Hovedmeny

artig 2CV

Startet av jwh, torsdag 28 mai 2009 @ 16:48:08

« forrige - neste »

Eikin Schrøder

Andre...Dette har vært en tung dag for meg. Har kjørt 77 modellen i hele dag og leverte den til kjøperen kl 16.00  dette er helt sikkert den 2CVèn jeg har hatt mest sans for og den var utrolig godt tatt vare på av. Du skulle bare ha sett kjøreboka med hele historien med oljeskift o.s.v.  Jeg måtte selge den av økonomiske grunner fordi jeg har et nystartet firma i finanskrisen. Da må jeg tillate meg å overreagere litt når en "brønnpisser" som sikkert har en trygg og stabil stilling i staten e.l kommer med slik oppkast-

Olav

#16
Eikin: Da kan jeg trøste deg med at jeg møtte den på vei langs Randsfjorden da jeg var på vei hjemover i kveld. Jeg kjørte C8'en og vinket som besatt, men sjåføren så meg ikke. Han og bilen suste avgårde i flott driv i retning Hov i Land, med et salig smil om munnen.

Så trøsten må være at du har gjort noen lykkelig i dag. Sikkert en mager trøst,men likevel.

Sitat fra: André på fredag 29 mai 2009 @ 21:28:15
Synes du overdriver "litt" nå...... det er en rød 84 ? special ...det er vel noe av det mest "vanlige" innen 2CV.....vilken stand bilen er i betyr jo uendelig mye mere enn om den er rød eller blå...84 eller 77.......

André: Øhh overdriver.. jeg?? Det var bare en litt fri gjengivelse av hva som ble sagt i andre innlegg og som jeg altså er uenig i. Bare sånn for å presisere lissom ;)

Sitat fra: Eikin Schrøder på fredag 29 mai 2009 @ 22:23:45
Da må jeg tillate meg å overreagere litt når en "brønnpisser" som sikkert har en trygg og stabil stilling i staten e.l kommer med slik oppkast-

Hmmm.. Statsbrønnpisser... Med tjenestepensjon og ventelønn da kanskje... Tja... Overrasker meg ikke om de finnes.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Alx

Det er sikkert flere enn meg som fra tid til annen drømmer om å tjene litt penger på hobbyen sin... For min egen del er jeg milevis og år unna i det hele tatt å kunne tenke på noe slikt. Men drømmer er sunt. I drømmene mine kan jeg være kollega med Henri Fradet... ;)

Eikin har jo fått det til. Det var kanskje litt surt at han var så raskt ute med å få tak i den "2cv5" fra Halden. Jeg er sikkert ikke den eneste som siklet på den. Men for all del; jeg har jo ikke plass til de bilene jeg har en gang, så hvordan skal jeg klare å ta vare på en til?? Og det er vel det som er det aller viktigste her. At bilene våre blir tatt vare på. Prisen de blir solgt for og hva noen eventuelt måtte tjene på dem er i grunn irrelevant.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

jwh

#18
Eikin: 
Prøv ? ?je e forbanna?.  Blir litt mer svong over sakene da.

I mitt innlegg tok jeg utgangspkt. i gratulasjonene du mottok for å ha kjøpt nok en bil som (etter hva jeg erfarer) straks skal selges videre. Jeg skjønner fortsatt ikke den entusiasmen som ble deg til del ? DET var hva jeg reagerte på.

Ang. rekruttering så skjønner også jeg at det blir hverken flere eller færre biler av om salget går via en mellommann. Men, de som kjøper en rimelig bil trenger oftere nettverk for å bli kjent med og reparere bilen, mens en som kjøper en dyrere bil lettere benytter verksted for reparasjoner, og DERFOR kan en bil via Eikin resultere i at miljøet går glipp av nye AKTIVE klubbmedlemmer. DET må være mulig å forstå. Og da spør jeg:  Hva er så bra med slik utvikling ??
Jurgh/Eikin med sine selgerhatter er selvsagt ikke enige i problemstillingen en gang, og det trenger de heller ikke være.

Til Olav og flere med rød Spesialer.
Det er faktisk slik at å selge en bra HVIT eller RØD 2CV til god pris er vanskeligere enn 2CVer med andre fargekombinasjoner. Dette er ingen kritikk av eierene av disse bilene ? og jeg har faktisk tre stk hvite 2CVer selv. Jeg er således ikke mot hvite/røde biler, og mener også at teknisk stand er langt viktigere enn farge, men nok andre tenker SØT om 2CV og da selger andre farger en hvit og rød betydelig bedre. Så trekk inn igjen event. såre tær?..

Til Olav:
Den røde er fortsatt like artig den, ENE og ALENE på grunn av panseret. Det Sahara inspirerte panseret er faktisk sjelden å se i Norge. Da M.Myhre har demontert sitt, kommer jeg bare på Rosinante i farten. Den røde kledde panseret godt også. Ble en aning ?Land Rover light? look. Og så mener jeg det var oppsiktsvekkende kunnskapsløst at Eikin trodde han hadde kjøpt en uvanlig bil.

Til brønnpisser karakterestikker og annet ?prat? fra Eikin 
Hvis slikt språk forteller hvem Eikin er på innsiden ? så kan han dra sin kos for min del. Slike verbale ?apes? finnes det få av i 2CV miljøet ? naturlig nok.  Eikin, du serverer konkrete trusler på forumet.  Er det slik at jeg skal ta truslene bokstavelig  ??  Ber om tilbakemelding her.

OG hvis det var slik at jeg var av de som var på jakt etter en rimelig 2CV så ville jeg vært irritert på oppkjøperen blant oss. I for lang tid har de gode kjøpene nesten uten unntak FØRST vært innom Nordstrand. Kan innrømme det:  DETTE liker jeg faktisk dårlig, da min tilnærming til tilværelsen er nettopp det å ikke grafse til seg, men å DELE på godene. Jeg er dog klar over at slik er ikke tilværelsen, og jeg jobber stadig med den saken. På samme måte som du har ditt å slite med - tydligvis.

Du kan ikke forvente at stadig snapping av godbiter foran nesa på BIL-ENTUSIASTER kan foregå over tid uten at noen reagerer negativt på aktiviteten din. Du har fått overraskende lite pepper i mine øyne. Dette krever ingen hovedoppgave i noe som helst for å forutse, og pepperet er en naturlig bakside av salgsmedaljen.

Og så er det en tråd av mangler her. 
At 77n måtte selges for å putta penga i nystartet firma er overraskende  - men ikke noe jeg kan eller skal mene noe om, men det blir snålt når samme fyren straks løper og kjøper ny 2CV. Troverdigheten i snakket blir litt uklart og nesten borte i tåka....

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Eikin Schrøder

Ok !! JWH. Beklager overreaksjonen min, men 2Cv èr frembringer tydeligvis mye følelser. Det var selvfølgelihg ingen trussel, men må innrømme at det hadde vært artig å lage en Marve hatt til deg, men ikke på den måten. Ellers ønsker jeg deg og alle de andre aktive skribentene en fortsatt god 2CV pinse

Thomas

Eikin, det var flott gjort, godt at man kan hente seg inn etter at følelsene har tatt over.

Men jeg lurer på hva er en Marve hatt ???

mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

pilster


Marve hatt, er det slik som Fleksnesen laget seg av papir tro ? Hmmm ::) :P
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

#22
Når vi snakker om raid-rigga 2CV, så var det 2 dansker som reiste i Norge og Sverige med en SKIKKELIG tøff 2CV. Jeg finner ikke igjen siden, men tror den het "Rejsen til Verdens Ende". JWH kjenner sikkert dette da de hadde en stopp i Arendal på Veteranbildager. (husker ikke dette i detalj)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Max Wiggo

Sitat fra: Otto på mandag 01 jun 2009 @ 08:51:30
Når vi snakker om raid-rigga 2CV, så var det 2 dansker som reiste i Norge og Sverige med en SKIKKELIG tøff 2CV. Jeg finner ikke igjen siden, men tror den het "Rejsen til Verdens Ende". JWH kjenner sikkert dette da de hadde en stopp i Arendal på Veteranbildager. (husker ikke dette i detalj)

Her er linken til de danske http://www.ladeplads.dk/  ;) De kjørte 2CVen Helga fra Vejsende til Vejsende, som ligger utenfor København. Det er der Kystvejen slutter.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Otto

OK!... Vejsende var det. Takk! 8)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#25
SitatNår vi snakker om raid-rigga 2CV, så var det 2 dansker som reiste i Norge og Sverige med en SKIKKELIG tøff 2CV. Jeg finner ikke igjen siden, men tror den het "Rejsen til Verdens Ende". JWH kjenner sikkert dette da de hadde en stopp i Arendal på Veteranbildager. (husker ikke dette i detalj)

Ja, det var noen greier i Arendal den gang i 2006..., riktignok bare et 2CV treff og ikke noe veteranbil arrangement. Drengenes lysgrønne 2CV var riktig fin den, og PCn kunne de traktere også. Se galleri 1 på linken. Tenker spesielt på bildet i bildet - rene fotokunstverket.

Skulle JEG gjort noe annerledes på bilen, så ville jeg valgt Sahara design på bakskjermene.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jurgh

...bare sånn hvis våre personlige meninger plutselig skulle være interessante:  ;D

JEG ville valgt et normalt 2CV panser istedet og solgt det glassfibermikket til noen som har sansen for slikt.

Da oppnår du tilogmed to ting:

1) En lykkelig bohem med glassfiberpanser og et ekstra reservehjul (kanskje tilogmed en lykkelig brønnpisser som er "ansatt" i staten!)
2) En bil som er mer strøken og lettere salgbar bil, dersom du en vakker dag (hvilket det er mange av iløpet av sommeren), skulle bestemme deg for å selge sakene igjen.

Hold motet oppe Eikin!


J

J

jwh

#27
Sitat2) En bil som er mer strøken og lettere salgbar bil, dersom du en vakker dag (hvilket det er mange av iløpet av sommeren), skulle bestemme deg for å selge sakene igjen.

.......tenk om det er tvert om du  :o

Mr. Rosinante fikk her om dagen et seriøst bud på bilen på 200.000kr. Har t.o.m fått tillatelse til å formidle dette glade budskap, samt at fremstøtet ble høflig avvist av eier. Kan dermed hende at tiden er moden for større mangfold i andedammen, og at det finnes andre SKOLER enn originallinja, og at de til overmål verdsettes ltt over smuleklassen.

Noen som plutselig fikk lyst til å bygge bil ??
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Sitatog at det finnes andre SKOLER enn originallinja

Tror ikke det er så dumt å restaurere så originalt som mulig hvis det er første gangen. (på Kunsthåndverskolen måtte vi først lære å tegne det klassiske og naturalistiske før vi kunne gå videre med m.a. fabulasjoner og apstraksjoner)

Neste gang (hvis jeg får lyst/ork) kan det bli et fantasiprosjekt. ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Pål B

Det at Paul er bydt 200`for Rosinante viser vel 2 ting;

- Det finnes muligheter, og pris på over 100` (i Norge) for en 2CV er mulig

- Og at det understreker det poeng som er forsøkt formidelt tdiligere - tilbud og etterspørsel. Det finnes èn Rosinante, og akkurat nå finnes det 2 som gjerne vil ha den. Den ene av disse har den - den andre ønsker den.

I samme perspektiv var det Eikin som kjøpte den blå. Om det ikke bare var han som ville ha den, så var det han som gjorde om sin ønsker til handlinger først. Noen uker senere var det altså noen andre som ville ha den - og fikk den! Tilbud og etterspørsel!
Eikin`s motiver har jeg lite med.

Orginalitet vil nok vare lengst, og jeg er ikke så sikker på om hverken hvit eller rødt selger noe dårligere en noe annet. En strøken rød 2CV er jo kjempefin! En hvit orginal 2CV Special, med grå felger og sort tak - slett ikke noe dårlig alternativ!

Men når nivået nå er satt, så blir det kansje fred rundt kjøp & salg av biler i smuleklassen ;)

Pål B.