2 CV Dolly eller Mehari kjøpes

Startet av morkland, torsdag 30 mai 2013 @ 22:43:07

« forrige - neste »

morkland

Min 2 CV Dolly " knelte" ganske plutselig i går. Forb...... ergelig etter mange timer med motorbytte og har fått alt til å virke. Jeg er derfor på jakt etter en ny kjøredoning, en med trygg motor og ramme! Pris er vanskelig å si eksakt, men mellom kr 30 og 50 000 et sted. Om det finnes en Mehari m. 4 seter er det veldig interessant
Lørdag skal jeg i komfirmasjon, evt. e-post som kommer inn på denne dag, blir lest først sent lørdag kveld.
Ha en god helg
Mvh
Odd Mørkland
Rygge

eilert

Hei igjen Odd!

Jeg vet ikke hvordan det gikk med dette salget, men dette er etter det jeg kan huske den eneste 4 seters Mehari som har vært anonsert i Norge de siste 3-5 årene.
Du finner link til anonsen og noen betraktninger om prisnivået i dette emnet:
http://www.2cvforum.no/index.php?topic=3020.0

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

morkland

Hei, jeg har sett den 4-seteren, sett at den "ble borte", og er vel enig i at prisen var "stiv"!
Så mye ønsker jeg ikke å legge i en Mehari. Hadde vel ikke store håp om å finne en 4-seter, men uten å forsøke, ja da finner jeg iallefall ingen.
Mvh
Odd Mørkland
Rygge

citro1cx

Tror de er litt mer vanlig lenger sør, som f.eks dk. Det er jo bare en ferjetur unna ;D http://www.dba.dk/soeg/?soeg=Mehari
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

#4
1. Rammeknekk på nykjøpt bil.
Slikt er kjipt for en "rekrutt"...
Det sto for noen uker siden en burgunder/beige Dolly på Tynset. Er det denne bilen du har kjøpt ?
Spørsmål: Jeg har en venn på Sørlandet som er ute etter en 2CV for restaurering. Rammeknekt bil er OK, og gjerne en bil som ikke må hellakkeres for å bli presentabel.
Kontakt meg på mail - jawihaug@online.no hvis du vil diskutere saken.

2. Mehari 4-seter:
Har i 2CV-bestandregisteret (matrikkeldatabasen) registert 2 stk 4-seters Mehari som har vært til salgs/blitt omsatt de siste årene. Det er LANGT mellom slike kjøpsanledninger (har utelatt 90.000kroners bilen). Begge er hvite. Det går an å slå selgerne et signal og høre om status. Du kan sende meg en mail hvis du vil ha kontaktinfo.

3. 2CV på FINN.no - pr. 1 juni 2013
Når du er i markedet for en frisk, fin og problemfri bil så er utvalget idag MEGET magert. Det er vel riktig å si at ingen av de annonserte bilene innfrir slike forventninger. Et annet trekk er at bilene synes å være i forskjellig grad overpriset, og værre blir "fenomenet" jo lengre nord man kommer :-).
Med unntak av den grønne/hvite (Arne N. sin) er de andre 2CVene idag i forskjellig grad - restaureringsobjekter - i mine øyne.

4. 1986/1987-modell 2CV:
Vær skeptisk til å betale særlig for 1986/87-modeller med originale rammer. Det ruller noen slike rundt omkring, som er bevart hovedsakelig fordi de har vært lagret lenge. Rammene er uansett kjent for å ruste som et lite h....., og rammen MÅ sjekkes grundig - gjerne innvendig med kamera, for ikke å kjøpe "katta i...."
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

morkland

Hei, rett eller galt? Det vil tiden vise, men jeg kjøpte idag den grønne Meharien i Halden. Har så langt kjørt 45  km og det fungerte  fint. Klokken har passert midnatt, så da blir det idag som det er fransk bildag på Nøtterøy, vurderer sterkt å ta en tur. Takk for  bistand jeg har fått i forbindelse med mine planer om 2CV eller Mehari
Mvh
Odd Mørkland

eilert


Gratulerer Odd!!

Ja, ta turen!! Så ses i om ca 10 timer!!  :D
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën