Hovedmeny

Bilgledebutikken

Startet av Uno, søndag 06 jul 2008 @ 15:19:12

« forrige - neste »

PerI

Kan opplyse om at det på 80-tallet gikk minst 1 beachcomber i Norge, det husker jeg fra tida jeg var med mine foreldre på 2cv-treff på Bogstad camping. Den fikk absolutt mest oppmerksomhet den gang. Om det er denne vet jeg ikke, og hvis det er denne er det rart ikke den har blitt påkostet fullstendig beachcomber-lakkering/dekor.

Bare felgene vil jeg tro har kostet en del, har ikke sett Minilite-felger til 2cv før. Men hvis Minilite nå har begynt å lage til 2cv vil jeg tro vi kan få se fler av de på verdenstreff fremover.

Om jeg selv synes felgene var kule, tja... De passer perfekt på Escort MK1, men kanskje ikke 2cv..



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

ojjj, en orginal Beachcomber, den var dritlekker ;D. (ref link til Max Viggo)
Men han i bilgledebutikken får et forklaringsproblem dersom ny eier av hans utgave ser hvordan den egentlig skal se ut.
Kanskje han burde stilt spørsmålet hvordan ser den egentlig ut............hva er det jeg skal selge?
Litt søkt å montere lettmetallfelger og et tak med 2 striper, for så å si at det er en ............
Kanskje jeg kunne selge min for 70000 under modellbetegnelsen "le jardine d`e amore", jeg har jo en blomsterkasse bak ::)

tvilende hilsen
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

jwh

#32
Morten:
Uff, hadde håpet du skulle skrive at den var det styggeste du visste om. Litt sånn får å dempe entusiamen min litt, for har ingen pesetas tilgjengelige for 2CV kjøp om dagen. Meg bekjent er det heller ingen slike i Norge. Eller ?

Tenkte egentlig mest i retning av å bruke en av de tre hvite 83-modellene jeg har som donorbil.  Ville blitt riktig årsmodell iallefall. Og et France 3 kit koster jo lite.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Max Wiggo

For å snakke enda mer om France3, her er en nederlandsk side: http://members.lycos.nl/transat/

France3 ble laget i mars 1983 som reklame for seilbåten France3 som deltok i Americas Cup. Citroën var sponsor. 2000 eks prod i mars 1983, og 2000 eks i mars 1984.

Båten er avbildet på venstresida av bakluka på bilen.

Navnet Transat ble brukt i Nederland, Spania, Østerrike og Tyskland. "Transat" er fransk for "dekkstol". Første gang dette navnet kom opp var visst på prototypen til 2CV4 SPOT.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Beachcomber/France 3-kit hos franzose.de til 210 ?

Antar de fleste variantene på treffet i Sverige egentlig var slike kit...  ::)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

#36
Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på mandag 07 jul 2008 @ 20:34:24
Navnet Transat ble brukt i Nederland, Spania, Østerrike og Tyskland.

Det som også er en kuriositet er at denne modellen ikke ble solgt i Belgia, for den lignet for mye på politibil-dekoren ;D ;D

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Sitat fra: eilert på mandag 07 jul 2008 @ 22:10:29

...eller så er det en til salg i Tyskland for bare 1700?, og den ser ut til å være ekte...

mobile.de-2cv

Tja, eneste jeg ser som ikke er originalt er gulvteppet foran. Og da spørs det om det er satt inn i forbindelse med restaurering eller om eier ville ha teppe med mer lyddemping... Noen av disse hadde også det lille speedometeret, men det varierte vel med hvilket land de ble solgt i.

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

brochmann

Hei gutta. ;)
;)
Har kikket i "boka"("Dates from 1919 to the present day", produsert av Citroën). På side 74 står å lese: "April also sees the launch of the 2CV "France3", a limited series in 2.000 exemples, based on the 2cv Special." sitat slutt.

Småseriebiler kan bli kostbare om de er genuine. Om markedet velger å la seg lure (eller BLIR lurt- les her lov om Kjøp etc), kan vel også falsknerier gjøre nytten.

