Hovedmeny

71 mod. 2CV6

Startet av Otto, fredag 03 aug 2007 @ 17:48:31

« forrige - neste »

Otto

Jeg har i dag sett på og prøvekjørt en 2CV6  71 mod som er tilsalgs, Prisen er 10000,-. Det er nytt tak og dekk. Bilen skal være EU-godkjent i år. Det er rustet hull i golvet ved førersetet  (i alle fall der) og synlig rust under frontruta og i bagasjerommet. Skjermer ser OK ut (også innerskjermer). Lite bulker. Lakken er ikke original, (prøvd å lage en burgunder/svart Dolly). Jeg skal få en Citroen-mekaniker til å sjekke ramma og andre viktige deler hvis jeg tenker å gå videre med dette. Hva mener dere? Pris, hvis ramma er OK? Det må en del rustsveising til, fikse litt på interiør, og ny lakk.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

MB

Jeg kjøpte en 2cv6 i desember 2006 og har satt den i stand i vinter. Rusti i gulv, slitt lakk, defekt motor etc. etc. setter krav til en hobbymekker. Bilen hadde stått avskilta siden 1982, men den deltok på Verdenstreffet i Borlänge. Fikk mange beundrende blikk - den ble fin etter å ha brukt Kr 7000 på innkjøpet av bilen, 20000 på lakkarbeid og 2-3000 i deler + masse vintertimer. Hvordan legger man inn bilder her? Kunne jo ha slengt med noen om man hadde visst hvordan.
Om ikke rustangrep i ramma er et problem på din, bør ikke 10000 være så ille.

MB

Otto

Nå ble det ikke kjøp denne gangen. Angrer kanskje litt på det. Men jeg ser vel kanskje etter en bil som skal plukkes helt ned og bygges opp igjen. Men kostet lakkeringen på din 20.000 kr?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: MB på søndag 12 aug 2007 @ 18:42:05
Hvordan legger man inn bilder her? Kunne jo ha slengt med noen om man hadde visst hvordan.


MB

det er ikke mulig å legge inn bilder på et slik forum som dette, men derimot hyperlinke dem fra et annet sted på nettet er mulig. Jeg bruker http://img87.imageshack.us/ men det finnes mange andre å velge mellom.

Når bildet er lastnet ned på en server, må du kopiere adressen og hyperlinke hit på forumet. trykk på den knappet med et bilde (over smilies'ene) og lim inn adressen mellom [img.][/img.].

adressen til bildet finner du enkelt ved å klikke på høyre musetast rett på bildet og så på "egenskaper". Der kan du altså kopiere URL adressen til bildet ditt og lime det inn her.

Hvis bildet er stort er det like greit å lime inn selve URL adressen.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Bilder er ikke noe problem, men hver enkelt bildefil må være max 1928 KB (altså litt under 2MB), og du kan laste opp inntil 4 bilder pr innlegg.

Framgangsmåten er som følger:
Trykk på "Reply" som vanlig for å legge til et svar. Rett under den store hvite boksen der du skriver teksten i innlegget ditt er det en lenke som på engelsk heter "Additional Options...". Trykk på denne, så dukker det opp flere alternativer nedenfor. Ett av disse heter "Attach:", og her kan du trykke "Browse..."-knappen og bla deg fram til bildefila lokalt på harddisken din. Når du så trykker på "Post" vil fila lastes opp på forumserveren mens du venter. ..og vi ønsker lykke til! :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#5
Følger opp med noen betraktninger rundt priser på objekter og restaurering. 

Bilen til MB er jo blitt riktig fin og den to-delte blåfargen er meget flott.  MB sier ikke noe om hva sveising av bilen kostet, og hvis dette settes bort kan en restaurering fort bli ganske kostbar.  Med det mener jeg at endel av de bilene som selges til rundt 30000 fort er et bedre alternativ - økonomisk sett.   Sveiser man selv eller ved hjelp av en kompis og kan leve med en garasjelakkering kan regnestykket derimot bli hyggelig.  Ellers er jeg redd det ikke er så interresant å fullrestaurere (med kjøpt hjelp) hvis bilen i tillegg koster 10tusen.

Worst-case scenario for en "proff"-restaurering kan fort bli som følger:
Har selv en uferdig 74 modell som er sveiset for store summer, og legger man til en ny ramme og en 20tusen kroners lakkering ++++ blir jo regnestykket lite interressant, da summen fort passerer 60-80tusen selv om man gjør all skruingen selv.

Kjøpte i sommer en 80-talls bil for 2500 kr - som kunne kjøres hjem.  Bilen hadde nye kingbolter, tilsynelatende fin ramme (gjenstår en nøyere sjekk) og så rimelig grei ut.   Et varp selvsagt, og her vil en planlagt lett makeover lønne seg ............, eller gi mye eierglede for zero penger.

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

citro1cx

Sitat fra: Morten P Ruud på søndag 12 aug 2007 @ 23:21:09
Bilder er ikke noe problem, men hver enkelt bildefil må være max 1928 KB (altså litt under 2MB), og du kan laste opp inntil 4 bilder pr innlegg.

Framgangsmåten er som følger:
Trykk på "Reply" som vanlig for å legge til et svar. Rett under den store hvite boksen der du skriver teksten i innlegget ditt er det en lenke som på engelsk heter "Additional Options...".

:-[ obs, denne muligheten har jeg ikke sett før nå, men hvor lagres bildene?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

De lagres på samme server som forumet kjører på. Det er noe plassbegrensninger selvfølgelig, så det fungerer vel best til å illustrere det man diskuterer, men foreløpig er det rikelig med kapasitet på serveren :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)