DS ambulanse (sykebil)

Startet av Otto, søndag 19 nov 2006 @ 16:16:55

« forrige - neste »

Otto

Dette er kanskje mest for DS-folk.
Sykehuset i Volda hadde en DS ambulansebil (på 60-tallet). Kan den ha blitt tatt vare på? Noen som vet?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

mener jeg har sett bilder av en DS ambulanse på treff i Gasskula (tidligere medlemsblad for CX klubben) for et par tre år siden. Kanskje er det den?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

Vet ikke om det var vanlig med Citroen-ambulanser og kanskje ikke så mange i Norge?
Denne sykebilen skulle være spesielt behaglig for pasientene og spesielt var også mulighetene for senke bilen når pasienten skulle inn.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Jacob

Det gikk ihverfall mange DS som ambulanser i hjemlandet Frankrike - vil tro at endel av dem har overlevd hos DS/ID-entusiaster..?
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Otto

Citroen-ambulansen i Volda kan kanskje ha sammenheng med at Ørsta på den tiden hadde en legendarisk fransk Citroen-forhandler, Marcel Mosney (litt usikker på hvordan etternavnet staves). Citroen-verkstedet lagt ned for mange år siden.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

skal visstnok ha eksistert en i bruk av røde kors på 70 tallet i Lofoten, men kjenner ikke til historien om den.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

LA_TH

 I min studie tid i Narvik mener jeg så 2 stk, men kan hende den ene var en vanlig Break. Husker ikke helt! Hadde helt ikke sansen for dem da, bortsett fra at de var spesielle. Har nå krøpet til korset og kjøpt en DSuper 5 sedan i tillegg til 2cv'en. Gleder meg til å kjøre den en dag i fremtiden når den blir ferdig. Kjenner ikke til om de står der enda, det er nå 10 år siden jeg flyttet der i fra. Kanskje noen kjenner til dem?