Test- og arbeidsrigg for 2CV motor

Startet av Vidar B, tirsdag 16 08 2022 @ 13:13:51

« forrige - neste »

Vidar B

Min 1974-modell 2CV har 5 reservemotorer, og undertegnede koser seg iblant med motoroverhaling.
Da kan det være kjekt å ha en stødig rigg hvor man kan jobbe med/teste motoren, tenkte jeg.
Og som tenkt, så gjort. Etter prinsippet 'veien blir til mens man går', har dette resultert i en besynderlig kreasjon, som kan bringe tankene mot Il Tempo Gigante.

Den fungerer i alle fall greit, min nyoverhalte motor startet fint og går som en klokke.
Vidar B :-)

DSC_0163_B.jpg
DSC_0164_B.jpg 
DSC_0165_B.jpg

PerI

Genialt! Har tenkt tanken men aldri fått surret meg til å få gjort det.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Jan K-H

Skal til med overhaling av en motor i vinter, den konstruksjonen likt jeg.
Lager vel noe lignende tenker jeg.

Belgau

Det så gromt ut. 5 reservemotorer for en bil ... har du tidligere historie som NSU RO80 eier?
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV hvit "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV burgunder-svart Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

Vidar B


Nei, har ikke hatt NSU RO80.
Forstår at den hadde Wankelmotor med varierende driftssikkerhet, da var det sikkert kjekt å ha noen motorer i reserve...

Min kjøretøy-historikk er omtrent slik:

1971-1973: Tempo Taifun 175ccm 10.2hk motorsykkel
1973-1978: 2CV 1962 modell, 12hk
1978-nå  : 2CV 1974 modell
1983-1985: Hogd 3 stk 2CV'er og lagret deler
2018     : Kjøpt et stort lass 2CV-deler fra en kar i Askim
1990-nå  : Diverse andre biler