Jeg synes det er fint om Forum kan "luke bort" useriøse aktører.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

Å forsöke å etterligne noe og selge det som ekte er klart ulovelig. (ref. kunst/bilder)

Det positive er jo at det er noen som restaurerer 2CV-er (håper kvalitet er god) for salg i Norge.
Kjöpsloven gjjelder vel for slike salg/kjöp.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#40
Nå baserer jeg utspillene her på at bilen er en FAKE (bilen har feil årsmodell, og har bare deler av France 3 detaljene). I tillegg har den en original ramme fra 86-87 (de dårligste rammene som noen gang er laget til 2CV), noe som erfaringsmessig betyr at et nært forestående rammeskift ikke kan utelukkes.  Selger sier ingenting om bilens vedlikehold og/eller rammens tilstand, altså forblir dette et usikkerhetsmoment.  Til denne prisen burde dette vært en "as new" museumsbil med 0km på telleren.

Har vanskelig for å glede meg NOE SOM HELST over at noen frembyr slikt for salg, til en slik pris. 
Hadde selger gått ut med at dette var et forsøk på å lage en replika, ville prissammenligningen med orginalbiler i utlandet vært helt irrelevant, og han hadde trolig priset bilen annerledes.  DET hadde vært en real fremstilling av salgsobjektet og jeg hadde ikke brukt tid på å skrive slike kommentarer her.

Det eventuelt positive vil i mine øyne drukne når den "heldige" kjøper forstår hva han har kjøpt, event. leser denne lenken.  Skal forøvrig bli interessant å se på de to andre 2CVene han har til salgs. Siden disse har ny ramme ser jeg ikke bort fra at prisene er høyere enn France 3'n.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

For 90000 kr burde man forvente en så godt som "ny" bil. Hvis ramma knekker etter kort tid så er det vel grunnlag for reklamasjon.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#42
Sitat fra: Otto på torsdag 10 jul 2008 @ 17:31:19
Hvis ramma knekker etter kort tid så er det vel grunnlag for reklamasjon.

Det er det som er det sørgelige her og poenget jeg har forsøkt å forklare. Bilen er for gammel til at noen gir vanntette garantier. Tviler du på det, så ring Egil Sandvik (selger) og hør med han ang. garantier på bilen.

Den uheldige kjøper står sannsynligvis igjen med regninga ved rammeknekk.  Dette er ikke noe tilsvarende case som "Dolly med rammeknekk", for Beachcomber'n har helt sikkert inntakt ramme IDAG. Så selger har sitt på det tørre han.

Nå er det ikke sikkert rammen kneler på akkurat DENNE bilen, men erfaringen fra like bilen er VELDIG dårlig.  Og ja,  jeg tegner et worst-case scenaria, men dette er langt ifra noe urealistisk utfall.

Her står det forresten en nærmest ny bil tilsalgs, med 33km på telleren. Det er ikke lett å finne kunder selv til denne, og prisene i Sverige er høyere enn i Norge.  http://www.blocket.se/vi/16416487.htm?ca=7_s.  Gjett hvem jeg ville hatt ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

#43
Nei,

det eneste jeg tenkte da jeg så disse bilene til salgs var at dette var litt artig, og tenkte ikke på alle problemene kjøp og bruk kunne føre til.



1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: brochmann på onsdag 09 jul 2008 @ 21:48:29
Hei gutta. ;)
;)
Har kikket i "boka"("Dates from 1919 to the present day", produsert av Citroën). På side 74 står å lese: "April also sees the launch of the 2CV "France3", a limited series in 2.000 exemples, based on the 2cv Special." sitat slutt.

Denne websidens informasjon er godt dokumentert og bekrefter det som står i "dates": http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_2cv_France_3.htm det samme gjør citroen.com : http://www.citroen.com/CWW/fr-FR/HISTORY/CITROENHISTORY/1980TO1989/1983.htm
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6