litt hjelp til informasjon om 2cv :)

Startet av AS, tirsdag 15 apr 2008 @ 10:56:39

« forrige - neste »

AS

Hei, jeg er ei jente som har en skoleoppgave å lage en brosjyre til et 2cv treff. Å på denne brosjyren tenkte jeg å bruke farger som et virkemiddel, så da lurer jeg på om det er noen som væt hvilke farger som ble mest brukt i forskjellig år/tiår :) Håper at noen kan hjelpe meg med dette, men jeg kan godt få hjelp på andre områder som hvem som kjøper denne bilen o.l :)
tusen takk på forhånd :)
hilsen AS :)

PerI

#1
Sitat fra: AS på tirsdag 15 apr 2008 @ 10:56:39
Hei, jeg er ei jente som har en skoleoppgave å lage en brosjyre til et 2cv treff. Å på denne brosjyren tenkte jeg å bruke farger som et virkemiddel, så da lurer jeg på om det er noen som væt hvilke farger som ble mest brukt i forskjellig år/tiår :) Håper at noen kan hjelpe meg med dette, men jeg kan godt få hjelp på andre områder som hvem som kjøper denne bilen o.l :)
tusen takk på forhånd :)
hilsen AS :)

Hei, her har du en spennende oppgave foran deg! Her står du veldig fritt med tanke på farger. 2cv-eiere har jo opp igjennom gjerne lakkert bilene selv i den fargen de hadde lyst på. Folk har gjerne blandet forskjellige farger på samme bil også. En grønn skjerm, en rød skjerm, en blå skjerm og kanskje resten av bilen er mest gul :)

På 80-tallet var rød en populær farge, enten at hele bilen var det, eller i kominasjon med andre. Disse var originalt lakkert fra fabrikken slik:
bilde 1 av Dolly
bilde 2 av Dolly
bilde av Charleston

Fra 70-tallet så kom det fra fabrikken en del lys blå, gule og grønne, og denne Spot som var en spesialutgave:
bilde av Spot

Hvis du skal enda lengre tilbake i tid så var grå den mest brukte fargen.

-Per




(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

AS

tusen takk! :) mye hjelp her :) var få steder som sa noe spesielt om det, så dette kommer godt med! hvis dere kommer på noe mer er det bare å si i fra :)

citro1cx

Sitat fra: AS på tirsdag 15 apr 2008 @ 20:35:00
hvis dere kommer på noe mer er det bare å si i fra :)

må bli denne siden her da: http://www.passion-citroen.com/nos_citroen.php?p=nuancier her finnes kronologiske tabeller og bilder over 479 forskjellige Citroën farger ;D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6