4 gir bakover og 1 forover; noen som kan få til dette?

Startet av Atle Odd Hovden, lørdag 01 feb 2020 @ 11:24:16

« forrige - neste »

Atle Odd Hovden

4 gir bakover og 1 framover;

Jeg driver på med en Sahara replika og trenger noen som kan ordne girkassa bak for meg, så den får snudd dreieretningen.

En åpenbart dedikert 2cv eier, som på forumet går under pseudonymet  NorAndy,  stilte spørsmål om dette på mekkekroken 2/7 2019, og et åpenbart like dedikert og kunnskapsrikt pseudonym, BELGAU, svarte at i Vestfold (der jeg antar at han holder hus), har man kompetanse til  slikt.

Mitt akutte behov er at NorAndy og/eller BELGAU kunne tenke seg å ringe meg, når som helst 24/7/365.

Til NorAndy vil jeg stille spørsmålet om han er interessert i å bytte girkassa han har som går gal vei, BELGAU vil jeg spørre om han kan fortelle meg navnet på nevnte kompetanse.

Mvh Atle 
Oslo
Tlf 98408384

Sambalbij

egentlig veldig enkelt;
tar av clutchhuset av girkassen og snu diffen. pas på fyllingringen på begge sider. Disse er for å sette diffen med riktig avstand til akslingen (pignon / kron-tandhjul)
best er å male avstanden mellom tandhjuler/ diffen og sor for at denne avstanden er lik etter at diffen er snud.
monter clutchhuset med nytt blå siliconpakning
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.