i tidsplanen din fordi du ønsker å dra litt senere eller tidligere fra Norge? Heng deg på underveis! Jeg er tilgjengelig på sms og telefon +47 47028500

Reiserute Oslo - Salbris Juli 2011:
Dag 1, 19. juli - Oslo - Danmark (60 mil)
Start fra Esso ved Ryenkrysset i Oslo kl 09.00. Adr. Enebakkveien 139.
Vi starter friskt og går for transport nesten helt ned til Tyskland første dagen.

Undertegnede har selv kjøpt billetter med StenaLine Express fra Göteborg kl 15.00, ankommer Frederikshavn kl 17.00. http://www.stenaline.no/
Her er det selvfølgelig mange alternativer - det går båt både fra Oslo, Larvik og Kristiansand ned til nordspissen av Jylland. Vi har forespurt http://www.ribecamping.dk/ om plass, og de har lovet å holde av et lite område til våre telt og biler.

Dag 2, 20. juli - Ribe - Scheemda (NL) (40 mil)
Vi følger kysten langs Danmark, runder Tyskland og krysser grensa til Nederland hvor vi overnatter på http://www.wellnessparkdebouwte.nl/ (Plass bekreftet)


Dag 3, 21. juli - Scheemda - Monschau (D) (40 mil)
Kursen settes rett sydover gjennom Luxembourg, Belgia og Tysklands grønne skoger, og vi ender i middelalderbyen Monschau. Her bevilger vi oss en ekstra dag for hvile og opplevelser. http://www.monschau-perlenau.de er forespurt om plass til oss og har bekreftet at vi er hjertelig velkommen.


Dag 4, 22. juli
Hvile og opplevelser i Monschau m/ omegn

Dag 5, 23. juli - Monschau - Nancy (F) (40 mil)
Vi kjører til grensetreffet i Nancy. Mer informasjon om nøyaktig sted og program kommer :)


Dag 6, 24. juli
Vi bruker dagen i på treffet i Nancy. 2CV-museet i Alsace har invitert oss til å komme på besøk. Avreise fra treffet i Nancy kl 12.00. Ca 1,5t kjøring hver vei. Retur til treffet på ettermiddagen/kvelden.

Dag 7, 25. juli - Nancy - Bracieux (40 mil)
http://www.campingdeschateaux.com er forespurt om de kan ta imot oss for en natt. Bracieux ligger bare fem mil fra Salbris, så her er det greit for de som ikke har kjøpt billett til verdenstreffet i forkant (det er fortsatt ikke for sent, siste mulighet 31. mai) å vente mens vi som har billett stiller oss i kø for å komme inn.


Denne reiseruta står også i Citrophile nr 26, og som dere ser ligger det an til å bli en flott tur.
Jeg håper å få følge av mange av dere nedover, og som tidligere sagt - dersom dere ikke har mulighet til å bli med fra starten av reisen er det gode muligheter for å ta oss igjen underveis.

EDTI: Alle campingplasser bekreftet (Bracieux litt usikkert mhp kapasitet), lagt inn info om museumsbesøk på søndagen
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

Sitat fra: EirikJ på mandag 25 apr 2011 @ 11:25:55

Men i korte trekk står det en reiserute med stedsnavn. Den er "foreløpig" og kan endres på kort varsel vil jeg tro.

Kort varsel på denne "endringen" ja :)

Men det som nå står i Citrophile 26 og her på forumet blir forhåpentlig ikke endret - det som selvfølgelig kan skje er at vi får beskjed om at det ikke er plass til oss på en av campingplassene som er forespurt (lite sannsynlig, vi tar jo ikke så mye plass), eller at det oppstår noe underveis som gjør at vi blir forsinket.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

citro1cx

Mange takk Morten. håper denne tråden blir oppdatert på endringer underveis fram til starttidspunktet den 19. juli.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Selvfølgelig! (Takk til Eirik for et lite spark bak). Men slik det ser ut nå blir det ikke så veldig mange endringer - har begynt å få en del tilbakemeldinger fra campingplassene nedover, nå er det vel egentlig bare Bracieux som ikke har svart. Og så får vi jo se på hva som kommer av detaljer fra Nancy når det nærmer seg :)

