Klestativ fra Jysk = bagasjebrett til 2cv

Startet av ak400, søndag 03 nov 2013 @ 13:40:02

« forrige - neste »

ak400

Skulle til å kaste et gammelt ødelagt klestativ fra Jysk, da jeg plutselig så muligheten for at det kunne brukes til bagasjebrett på koffertlokket på 2cv'en.
Se vedlagte bilder om jeg får til å laste de opp.
Brukte beina som kortsider. De blanke rørene passer inni disse, måtte bare kappe de av litt for breddens skyld. Poppet alle fire delen sammen på baksiden.
De to rørene som går vertikalt er en gammel garderobestang jeg hadde liggende, men Biltema har blanke rør som kan brukes. Disse vertikale rørene er skrudd sammen med ramma ved hjelp av naglemuttere på baksiden av ramma (også dette fra Bitema) og gjennomgangsskruer fra baksida av lokket.
Teakbitene kan man også få på Biltema, men jeg hadde noen liggende som jeg poppet fast.
På sidene passet det med to dørstoppere fra Jula for å skjule skruene.
Sugekoppene var noe jeg hadde liggende og som fungerte godt til å skjule de andre gjennomgangsskruene og få løftet det hele litt opp fra selve lokket.
Til slutt satte jeg på noen plast-endekopper (også disse fra Jula) på de vertikale rørendene. Det hele ble faktisk veldig stabilt når det ble skrudd fast på lokket.
Tror det hele kom på under 200kr. inklusive klestativet, da det ble kjøpt på tilbud for noen år siden.
Synes det ble såpass vellykket at jeg drister meg til å dele idéen her på forumet.
Kan jo være koselig innearbeid på hobbyrommet i høstmørket for noen!

citro1cx

kan ikke si annet enn at jeg er mektig imponert over din kreativitet.  ;D det ble veldig pent og ser helproft ut. Det eneste jeg lurer på er om det tåler vann i stor grad, da med tanke på rust?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

ak400

Ja, si det.
Stativet har nå ligget i et fuktig uthus et års tid uten å ta skade. Forøvrig lufter jeg nå bare bilen i fint vær, så jeg får håpe det holder for min del i hvert fall.
Skulle det ta skade etterhvert så får jeg vel bare kjøpe et nytt stativ på Jysk  ;D.  Det koster bare 135 kr. fullpris, men mener det var på tilbud til 59kr. da jeg kjøpte det i sin tid.
Gardinstengene/alternativt rustfrie rør fra Biltema holder nok ganske sikkert best, men sikkert viktig med de endehettene jeg har satt på. Takk for den hyggelige kommentaren for øvrig!