87 Dolly til 125.000 - hva med ramma??

Startet av Canutoen, tirsdag 11 jul 2017 @ 22:02:26

« forrige - neste »

Canutoen

Hei
Jeg ser det ligger en Dolly fra 1987 på Finn.no nå. Til formidable 125.000,- kroner. Skrives at den er strøken og aldri sveiset bl.a. Ref nylig tråd om Dollyer fra slutten av 80-tallet bør ansees som kandidater til rammeknekk, uansett eller ikke?

Men, se på bildene. Sier ikke begge trekantene noe om ramma her - helt uten at man trenger å se bilen? Jeg hadde lyst til å sende en meld. til eier å si at den sannsynligvis er nær ved å være livsfarlig. Spesielt om rattet allerede ikke svinger som i smør. Og at verdien er kanskje noe sånt som 100.000,- til 110.000,- for høy. Altså delebil... O0
Jeg tenker egentlig på ny eier som virkelig kan komme til å gå i baret. :-[

Er det noen som kan korrigere meg eller er enig/uenig?
Sjekk alle 6 bilder.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99995448&alertType=ss&WT.synd_type=agent

Knud M.

EirikJ

Trekant platene forteller bare at en eller flere uinnvidde har benyttet muligheten når panseret har vært åpent, til å lene seg på dem. Og eier har ikke bøyd dem ut igjen.

Å bedømme biler ut i fra bilder har sjelden hatt noe for seg. Og om bilen har gått så lite som det står, og resten av bilen er rustfri, kan jeg overhodet ikke tenke meg at rammen er dårlig.
Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

#2
en "urørt" 2cv må selvfølgelig sjekkes, særlig til den prisen. som du skriver, kan trekanten være et tegn på rammesig. Finnes mange andre sjekkmåter også, som feks å måle høyde på der for/bakaksling er festet, og ikke minst om rattsrammen står i senter i hullet i gulvet i karroseriet (under gummimansjetten). Deretter må man bøye seg ned å se under bilen. Ved minste tegn til at falsene "krøller" på seg, er det stor sannsynlighet for rust. Særlig gjelder dette i området rundt foraksling, og bak på ramme. Selv har jeg flere ganger brukt denne sjekklista, som tar max 10 minutter, for å omklassifisere bilen fra strøken/rustfri, til teknisk i god stand med rust i ramme. Forøvrig er jeg helt enig i at man ikke skal bedømme ut i fra bilder i annonser, men ta biler i nærmere øyesyn.

utover dette ser jo Dollyen usedvanlig fin og velholdt ut, og kan nok være blandt de fineste i Norge
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

#3
Sto tilsalgs ved Raftevold hotell i fjor.
http://www.2cvforum.no/index.php?topic=3677.0
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil