"Albert" snart klar for norsk vei...

Startet av Jan Ove Rønning, fredag 02 sep 2011 @ 22:03:51

« forrige - neste »

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen

Jan Ove Rønning

Byttet den de klagde på. ;)
Var med inn i kontrollhallen selv i dag, og fikk gått over demperne foran. Resultat: Enighet om at det sannsynligvis er den demperen som ikke ble byttet som er for hard... Jeg skifter ut den bråkebøtta i kveld eller i morgen.

Ellers så gikk alt som (ny)smurt egentlig. Alt vel og skiltene blir hentet på trafikkstasjonen etter 12.00 i dag. :D
En gledelig dag med andre ord. :D :D :D
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Jan Ove Rønning

Alt gikk som (ny)smurt... helt til vi kom til trafikkstasjonen for å hente skiltene som lå der og ventet...

Forsikring var aktivert, og forsikringsselskapet hadde sendt det over som "nyreg" siden bilen ikke har vært registrert siden 1987 og de derfor ikke fikk opp noe informasjon om den.
Det gikk ikke. For det første krevde trafikkstasjonen at forsikringen sto på bilens eier... noe de aldri har krevd før.
Så var det galt at de hadde sendt den over som "nyreg". Kunne ikke godtas. Ville ikke fortelle hva som var feil, men at forsikringsselskapet måtte finne ut av det...

Når denne floken var løst opp i så godtok ikke saksbehandleren understellsnummeret på bilen!!!
Jeg har sjekket opp dette med Trondheim trafikkstasjon som registrerte bilen første gang i 1979, og det var riktig. Dette ble bekreftet av motorvognregisteret også. Alikevel så satte saksbehandleren himmel og jord i bevegelse for å underkjenne det... :-S Vi forklarte at understellsnummeret var sjekket ut med Trondheim trafikkstasjon, hvorpå et bryskt svar var; "Hvorfor reiser dere ikke dit å registrerer den da?"
Etter halvannen time så måtte hun motvillig gi opp, og bare innse at alt var i skjønneste orden.
Saksbehandler avsluttet med å si at det egentlig ikke var verdt å registrere så gammelt skrap, og at de måtte kalle den inn til etterkontroll. Da var godkjenningspapirene sånn omtrent 3,5 timer gamle!

Sånn mens vi ventet på tilbakemelding fra ett eller annet sted så proklamerte hun høylydt så hele lokalet hørte at gutten som kom for å hente førerkortet sitt hadde mistet det for at han hadde kjørt litt for fort.

Så nå er jeg egentlig litt lykkelig, men føler meg skikkelig trampet på. Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli behandlet på denne måten av offentlige ansatte som er der for å yte en service! Synd egentlig, for de andre som jobber der er jo faktisk ganske hyggelige og hjelpsomme.
Derfor vil det bli forfattet en skriftlig klage på denne saksbehandleren, og klagen sendes vegvesenet sentralt. (Har vært i kontakt med dem på telefon og fått korrekt klageinstans).

Men, vi har to nye fine skilter som skal skrus på plass i ettermiddag. Jaggu gikk det ikke denne gangen også. :D
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Alx

Sitat fra: Jan Ove Rønning på onsdag 07 sep 2011 @ 15:08:34
Så nå er jeg egentlig litt lykkelig, men føler meg skikkelig trampet på. Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli behandlet på denne måten av offentlige ansatte som er der for å yte en service! Synd egentlig, for de andre som jobber der er jo faktisk ganske hyggelige og hjelpsomme.
Derfor vil det bli forfattet en skriftlig klage på denne saksbehandleren, og klagen sendes vegvesenet sentralt. (Har vært i kontakt med dem på telefon og fått korrekt klageinstans).
Flott at du sender en klage! Det går ikke an å bli behandlet på den måten! Når du i tillegg forteller at de andre som jobber der er hyggelige og hjelpsomme så ødelegger jo denne ene saksbehandleren for alle de andre. Få håpe de finner en annen stilling hvor denne saksbehandleren ikke trenger å behandle saker eller være i kontakt med andre folk.
Det er jo vi som registrerer og omregistrerer biler som er med på å betale lønna deres!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Poirot

Sitat fra: Jan Ove Rønning på onsdag 07 sep 2011 @ 15:08:34
Alt gikk som (ny)smurt... helt til vi kom til trafikkstasjonen for å hente skiltene som lå der og ventet...


Når denne floken var løst opp i så godtok ikke saksbehandleren understellsnummeret på bilen!!!
Jeg har sjekket opp dette med Trondheim trafikkstasjon som registrerte bilen første gang i 1979, og det var riktig. Dette ble bekreftet av motorvognregisteret også. Alikevel så satte saksbehandleren himmel og jord i bevegelse for å underkjenne det... :-S Vi forklarte at understellsnummeret var sjekket ut med Trondheim trafikkstasjon, hvorpå et bryskt svar var; "Hvorfor reiser dere ikke dit å registrerer den da?"
Etter halvannen time så måtte hun motvillig gi opp, og bare innse at alt var i skjønneste orden.
Saksbehandler avsluttet med å si at det egentlig ikke var verdt å registrere så gammelt skrap, og at de måtte kalle den inn til etterkontroll. Da var godkjenningspapirene sånn omtrent 3,5 timer gamle!

Sånn mens vi ventet på tilbakemelding fra ett eller annet sted så proklamerte hun høylydt så hele lokalet hørte at gutten som kom for å hente førerkortet sitt hadde mistet det for at han hadde kjørt litt for fort.

Så nå er jeg egentlig litt lykkelig, men føler meg skikkelig trampet på. Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli behandlet på denne måten av offentlige ansatte som er der for å yte en service! Synd egentlig, for de andre som jobber der er jo faktisk ganske hyggelige og hjelpsomme.
Derfor vil det bli forfattet en skriftlig klage på denne saksbehandleren, og klagen sendes vegvesenet sentralt. (Har vært i kontakt med dem på telefon og fått korrekt klageinstans).


Flott at du klager! Alt for faa som toer (av frykt for nye represalier fra dette "Satans Vegvesen") eller gidder.  Folk som denne dama skulle jo aldri ha jobba med publikum...  Dessvaerre er hun ikke aleine - paa "trafikkstasjonene" - selv om det virker som om de ansatte der er blitt LITT bedre med aara.  Og jeg har erfaring med "de folka" over ca 40 aar naa ;)  Hadde DU - like hoyt og tydelig som hun selv utbasunerte diverse opplysninger - fortalt henne at den slags oppforsel overhode ikke hoerer hjemme paa et offentlig kontor, og at du kom til aa sende en klage paa henne til rette instans, hadde hun KANSKJE faatt noe aa tenke paa...?  :angel:
Holder du oss orientert om sakens utvikling?
Bedre med 2CV enn bare èn!