1966 mod AZU til salgs i Hallingdal, mrk. "noe" arbeid (solgt)

Startet av brochmann, fredag 10 jul 2009 @ 21:16:57

« forrige - neste »

GeirW

Men du Poirot, du synes ikke like godt du skal selge denne gule AK´n, i stedet for å la den stå der i hagen din å ruste?  ;)

Poirot

#31
Sitat fra: Alx på torsdag 06 aug 2009 @ 22:49:38
Sitat fra: Pål B på torsdag 06 aug 2009 @ 19:38:57
Gul FS-reg AK, er det bilen til han FRP-fyren fra Bergkrystallen? Tror det er like maaaaange år siden han hadde en, som det er år siden det var skilt på Poirot sin.

Da var det nok ikke på partimøte Poirot fikk tak i den bilen om det nå er den samme...  ;)

Neida, VISSE partimøter frekventerer jeg ikke... ;)
Min stakkars gule har gått i Østfold siden den var ganske ung, tror jeg.  Kjøpte den ihvertfall av en østfolding, for ca 16 år siden.
Duverden, åra går fort av og til!  :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

Sitat fra: GeirW på torsdag 06 aug 2009 @ 23:03:21
Men du Poirot, du synes ikke like godt du skal selge denne gule AK´n, i stedet for å la den stå der i hagen din å ruste?  ;)

Her er det vanskelig å gi opp gamle prosjektidèer, skal jeg si deg! Og jeg har maaange objekter jeg vil kvitte meg med før jeg gir slipp på AK'n!  :P  Som står såpass luftig til at den neppe ruster så katastrofalt mer de neste 5 åra ;D
Men skulle noen by uhorvelig med penger, eller noe VELDIG interessant i bytte.... ???
Bedre med 2CV enn bare èn!

GeirW


Pål B

Nei nei, det var på ingen måte noe hentydning om sådant  :)
Nevnte bil har hatt et par andre eier siden den gang, hvis politisk ståsted er uvisst  ;)

Fenomenet AK er litt pussig. Helt siden jeg begynte med 2CV, sent på 70-tallet, har det alltid vært noen på jakt etter en AK. Dog var det fler av dem den gangen, men det var alltid fler som ville ha en det var AKer til salgs - men de som ville ha fikk tak i til slutt.
Føler at det er litt slik i dag også.......?

Pål B.

Otto

#35
Jeg var på nippet til å kjøpe en gul AK av en hedemarking (FS-reg). Da var den mye nyere, men jeg trakk meg og kjøpte en GS. Det ble litt for spesielt med en AK som eneste bil? 8)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: GeirW på fredag 07 aug 2009 @ 10:11:03
Hva slags tilstand befinner den seg?  :)

Vil betegne den som et rimelig komplett vrak...
Knekt ramme, rust i gulv og torpedo - men relativt bra kasse. Påbegynt demontering, men alle demonterte deler finnes. Et sted...  Og selvsagt; norske papirer!
Planen er å skifte ramme, erstatte originalhytta med fronten fra en ordinær 2CV (forresten, "ordinære" 2CV'er, finnes det da...?) slik at jeg kan få et lite soltak  ;D, og dessuten den vanlige overhalinga av forstilling og bremser.
Bør jo ikke være et uoverkommelig prosjekt ???
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum
Boys, ... dreams ... AK restauration.
;) inge'n kommentar
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

SitatBoys, ... dreams ... AK restauration.

Sweat dreams, Inge, sweat dreams... :)

Ikke aktuelt før etter Spania 2013, og da er det mange lange drømmer. ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Retro

Gammel tråd men hva skjedde med denne gamle AZU'n egentlig?
Står den fortsatt et sted og forfaller?

eilert


Det er lov å håpe at den fortsatt står og forfaller, men om den fortsatt eksisterer er vel uvisst. Jeg kan ikke huske å ha hørt/sett at den er blitt tatt hånd om av noen i hvert fall.  :-\  ???
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Rage

Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49

Retro

#42
Sitat fra: Rage på fredag 12 aug 2016 @ 16:51:05
Denne har flyttet inn under tak på Sørlandet!!

Fint å høre at den fortsatt eksisterer og har fått tak over hodet.  :)
Synes disse lave og korte AZU og AK250 er di fineste av alle.
Skal bare ha tak i en slik en gang. 


PerI

#43
Den står luftig og under tak ja, oppi bilen den engang ble fraktet med (Franz Aase for kjennere, en avdanket LT) Den er veldig dårlig, og "alt" må gjøres. Antakelig både enklere og billigere å kjøpe en god en hvis det skulle dukke opp her til lands, eller hente en i utlandet.

Kjøpte den høsten 2009 for å ha papirer tilgjengelig, men det ser ikke ut til at jeg trenger det lengre til det jeg opprinnelig hadde tenkt. Har en annen kort/lav azu som er et veldig mye bedre utgangspunkt. Er foreløpig ikke i salgsmodus, så lenge jeg har et azu-prosjekt på gang. Kan jo være noe er bedre på denne, er jo evig optimist.. :D

edit: visste jeg hadde bilde av transporten et sted..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III