Har du planer om å henge på?
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

citro1cx

Sitat fra: Morten på tirsdag 26 apr 2011 @ 19:47:01
Selvfølgelig! (Takk til Eirik for et lite spark bak). Men slik det ser ut nå blir det ikke så veldig mange endringer - har begynt å få en del tilbakemeldinger fra campingplassene nedover, nå er det vel egentlig bare Bracieux som ikke har svart. Og så får vi jo se på hva som kommer av detaljer fra Nancy når det nærmer seg :)

Har du planer om å henge på?

gjør nok det, men vet ikke om det blir fra Oslo ennå.  :)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Så bra, da ser jeg fram til å møtes for en pils ved leirbålet ett eller annet sted på veien ned gjennom Europa :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

GSor

Hei Morten,
Vi er to som har kjøpt billetter til verdenstreffet og vil gjerne "henge" oss med på felleskjøringen. Turopplegget ser virkelig bra ut og godt jobbet.

Vi antar å henge oss på dere i Danmark og bilen blir pakket med telt og annet nødvendig tur utstyr.

Desverre får vi ikke vært med på pinsetreffet, men til onsdagen er vi med.

Gleder oss

Hilsen Gudmunn og Kari i RF-registrert Charleston ;D

Azu59

Stor takk til Morten for et glimrende turopplegg til felleskjøringen. AZU '59 testes nå til de ytterste grenser (ca. 65 km/t....) for å verifisere pålitelighet. Resultatet er "Går som ei klokke" (tikk-tikk) og vi satser nå på stuntet: "Med 12 Hk til Salbris" !  :o

Den første etappen (60 mil) ønsker vi imidlertid forkorte litt og har bestilt Oslo-Fredrikshavn 19/7. Treffes så i Ribe Camping og følger med flokken sydover derfra.

Jeg har imidlertid noe forståelse av at dere med 29 Hk racerbiler ikke synes det er alt for festlig å ligge bak AZU59, så jeg regner med at vi blir siste vogn som ruller inn på campingplassene etter endt dagsetappe. Som eldste bil (?) er det kanskje mulig for at de tidlig ankomne tilrettelegger en verdig plass for den gamle grå ?

Dette blir skikkelig gøy, spenningen ligger på anstendig ladespennings nivå (7,2 Volt) minst !!

PS! Om det fortsatt er plass på demonterings-teamet i Salbris stiller jeg gjerne - Men det ligger vel an til kvalifiseringsrunder ??

Hilsen AZU59, Sjöfn og Thor
1959 Citroën 2CV AZU
1962 Citroën 2CV AZL3 (under oppbygging)
1973 Citroën 2CV6
2016 Honda CRF 1000 L (Africa Twin)
2004 Citroën Berlingo Vare
2008 Kinadrittscooter
2013 Tesla Model S P85

Medtner

Veldig bra opplegg dette her! Gleder meg stort!

Spesielt moro er det å høre at noen faktisk skal kjøre en AZU-12 hk nedover. Bilene er jo laget for å kjøres og ikke for å stilles ut på en tilhenger, så dette lukter det dedikasjon og sans for eventyr av.

Er det noen som har tenkt på om det har noe for seg å ha kommunikasjonsutstyr som walkie-talkie i bilene? Man sparer vel en del styr ved å kunne kommunisere gratis og at alle som er på kan høre. Funker sikkert uten, men tanken bare falt meg inn.

Erik
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

Ingeborg

Som fersk treffrytter (om enn med en klan i ryggen) er jeg veldig takknemlig for at noen har lagt reiseruta for meg. Jeg er helt klart for å følge etter noen andre mens jeg ser på utsikten ;)

Jeg har en kompis i Saarbrücken jeg skal besøke, men jeg håper jeg har tid (ferie) nok til å følge med følget ( :P ) hele veien. Så kan vi jo se om det blir nødvendig å starte felleskjøringen allerede i Trondheim?
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

Jan Ove Rønning

Seff må felleskjøringen starte i Trondheim. ;) Første etappe er Trondheim - Oslo (omegn).
Vi får samsnakke litt å finne ut når vi drar herfra. Blir nok i alle fall 3 biler herfra i år.

Hvis det er flere fra Trøndelag som har lyst til å være med, så send meg en melding så jeg får notert litt navn og telefonnummer.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza