2CV på finn.no / hovdebygda

Startet av movikong, torsdag 19 mai 2016 @ 22:38:46

« forrige - neste »

movikong


PerI

Litt langt unna, men denne ligner da veldig på min 71-modell både årgang og lakk... Har sendt han en melding om han kjenner lakk-koden.

Er jo fristet til å få byttet ut mine safari-kit-skjermer snart..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

Sitat fra: PerI på torsdag 19 mai 2016 @ 23:34:59
Litt langt unna, men denne ligner da veldig på min 71-modell både årgang og lakk... Har sendt han en melding om han kjenner lakk-koden.

Ligner på fargen til Tutten - AC403 :-)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

citro1cx

definitivt en 70 taller. Disse har ofte mye bedre ramme og er mer rustbeskyttet enn 80 tallsbilene. Tror det er stor mulighet for "frisk" ramme.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#5
Prosjekt er vel mer riktig. 71-modell har jeg fått info om, dvs uten støtdempere foran. Usikker på om det er 435 eller 602. Alt det vanlige må overhales så den må hentes på henger. Har ikke fått bekreftet lakk-koden eller skiltnr (den har en norsk identitet) Det var to nokså like rødfarger på den tida, jeg er interessert om det er den "rette" som min har og om skjermer og dører er greie på den andre siden også. Så får det heller bli en nesten helt fin originalbil og en "rat-look" ut av det hvis jeg ender opp med den..

Ramma på denne vet jeg ikke så mye om, men min tidlige 70-tallsramme var ikke feilfri da jeg kjøpte den i 2002. Men heller ikke så gal at jeg ikke kunne fikse den istedenfor å bytte den. Og den har da holdt siden :)

Prisen for alt var heller ikke type "løp og kjøp usett," men omtrent det man kan forvente for slikt. Eier har hatt bilen lenge så jeg antar han kjenner bilen.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Det er medlem i en annen Citroën klubb i området, men jeg vet ikke om han kan ta en titt??
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Snakket med selger nettopp, ser ut som om denne allerede er solgt til noen. Ikke meg denne gang.

Hvis noen som leser forum her ender opp med den og har planer om omlakkering er jeg fortsatt interessert i de originale røde skjermer i original stand og lakk som de er (For å få riktig farge og form på skjermene uten å ha 4 nylakkerte skjermer mens resten av bilen ikke er det). Har riktignok ikke fått helt bekreftet fargekode og tilstand på høyre side, men ut fra bilder og beskrivelse er det riktig.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Sambalbij

#8
Det var jeg som kjopte ham. det ern 1971 model ifolge rammenummer.

skal sette ham i stand igjen.  Rammer er i bra stand , original (?) malt hvit  og eneste sveis jobben som er nodvendig er hos passasjer side trekantbjelk hvor foetene stoetter på. Da er det noe glassfibermatter.
Motoren er en 400cc og den er loes og han har startet or gått for noe sekunder. Dette etter alt muligens rensing og med drivstov mellom infuus. Bilen er helt original.
fikk enhaug med deler med bla a noe charleston doerer og motor og girkasse.

foerst skal jeg overhale bremsesytemet fordi det er ikke bremser på bilen i de hele tatt og da skal han få EU. Setetrekk og taket må byttes.

Jeg la ham i original stand med patina foerst eller skal ny lakkere ham eventuelt. Han kommer til salgs etterhvert og ting blir avhengig av nye eieren. Mulig å sette in en 602 men jeg tror det fint  å beholde bilen original.
















har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.

Sambalbij

motoren fik ny olje, tening og plugger og går og går fint..
Tanken demontert for å rense den. Demontert hoyre bakskjerm. Kalesje er veldig bra og ramme også.

Bestillt bremsedeler men det blir vel etter ferien at jeg skal få og montere den.

Papiren er inne og ny skilter også.
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.