Er det noen annen plass enn høyre rammebjelke i motorrommet nummeret kan stå på?

Startet av duetto, mandag 11 mai 2020 @ 16:01:37

« forrige - neste »

duetto

Sjekker opp en 1983 modell 2CV men finner ikke rammenummeret.
Er det noen annen plass enn høyre rammebjelke i motorrommet nummeret kan stå på?

Ruster 1983 modell rammene mye også at det kan være tatt ett rammebytte her?

Martin :quiz: :quiz:

PerI

Det kan fort være tildekket av smuss som har samlet seg der opp igjennom. Sjekk rett under oljefilteret om det er tegn til noe. Puss smusset bort og jeg tipper du vil finne det.

Hvis du ikke finner det der så kan det være at det har vært gjort et rammebytte en gang i tida og at de den gang ikke slo inn nytt nr. Evt brukte ei eldre ramme som har det slått inn foran passasjerstolen foran.

En sjelden gang kan det også være snakk om en importbil som ikke hadde chassisnummer innstemplet. Ikke alle land krevde det den gang.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Jeg har en 82-modell og rammen knakk da jeg jekket opp under traversen foran. Men jeg visste om rusten og skulle bytte rammet likevel. Rammenummeret var godt synlig på høyre rammebjelke. Nummeret på den nye ramma ble gravert (med maskin) under i tverrbjelken foran. Fikk ikke plass til maskinen oppå bjelken. Det står i vognkortet.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil