Hovedmeny

Bilgledebutikken

Startet av Uno, søndag 06 jul 2008 @ 15:19:12

« forrige - neste »

Uno

Bilgledebutikken starter opp med kjøp og salg av 2cv (samt Alfa Romeo GTV og Smart Brabus) i november 2008. GTV-en er valgt som hovedtjeneste. Vi har 6 GTV-er med ulike motoralternativer for prøvekjøring og sammenligning. Noen av bilene kan du se i julinummeret av Autofil.

Vi vil ved åpningen ha tre restaurerte 2-cv-er. En hvit, en rød og en dandy grå.

Webadresse: http://www.bilgledebutikken.no
Mobil: 91100020
Sentralbord: 35094000

Jeg har skrevet følgende svar til alle innleggene om denne saken:
Hei, takk for en rekke innlegg. Jeg har åpenbart dummet meg litt ut og vært litt naiv i all min entusiasme. Jeg ser også at skepsisen er stor til  personer som kommer litt utenfor citroenmiljøet. Og fordommer mot bilselgere er åpenbart stor. Man kan jo lure på hvorfor noen i det hele tatt drømmer om å bli bilselgere? Jeg har biler primært som hobby, men har alltid hatt en drøm om å gjøre noe mer ut av hobbyen.

HumanKapitalGruppen er et seriøst firma som leverer medarbeider- og kundemålinger til en rekke virksomheter i Norge, bl.a. hele politietaten, PST, EDB Business Partner, Norconsult, Luftforsvaret, Høyskolen i Lillehammer, samtlige 51 selskaper i Bertel O. Steen osv. Ved  å gå inn på www.hkg.no ser dere nærmere hva vi driver med (dette er ikke for å drive reklame, men kun for å understreke at vi er seriøse siden jeg åpenbart har dummet meg ut litt sett med 2cv-entusiasters øyne).

Konseptet for Bilgledebutikken er ikke ferdig utviklet (hyggelig at noen synes det er en artig betegnelse), men poenget er å bruke noen av de måleverktøyene vi bruker forøvirg for å finne ut om bilen vil være en varig entusiastbil for en potensiell kunde (ikke bare en forbigående forelskelse).

Mange 2cv-eiere burde etter min mening gjort mye mer ut av bilene sine. Jeg ser alt for mange stygge og nedslitte 2 cv-er langs veien, på parkeringsplasser og på finn.no. Min ambisjon er  å gjøre noe med biler som er bevaringsverdige og som gir enorm bilglede. Bilgledebutikkens tilnærming er mer emosjonell enn rasjonell, mer humanistisk enn teknologisk.

Når det gjelder den aktuelle 2 cv-en,  er karrosseriet restaurert i Litauen av firmaet Antirust i Vestfold.  Rammen er uten rust Det er sjeldent. Bilen har siste året blitt brukt i Collioure i Syd-Frankrike. Jeg har aldri i mitt liv fått så mange komplimenter for en bil både i gata og når jeg har den på verksted.

Det er helt korrekt ikke en "Beachcomber". Historien er ganske enkelt at jeg så en 2cv med navnet Beachcomber (som heller ikke var en orginal Beachcomber) avertert til salgs hos 2cv-city for vel et år siden. Jeg syntes det var den flotteste 2cv-en jeg noen gang hadde sett og brukte den bilen som modell da jeg restaurerte egen bil. Alt er likt uten dekoren på skjermer og dører. Dekoren til Beachcomber får jeg forøvrig for en tusenlapp i Frankrike. Jeg synes ikke dekoren kler bilen.

Etter min mening kan en bil godt fremstå som orginal selv om den "pyntes" med tidstypisk stylingutstyr, se bl.a. 2cv-butikker som Franzose, Amies des 2cv og TPV.  Det er utgangspunktet mitt når jeg tar fatt i en bil. Poenget er å gjøre den så god og pen som mulig med tidstypisk utstyr.  Noen vil kanskje kalle det jålete. Rustfrie støtfangere og rustfritt eksosanlegg er etter min mening noe at det mest funksjonelle du kan montere på en 2cv.   De to andre bilene jeg holder på å restauarere får annet tidstypisk stylingutstyr. Bilene finner dere på bilgledebutikken.no når de er ferdig restaurerte i løpet av høsten.

Det er korrekt det som en debatant sier at bilen sto langs veien ved Åsgårdstrand til salgs for kr 40.000. Jeg kjøpte bilen for kr 35.000. Den var da utvendig restaurert i Litauen. Det første jeg gjorde var å sette bilen i god teknisk stand. Jeg gjorde det hos Bilservice i Tønsberg. Jeg skiftet skiver og støtdempere, hadde ordinær service på bilen, justering av styrestag i forbindelse med Mini-litefelgene fra 2cv City, satt på treratt og fikk fikset en rekke mindre detaljer. Regningene fra "Citroenspesialiten" beløp seg til kr 16.000 i arbeidspenger (Volvo timepriser). I tillegg kom delene.  Jeg fikk vel nærmest sjokk og fant ut at neste gang burde jeg gjøre den type ting i Frankrike.

Deretter ble bilen innvendig restaurert av Lakk&Sveis på Sem (Innvendig lakkering, ny lyddemping, diverse detaljer innvendig). De skiftet også eksosanlegget til rustfritt anlegg (kjøpt av TPV i Paris) og monterte på "luftturboen" og noen alumiumsdetaljer rundt skjermer samt bagasjebrett.  Turen gikk så til Toms bilsøm som trakk om setene (foran med "Mercedeskvalitet" siden jeg er en ganske tung mann på 120 kilo).  Alustøtfangerne satt jeg på selv. Det samme når det gjelder taket. I Frankrike har jeg hatt bilen til noe smålakkering i forbindelse med parkeringsbulker, samt service på 2cv-verksted.

Er så bilen verd 90.000? Ja i Frankrike er den det. 10 - 12.000 euros er en helt vanlig pris for den bilen jeg har. Det får jeg bekreftet ganske ofte av kjennere som ser på den. I Norge tror jeg markedet generelt sett ikke er modent enda for en slik pris, selv om den er helt fair.

Det er mye arbeid og omtanke å få en bil i den stand som den aktuelle bil er i nå. Jeg har totalt kjørt 7000 km siden jeg kjøpte bilen for vel ett år siden og gleder meg hver gang jeg setter meg bak rattet. Bilen går 137 km/time på motorveien. Det er ingen andre modifikasjoner på motoren enn luftturboen og eksosanlegget. Bilen skal jeg kjøre hjem i løpet av høsten  for utstilling i Bilgledebutikken. Den vil da stå ved siden av en bil som jeg har restaurert fra bunnen med helt ny og orginal ramme kjøpt av Citroen Norge. Prisen vil være den samme (Men det er alltid markedet som til syvende og sist bestemmer). For mange entusiaster vil det være mest fornuftig å gjøre jobben selv. Men for noen vil det være aktuelt å kjøpe en ferdig restaurert bil.

PerI

Sitat fra: Uno på søndag 06 jul 2008 @ 15:19:12
Bilgledebutikken starter opp med kjøp og salg av 2cv (samt Alfa Romeo GTV og Smart Brabus) 1. september 2008.

Vi vil ved åpningen ha tre restaurerte 2-cv-er. En hvit, en rød og en dandy grå.

Sitat fra: www.bilgledebutikken.no
Pris: kr 90.000+reg.avgift.

NB: Dette kan virke dyrt. Du finner en brukbar 2cv til kr 20.000 på Finn.no. Bilene som Bilgledebutikken selger er totalrestaurerte og med mye utstyr.


Hei,

hvem har stått for restaureringa, og hvor mye er nye deler i motor, gear, ramme, karrosseri m.m? Og hva er det ekstra utstyret?

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

#2
Interessant med nye 2CV initiativ i Norge.
Nå er vel markedene i Europa ikke uten videre sammenlignbare mht. verdisettinger.  Prisforskjellene er faktisk store i virkligheten.  Nå har denne kjæledeggen vår også noen lumske egenskaper (rust) i forhold til hvor lurt det er å legge 90000kr i bilen, når det i tillegg er snakk om original ramme (86!!) modell, og der bilen ikke er ment for museum.

Selger sier lite om hvilke garantier som gis, og om det er selger eller 2CV City (trolig de som har restaurert bilen) som tar ansvar ved feil.  Englandsbiler har jo blitt et begrep i forhold til å stå hjelpeløse tilbake ved reklamasjoner.  Det reklameres også med 602cc motor og luftturbo, maks. hastighet 137km/t.  Er dette virkelig korrekt  ?

Å fremby en 86 Spesial som France 3 (beachcomber) som ble produsert i et begrenset antall i 1984 synes drøyt.  Så vidt jeg kan se er det lite "beachcomber" detaljer foruten taket.  I beste fall snakker vi om en sminket wanna-be, og det sies det lite om, og slikt ergrer en frankofill noe.

Har som kjent alltid ment at 2CV imaget ikke kler slike prisutspill.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Da Østfoldklubben hadde eget forum var nok dette et av innleggene som forholdsvis raskt ville blitt vurdert slettet og kanskje til og med slettet. Da vi startet opp sidene tillot vi ikke reklame av denne typen.

Som Jan Willy sier er jo ikke den 2cv'en de selger en beachcomber slik det påstås. Jeg må vel si jeg er litt skeptisk til dette firmaet som skal selge 2cv'er til 90000kr.
Det hender jo faktisk vi som profilerte 2cvister og citroenister får spørsmål om kjøp av 2cv og andre Citroëner. Jeg personlig ville vel ikke anbefalt noen å gå til dette firmaet. Og får jeg et spørsmål om det, vil jeg nok mye heller henvist de til folk i klubben som jeg vet har god kjennskap til bilen og som kan gi ikke bare en bedre pris men kanskje også et miljø og kontaktnett i tillegg. Det er jo klart at med en bil som 2cv (og slektninger) blir man mer og mer avhengig av enten å kunne alt selv eller å være med i et miljø hvor folk kan teknikken.

Bilgledebutikken (morsomt navn forresten) eies (drives?) av dette firmaet: HumanKapitalGruppen DA, www.hkg.no. Jeg ble vel ikke noe mindre skeptisk til firmaet av det... (Men det kan jo egentlig bare skyldes mine ingeniørfordommer mot blårussens GPP... ;) )

Blir spennende å høre fra "Uno" litt mer om hvem som står for restaureringen, hva som er av nye deler, hva som er av forbedrede deler, etc, slik det nå har kommet opp noen spørsmål om... Inntil vi vet mer er det vel kanskje ikke så mange her inne som kommer til å anbefale akkurat denne bilgleden...?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Alx

I et av Mortens tidlige innlegg fikk jeg jo et svar:
Sitat fra: Morten P Ruud på søndag 09 apr 2006 @ 21:59:37
Legger for ordens skyld inn her det som gjelder som regler for bruk av forumet til Norsk 2CV-klubb:

Sitat fra: http://www.2cv.no/Forumet kan brukes til spørsmål, svar og annet. Noen enkle kjøreregler er etablert, og forumet overvåkes for at kommunikasjonen skal være god; Innleggene skal inneholde fullt navn og e-postadresse. Innleggene skal være i en god tone.  Kjøp og salg er tillatt med unntak av kommersielle annonser.  Gjentatte brudd på reglene medfører utestengelse fra forumet.

Ser at dette nå har blitt endret litt til:
Sitat fra: http://www.2cv.no/Forumet kan brukes til spørsmål, svar og annet. Noen enkle kjøreregler er etablert, og forumet overvåkes for at kommunikasjonen skal være god. Her kan du finne tekniske tips, kjøp og salg - og alminnelig meningsutveksling.

Og det er vel ingen ønsker om å fjerne denne debatten som her har kommet i gang vil jeg tro?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Jan Erik Johansen

Vi bør vel kanskje lage en egen rubrikk for kommersielle annonser, dvs fra forhandlere som dette. Eller?

:) Janse

jwh

#6
Som MENIG 2CVist er jeg imot å gi kommersielle annonsører tilgang og/eller egen plass på vårt forum. 

Forumet er en møteplass for personer som har bilen som hobby eller kanskje får bilen som hobby i fremtiden.  Vi bør holde kommersielle fremstøt mot 2CV miljøet vekk fra forumet.  Kommersielle aktører får finne seg i å betale for annonsering og bruke Citrophile som kanal for å nå 2CV-folket.  DET er en "fair deal" i mine øyne.

Klubbene (som bl.a står bak dette forumet) får således også noen inntekter ut av at slike aktører slippes til.  Som konsekvens av hva jeg har skrevet over så synes jeg det er ryddigst KUN å la private benytte "2CV selges" her på forumet.  Overlater til rette personer å ta den endelige beslutning.

jw

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

1. @Uno: Det er totalt unødvendig og uakseptabelt at du starter to likelydende "diskusjoner" på forumet. Dette er dessuten etter mitt syn ren kommersiell reklame, noe vi godt kan diskutere en ordning rundt, men som jeg mener ikke bør legges inn i form av et ordinært foruminnlegg.

2. Vi har tidligere hatt ett eller to tilfeller av denne typen reklame som har blitt slettet umiddelbart, så problemet har ikke så langt vært veldig stort. Tar gjerne en runde sammen med så mange som mulig på hvordan dere ønsker at vi skal forholde oss til slikt. Det har jo allerede kommet en del tilbakemeldinger, og reklameverdien av det opprinnelige innlegget har kanskje blitt noe redusert av disse ;)
Det er også et spørsmål om grenseoppganger. Når f.eks Xander hos dansk 2cv-center har postet noen innlegg her har de hatt en litt annen stil, og ikke høstet reaksjoner av den typen vi her ser. Skal vi akseptere slike innlegg, men ikke tråder som denne?

3. Dersom en annen enn innehaveren tipset om bilgledebutikken ville det sannsynligvis skapt omtrent den samme diskusjonen rundt bilenes kvalitet og pris, men uten reklame-momentet. Hvor mye ressurser skal det eventuelt legges i å spore og rydde i reklame forkledt som "nettsidetips"? Det er tross alt enklere å forholde seg til folk når man vet hvilket flagg de seiler under.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Alx

Selv om jeg ikke har sansen for disse kommersielle annonsene, er jeg nok enig med Morten her. Særlig ettersom jeg ser at det er en temmelig god moderering av forumet her. Den andre bilgledetråden har jo blitt slettet og denne som nå diskuterer foretningen har blitt stående. Skulle problemet vise seg å bli større ved en senere anledning, f.eks at en forhandler finner ut at dette er et godt sted å reklamere for bilene sine gang på gang, så kan jo den brukeren få en advarsel, evnt bli slettet...

Når det gjelder bilgledebutikken har vel kanskje verdien av reklamen blitt noe redusert etter at vi begynte å svare. Etterhvert vil vel kanskje google snappe opp at vi har skrevet ordet bilgledebutikken her også. Fortsatt hadde det jo vært spennende om vi hørte noe mer fra Uno om disse 2CVene han selger...

(edit: skriveleif)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

PerI

Sitat fra: Morten P Ruud på mandag 07 jul 2008 @ 01:27:37
1. @Uno: Det er totalt unødvendig og uakseptabelt at du starter to likelydende "diskusjoner" på forumet. Dette er dessuten etter mitt syn ren kommersiell reklame, noe vi godt kan diskutere en ordning rundt, men som jeg mener ikke bør legges inn i form av et ordinært foruminnlegg.

Velger å tolke dette som nybegynnerfeil på forumet, han la først inn tekst i kjøpes, men det er jo å selge bil han ønsker...

Sitat
2. Vi har tidligere hatt ett eller to tilfeller av denne typen reklame som har blitt slettet umiddelbart, så problemet har ikke så langt vært veldig stort.

Er det et problem at kommersielle aktører legger inn poster med biler tilsalgs? Det eneste tynne jeg ser med denne var at det var veldig lite info om bilen(e), man måtte inn på ei nettside for å finne ut mer, og heller ikke der var det særlig mye teknisk info. En posting med henvisning til f.eks ei finn.no-annonse er jo ikke nødvendigvis så mye værre.

Er forøvrig enig i jwh når han sier at kommersielle aktører får finne seg i å betale for annonsering og bruke Citrophile. Men om denne forretningen hadde en konkret modell for salg, så ser jeg ikke noe problem at de legger inn en salgsannonse for bilen på forumet.

Hva hvis classicparts eller andre legger inn annonser for delesalg, det må jo være greit det også så lenge infoen i postinga er relevant og ikke bare type "klikk her for vår nettside".

Så til et helt annet spørsmål, og det er jo om noen i dette landet er villige til å kjøpe så dyre utgaver av 2cv. Eneste sammenligningen jeg har for så dyre utgaver er kostanden for Inges Spot. Skulle jeg vært så gal å kjøpe 2cv til 90.000 så skulle jeg hatt noen års garanti og en garanti for å kunne kjøre den om vinteren også... Det tror jeg ingen er villige til å gi.

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#10
Jeg synes det er fint at et firma satser på å restaurere 2CV. Det skaper større interesse rundt bilene. Og man må ikke mistenkliggjøre en som vil tjene penger på dette. Det er jo mange som alt driver med delesalg til forskjellige priser og kvalitet. Og f.eks. Dansk 2CV Senter selger også restaurerte biler.

For oss som har dette som hobby er den fordel at det blir flere aktører i markedet. Det kan gi lavere priser og større utvalg på deler i Norge.

Prøvekjør bilene. Sjekk kvalitet. Få dokumentasjon. Garanti. Kjøpsloven gjelder vel også her. (90000 kr?, målgruppen kan være folk som betalt 1-2 mill for for bilene sine?? I neste om gang kan vi andre kjøpe pent brukte biler til en rimelig pris?)

Ang. forumet så kan komersielle bilselgere/deleselgere betale for sine annonser.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#11
Engasjementet her skyldes nok flere faktorer, her er noen:

1. Kommersielle reklamerer for sitt firma, og skriver ikke "86 modell 2CV selges kr.90000, tlf. xxxxxxx".  Det siste ville vel stort sett ført til latter (vi er tross alt en lystig gjeng) her på dette forumet, og reaksjoner al-a "ja ja, det er lov å prøve seg".

2. Bilen som frembys er ikke en korrekt/ekte Beachcomber.  Selger viser til priser i UK på originale biler.  Mener sammenligningen mer er et forsøk på å forlede (mulig selger ikke vet bedre), enn å sammenligne sin bil med en annen tilsvarende.  I tillegg går Norge for å ha de laveste priser for gamle entusiastbiler om dagen, så blytungt å hente ut internasjonale priser her.

3. Selger sier ikke et ord om garantier og vedlikhold. Mener at dette er nesten HELE nøkkelen for å selge biler STORT over 30000, og iallefall hvis prisen er 3 ganger så høy.  Vi vet at en 86-modell ramme vanligvis er langt fra rustfri, i virkligheten er mange av disse rammene mer å sammenligne med Sætre-kjeks.
Ikke rart at de som vet - flagger dette.  Husker hvordan flere var i harnisk over "Jonas" som solgte Dolly med kamuflert rammeknekk for litt siden. (Se annet sted på forumet for eventuelt uinnvidde).

4. Flere av forumets brukere har vært involvert i uheldige historier rundt biler restaurert i UK, der kjøper står maktesløs tilbake. Ikke rart at det da kommer et "varsko" når slike saker ser ut til å dukke opp igjen.

At selger omtaler 2CV som et investeringsobjekt er hyggelig, selv om det nok sier mer om hva vi kan vente av fremtiden i Norge i et "best-case scenario".  "Worst-case" er at det går i retning av kjøreforbud for bilen (ref. tyske miljøsoner). Det er virkligheten for 2CV'n fra 2010 i 32 tyske byer.  Veteran 2CV er unntatt kjøreforbudet.

Tror heller ikke Uno bruker mye energi på å lese våre innlegg, tror de gutta er svorne italiofile, med pt. et lite franskt gen.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jacob

SitatTror heller ikke Uno bruker mye energi på å lese våre innlegg, tror de gutta er svorne italiofile, med pt. et lite franskt gen.

Fiat Uno, anyone? ::) ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

PerI

Sitat fra: jwh på mandag 07 jul 2008 @ 13:50:49
Engasjementet her skyldes nok flere faktorer, her er noen:

1. Kommersielle reklamerer for sitt firma, og skriver ikke "86 modell 2CV selges kr.90000, tlf. xxxxxxx".  Det siste ville vel stort sett ført til latter her på dette forumet, og reaksjoner al-a "ja, det er lov å prøve seg".


Enig i at det ville blitt en helt annen debatt da ja, og mulig en type "hvor mye er det mulig å oppnå for en topp restaurert standardmodell".

Sitat

2. Bilen som frembys er ikke en korrekt/ekte Beachcomber.


Absolutt viktig å få frem. Står det beachcomber i salgsannonsa, eller er det med referanse til taket? Hvis noen er villig til å betale 100.000-vis av kroner for en original urørt sjelden variant av 2cv, så er det antakelig ingen person som kommer til å kjøre med den. Da ender den nok opp som en museumsgjenstand. Det kan absolutt være gøy å se 2cv-er utstilt (f.eks de tre prototypene som ble funnet på en låve), men det fantastisk mye mer morsomt å se alle varianter som dukker opp på større treff.

SitatI tillegg går Norge for å ha de laveste priser for gamle entusiastbiler om dagen, så blytungt å hente ut internasjonale priser her.

Sverige har også på noen modeller (ikke 2cv) enda lavere priser.

Sitat3. Selger sier ikke et ord om garantier og vedlikhold. Mener at dette er nesten HELE nøkkelen for å selge biler STORT over 30000, og iallefall hvis prisen er 3 ganger så høy.  Vi vet at en 86-modell ramme vanligvis er langt fra rustfri, i virkligheten er mange av disse rammene mer å sammenligne med Sætre-kjeks.

Og det var derfor jeg skrev det jeg skrev i første post etter salgsannonsa var kommet, men det har jo ikke kommet noe svar her.

Sitat
Husker hvordan flere var i harnisk over "Jonas" som solgte Dolly med kamuflert rammeknekk for litt siden.

Og det harnisket har forsåvidt ikke gitt seg, men vi venter jo i spenning på hvor tøff forhandler kjøperen er.

Sitat4. Flere av forumets brukere har vært involvert i uheldige historier rundt biler restaurert i UK, der kjøper står maktesløs tilbake. Ikke rart at det da kommer et "varsko" når slike saker ser ut til å dukke opp igjen.

Godt er det da at vi har flere vaktbikkjer i miljøet ;D

Sitat

At selger omtaler 2CV som et investeringsobjekt er hyggelig,


Det må være ut fra en museumstankegang - at en sjelden variant av 2cv som ikke brukes men står tørt og fornuftig lagret og luftet en gang i blant på dager over 25 grader..

Sitat
"Worst-case" er at det går i retning av kjøreforbud for bilen (ref. tyske miljøsoner). Det er virkligheten for 2CV'n fra 2010 i 32 tyske byer. 

Litt annet tema igjen dette, men vi får jo dele tråder om det drar for langt ut :)

Dette forbudet gjelder i bysentrum. Forhåpentligvis kommer dette aldri til å gjelde på fredelige og rolige landeveier, i så fall vil myndighetene yppe seg med stort sett alt av bilentusiaster. Når man teller opp er det faktisk en del..

Så vidt jeg kjenner til er det ikke mulig å "kjøre seg fast" noe sted i Tyskland om man ikke forviller seg innenfor disse bysonene. "Noen" har ymtet frempå om en slik sone i Oslo også, men da håper jeg det først og fremst er snakk om innenfor ring 1..

Sitat
Tror heller ikke Uno bruker mye energi på å lese våre innlegg, tror de gutta er svorne italiofile, med pt. et lite franskt gen.

Forstår lett den begeistringen, men hvis prisnivået økes så minsker mye av min entusiasme over slike biler. Det er "mye kjøreglede for lite penger" som er litt av min begeistring over italienere i tillegg til de franske.

Sitat fra: Jacob
Fiat Uno, anyone?

En strøken Turbo, ja takk ;D

-Per

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Selvsagt viktig å være kritisk til en 2CV til 90000 kr.!!! (men jeg kan ikke for det; det er litt spennende med "nytt" på 2CV-fronten) :D

Oppfordrer redaksjonen i Citrophile til å prøvekjøre/teste bilene. Gjerne med et testpanel med klubbens kunnskapsrike medlemmer. Da ville alt komme til overflaten.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil