Hovedmeny

100 000 km!

Startet av André, mandag 02 apr 2007 @ 16:04:27

« forrige - neste »

André

I dag rundet bilen 100 000 km!

Litt av en milepæl, hvordan er km-standen blant forum brukerene?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Morten

Gratulerer :)
Club'en har gått litt over 62 000km, mens det står 1400 på telleren på Special'en. Antar at man kan legge på 100k :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

charleston

Et spørsmål som en uerfaren 2cv-eier må stille: Jeg kjøpte bilen i fjor vår, og da sto telleren på ca 94.000. Etter en herlig sommer på kryss og tvers av norge, sør for palataliseringsgrensa, står nå telleren på ca 99.000. Modellen er fra 85, og da må vel telleren ha gått rundt én eller flere ganger før den havnet i mine hender? Er det noen som kan gi meg et ærlig svar?

André

Er ikke så usannsynlig at bilen din har kjørt rundt 100 000 på litt over 20 år....det er vanlig at 2CV går mindre enn andre biler
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

Det kan sikkert stemme at 2CV'er ofte har gått litt mindre enn andre biler, men 100.000km på 22 år blir bare vel 450 mil pr.år. Det er veldig lite, men fullt mulig. Den eneste måten å finne det ut på er vel å kontakte tidligere eiere, og å høre med biltilsynet om bilen har vært avregistrert i perioder.

Aner ikke hvor langt min Gule har gått, men ramma har i allefall 0 km på telleren :)

Min Dolly har bare en eier før meg, og han kunne fortelle at bilen er gått 200.000km uten rep.på motor eller gir. Var visstnok ofte på lange turer. Denne bilen er i dårlig forfatning nå, men det er ikke pga.kilometerstanden men pga.naturens herjinger mens bilen stod ubrukt ute i flere år.
Citroënnlig hilsen Eirik

The Stig

Min 85 mod har kjørt rundt 200t km nå. Kan ikke si jeg har merka noen slitasje på motor / gir men det har vært litt annet småplukk, drivakslinger, hjullager, lading etc. Har eid bilen i 20 år og det er ikke mange 1000 lapper jeg har brukt på vedlikehold, tviler på at en sjarmløs Corolla hadde gått noe rimeligere.  :)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

jwh

#6
Min 83 Spesial har gått 175tusen km,  akkurat innkjørt m.a.o !!  Fra UK meldes at 602 motorer har gått 300.000 miles uten større inngrep.
Eid denne bilen siden 2003 og kjørt 50tusen km (sommerne er lange her i sør).  Vedlikeholdet har vært kingbolter, støtdempere foran, bremsesylinder bak, batteri, laderegulator, stift/kondensator og litt oljer - 3000 kr i vedlikehold på 50000 km - altså "peanuts".

Har de siste årene hatt store (les: svære) utlegg bl.a  på en Audi.  Bilen er solgt (takk og lov) - aldri dette merket igjen.  Bilene er svinedyre å holde igang.  En Peugeot 406 har også krevd sitt - bl.a endel elektrisk småtull, ellers en komfortabel og fin bil.

2cv og min ZX diesel er rene sparebøssene når det gjelder eiekostnader.  Eneste skår i gleden er den nye differensierte årsavgiften som ikke gavner dieselbiler uten partikkelfilter spesielt.


jan willy

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

SitatVedlikeholdet har vært kingbolter, støtdempere foran, bremsesylinder bak, batteri, laderegulator, stift/kondensator og litt oljer - 3000 kr i vedlikehold på 50000 km - altså "peanuts".

Jeg har kjørt 20 000 på tre år , men har vel hatt litt større utlegg :

Clutch, reflektorer,eksosanlegg, hovedsylinder (brukt), batteri, tak, stift/kondensator/plugger, oljer+filtre, viskere/ varmeslanger/ dynamo er det jeg kommer på i farten.


SitatHar de siste årene hatt store (les: svære) utlegg bl.a  på en Audi.  Bilen er solgt (takk og lov) - aldri dette merket igjen.  Bilene er svinedyre å holde igang

Hverdagsbilen min..en 93 mod XM har ikke vært helt uten utfordringer den heller, men den er jo gammel og har kjørt 200 000 så det skulle bare mangle.....

Men den er så deilig å kjøre når alt er i orden at jeg får meg ikke til å bytte den ut!
mvh André....kjører 2CV i Bergen