Etterlysning: 2BV (BelteVogn)?

Startet av Morten, torsdag 25 feb 2010 @ 10:19:16

« forrige - neste »

Morten

Har fått et spørsmål om jeg kjenner til opprinnelsen til denne:



Den skal visstnok ha norsk opprinnelse, og dersom bildet bare er scannet uten for mye etterbehandling ville jeg plassert det på begynnelsen av 80-tallet eller tidiligere.

Har aldri sett den før, noen tips?
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Olav

Har faktisk sittet på i en sånn i lekker rød farge. Var på en eksklusiv tur til toppen av Gaustadtoppen med tog, funikular og den rareste heisen jeg noen gang har sett.

Men turen startet altså med en slik som dette (og en annen større en) fra Gaustadblikk hotel og opp til åpningen i fjellet. Synes å huske at den i alle fall ikke var støysvak.

Det var forøvrig en fantastisk tur i utrolig vær - En av de 3 dagene i året da det er skyfritt og vindstille på Gaustadtoppen. Fantastisk utsikt.

Dette var på midten av 90-tallet mener jeg - Før tunellene inne i fjellet ble åpnet for sivile av forsvaret.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

#2
Olav, er du sikker på at det ikke var en SnowTrack du satt på med.... Det er jo tross alt en produksjonmodell, og er ikke så veldig uvanlig og var som oftest røde. Drevet av folkevogn-boxern. Kjenner faktisk en som samler på SnowTrack.

Dette er ikke godt å si hva er. Kanskje en gammel liten Snowtrack som har fått nytt "karosseri"?
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Er sikker på at den hadde 2CV karrosseri, siden det ble kommentert og (dessverre) ledd av den gangen. Og den lignet i alle fall svært på denne, men helt sikker er jeg vel ikke... Det er jo ganske lenge siden.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#4
Se her:  http://www.klovsjo.com/snowtrac/

Hytta kan fort blandes med en 2CV, iallfall for barneøyne. Også tenkbart at en ødelagt Snowtrack kan ha fått nytt hus i form av en tilpasset 2CV. Målene ser ikke så ulike ut. Tror DET er mer sannsynlig enn at noen har bygd en 2CV-beltebil fra bunnen av.

Snowtrack har chassisnr. jfr denne listen, http://www.klovsjo.com/snowtrac/chassi.htm. Hvis 2CV-beltebilen er bevart så er det kanskje enkelt å avklare opprinnelen til kjøretøyet.
Er ikke Snowtrack svensk ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Henger meg på ombygd Snow Track teorien - men legg merke til hjulene, det er faktiks 2CV-felger....

Jeg har sett denne parkert langs E16 v/Vøyenga mellom veien og gangveien. Tror dette bildet er herfra, da det er gangveien vi ser i bakgrunnen.

Men status nå vites ikke - så veldig interessant er det vel kansje heller ikke da dette har lite med 2CV å gjøre spør du meg.

Pål B.

stein

Hei

Denne 2cv beltevognen har jeg funnet igjen. Den er fremdeles som på bildet morten satte inn. Samme farger, søkelys på taket, takgrind og bagesjeholder på siden. Jeg har bare fått sett den ene siden og litt innvendig. Det mangler belte på den siden jeg har sett. Det er utvilsomt 2cv den er bygget på, men det er gjort mye spesialtilpassninger. Innredning og dashbord er også spesiellt. Den er lagret ute under delvis presenning. Tidens tann har gjort sitt, men den ser ut til å være ganske komplett. Har tatt noen bilder, men jeg vil få tak i eier før jeg legger de ut. Skal bli spennende å få tak i eier. Da blir det fohåpentligvis mer bilder og mer historie.

Stein
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris