Samkjøring til treffet

Startet av EirikJ, mandag 30 mar 2009 @ 21:54:11

« forrige - neste »

PerI

Da er det klart herfra at det blir ingen familietur med campingbil til verdenstreffet, men en ego-trip i 2cv for min del. Så for å få med meg mest mulig familieliv før avreise satser jeg på "turboetapper" lørdag og søndag slik at jeg tar igjen resten av samkjøringsgruppa i Tyskland.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Sitat fra: pigland på mandag 20 jul 2009 @ 18:26:07
Da er det klart herfra at det blir ingen familietur med campingbil til verdenstreffet, men en ego-trip i 2cv for min del. Så for å få med meg mest mulig familieliv før avreise satser jeg på "turboetapper" lørdag og søndag slik at jeg tar igjen resten av samkjøringsgruppa i Tyskland.


Velkommen etter, Per!
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

elins

Sitat fra: pigland på mandag 20 jul 2009 @ 18:26:07
Da er det klart herfra at det blir ingen familietur med campingbil til verdenstreffet, men en ego-trip i 2cv for min del. Så for å få med meg mest mulig familieliv før avreise satser jeg på "turboetapper" lørdag og søndag slik at jeg tar igjen resten av samkjøringsgruppa i Tyskland.


hei
er ikke helst sikker på åssen dettane funker jeg, men prøver...Datteren min og jeg hadde tenkt oss på 2cv tur til Danmark denne uka, men ser her at det er verdenstrefftid...og lurte på om vi kanskje skulle slenge oss på der istedenfor.  Det hadde jo vært kjempegøy!  Må man feks. ha pass for å komme dit?

Elin

Max Wiggo

#63
Pass er vel fortsatt eneste gyldige legitimasjon for nordmenn i utlandet. Norge, Sverige og Danmark har en spesiell avtale seg i mellom, så man ikke trenger pass i disse landene.

Så hvis dere har passene klare, velkommen til verdenstreff!  ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

elins

pass ok. da pakker vi bilen og ser hvordan det tar i vei.  kan jo evt. bli med et stykke på vei...er det planlagt samkjøring hjemover igjen også? litt redd for å bli surrende alene nedimellom...

elin

Morten

Vi pleier ikke å planlegge felleskjøring hjem fra verdenstreff, men det er jo mange som skal i samme retning, så det pleier aldri å være noe problem å finne noen å slå følge med:)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

#66
Sitat fra: elins på mandag 20 jul 2009 @ 20:13:25
hei
er ikke helst sikker på åssen dettane funker jeg, men prøver...Datteren min og jeg hadde tenkt oss på 2cv tur til Danmark denne uka, men ser her at det er verdenstrefftid...og lurte på om vi kanskje skulle slenge oss på der istedenfor.  Det hadde jo vært kjempegøy!  Må man feks. ha pass for å komme dit?

Elin

Haha, utrolig bra om dere tar det slik på sparket! Alene blir dere nok ikke etter treffet. Bruker være mye 2CV'er som farter rundt på veiene både før og etter. Noen kjører ofte flere plasser enn bare på treff, så de kjører ikke nødvendigvis hjem etterpå.

Sitatlitt redd for å bli surrende alene nedimellom...
Hjelp kan dukke opp de rareste plasser.

I 2007 etter verdenstreffet i Sverige, havarerte en Tysker med 2CV'en noen mil fra hjemplassen min i NordNorge. På en søndagsformiddag, midt i ingensteds, må det ha virket som for en tysker. Men han fikk hjelp av meg og en komis, som tilfeldigvis kom forbi, og deler fikk han fra delebilen min.Så utrolig nok for han, så var han på veien igjen bare 4 timer etter at fjæringa røk.

Og i Bergen nå i sommer hjalp jeg en Norsk Svenske å få liv i 2CV'en som hadde stoppet rett utenfor Bergen.Jeg kom tilfeldigvis forbi. Med nye tenningsdeler fra min bil og rydding i el.nettet, kunne han etter 5 timers jobb kjøre hjem til Sverige.

Man er aldri alene når man kjører 2CV ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

elins

Så bra :  )  blir spennende dette her !!!

Alx

God tur til alle som drar nedover i morgen (og senere)...

Selv blir jeg hjemme i Oslo (Dvs akkurat nå befinner jeg meg her: http://www.aftenbladet.no/energi/sokkelkart/article521599.ece), men jeg har vært heldig å finne et sted til den ene Ami Superen min kun 500 meter hjemmefra. Så neste verdenstreff i Frankrike blir forhåpentligvis i Ami Super!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Morten

Vi skriver lister, pakker og polerer. Snart klart nå! Dette blir gøy!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Har dere virkelig med så mye at dere har pakket på panseret og oppover frontruta også?  :D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

The Stig

Får bare ønske alle heldiggrisene god tur nedover :) skulle mer enn gjerne susa sørover nå...som en trøst får jeg bruke 2cvn mest mulig resten av året, den går jo bedre enn noensinne og hadde sikkert klart Tsjekkia tur retur uten probl... ;)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Poirot

Sitat fra: Alx på tirsdag 21 jul 2009 @ 13:00:57
God tur til alle som drar nedover i morgen (og senere)...

Selv blir jeg hjemme i Oslo (Dvs akkurat nå befinner jeg meg her: http://www.aftenbladet.no/energi/sokkelkart/article521599.ece), men jeg har vært heldig å finne et sted til den ene Ami Superen min kun 500 meter hjemmefra. Så neste verdenstreff i Frankrike blir forhåpentligvis i Ami Super!


Det var da som..., Draugen?
Ja,ja... Mye fint badevann rundt der i det minste  ;D

Selv har jeg mekka på "senge-opplegget" i min Gamle Grå så jeg bare kan legge meg nedpå kjapt og greit når behovet melder seg... ;)
Så das gjenstår vel bare å smøre opp bakhjulslagra, smøre kingbolter, skifte olje, lage ny madrass, fine gardinene - pakke og kjøre.
OG printe ut beviset på at jeg har betalt for gildet i Most!
Håper du får fylt Ami Super'n med kone og avkom og dratt til Frankrike om to år!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Mesteparten er pakket nå. Bensinlekkasje på Dyane kunne nesten blitt en showstopper, men da det ser ut til å være bare rundt pakningen på toppen, og kun med breddfull tank, så satser vi på at det holder ned til CZ og hjem igjen:)
Sånn passe mør, trøtt og sliten, og gleder meg stort til i morgen! Vi sees :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

eilert

Sitat fra: Alx på tirsdag 21 jul 2009 @ 13:00:57
God tur til alle som drar nedover i morgen (og senere)...


Henger med på gode ønsker om en fantastisk tur og et minnerikt verdenstreff!! Kan ikke bli mer missunelig...
Gleder meg til gode historier og flotte foto reportasjer! Gjerne også noen få bilder og reisebrev underveis om noen har får nett tilgang!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën